Tilbyderkonferanse 07.01.2013 Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr. 201100377.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Advertisements

Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
Valgsystem 2007 Anbudskonkurransen Innspill fra Trondheim kommune
Superbrukerforum – velkommen!
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rådgivertjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 24. september 2015, kl
Tilbudskonferanse Helsetekstiler Radisson Blu Airport Hotell, Gardermoen, 12. juni 2014.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
Åpen anbudskonkurranse EØS Persontransporttjenester til og fra skole og barnehage Oppdragsgiver: Bergen kommune Tilbyderkonferanse 14. desember.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
ANSKAFFELSE AV ENTREPRENØR FOR UTBYGGING AV HOLMENKOLLEN TILBUDSKONFERANSE OG -BEFARING ​ 130-BYM-2013.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
Informasjonsmøte Busskonkurranse NSB Persontog NSB Persontog Drift: Direktør Øystein Risan NSB Persontog Økonomi: Innkjøpsleder Birgitte Baglo NSB Persontog.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
Orientering konkurranse Fisk og fiskemat 2 årig rammeavtale +1+1 års opsjon.
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Kjøp av lisenser og tjenester knyttet til fagområdet lisenser” for DSS og Departementene.
Tilbyder konferanse Rehabilitering Stord sjukehus – trinn 1 – nye tekniske anlegg og infrastruktur §
Tilbyder konferanse Konvertering til vannbåren varme M-blokk Haugesund sjukehus §
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Direktoratet for nødkommunikasjon. Om Direktoratet for nødkommunikasjon Direktoratet for nødkommunikasjon (DNK) er et statlig forvaltningsorgan med ansvar.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Anskaffelsespakke 9531 Pasientløftere Tilbudskonferanse.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Tilbudskonferanse Anskaffelse av blodkoagulasjonsfaktorer Skype/Telefon kl –
NHH-Ombygging auditorium Dag Coward Informasjonsmøte / anbudsbefaring for entreprise K202 Totalentreprise NHH-infomøte/anbudsbefaring
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
Velkommen til tilbudskonferanse Anbud 13/8787. NAV, Side 2 Agenda  Formålet med tilbudskonferansen  Planlagte milepæler  Diverse  Avslutning.
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Rammeavtaler teknisk rådgivningstjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse Digitale trygghetsalarmer Kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier og frister.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Leverandørkonferanse om etiske krav Lin Helliesen, rådgiver anskaffelser og fagansvarlig etisk handel, Stavanger kommune, Konkurranse om rammeavtale.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Anskaffelse av uniformsprodukter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Offentlige anskaffelser
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Tilbudskonferanse Anbud 2014/1030 Diatermiapparater
Samling Fokus – Kurs Trine Reitehaug FLO Forsyning DAA 1.
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Utskrift av presentasjonen:

Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr

Endres i topp-/bunntekst Side 2 Formålet med tilbyderkonferansen Gi bedre forståelse for anskaffelsen gjennom å presentere / gå gjennom konkurransegrunnlaget Besvare spørsmål og svar

Endres i topp-/bunntekst Side 3 Agenda Gjennomgang konkurransegrunnlaget Administrative bestemmelser Tilbudsskjema Kontrakten Kravspesifikasjonen Prisskjemaet Oversikt over tjenestested/kontor vs tilbyders avdeling/forhandler Gjennomgang allerede innkomne spørsmål lagt ut med svar på Doffin Gjennomgang innkomne spørsmål til tilbyderkonferansen

Endres i topp-/bunntekst Side 4 Konkurransegrunnlagets administrative bestemmelser Konkurransen består av: dekk til alle kjøretøy og eventuelt tjenester knyttet til dekk (også leasede kjøretøy Opsjon på diverse tjenester (tilbyder må gi tilbud på disse) Dekkhotell Omlegging av hjul 24 timers veihjelp - utrykning for skifte av hjul ved punktering eller annen skade på hjul Andre produkter og tjenester relatert til hjul/dekk PDMT gjennomfører anskaffelsen på vegne av: Politi- og lensmannsetaten Politiets særorganer Politiets sikkerhetstjeneste (PST) Anskaffelsen gjennomføres ved åpen anbudskonkurranse, som betyr at dokumentasjon vedrørende kvalifisering og tilbud skal innsendes samtidig. Alle får èn mulighet (ikke forhandling).

Endres i topp-/bunntekst Side 5 Konkurransegrunnlagets administrative bestemmelser Konkurransegrunnlaget består av følgende deler: Administrative bestemmelser: sier noe om hvordan anskaffelsen gjennomføres, prosesser og frister Tilbudsskjema (sjekkliste som fylles ut og signeres av tilbyder) Kravspesifikasjon (kundens krav og preferanser) Prisvedlegg, tre ark (fylles ut av tilbyder iht til oppstilling) Oversikt over tjenestested/kontor vs tilbyders avdeling/forhandler (fylles ut av tilbyder) Forbehold (skal eventuelt fylles ut av tilbyder) Kontraktsvilkår/rammeavtale (kundens krav) I tillegg: annen dokumentasjon fra tilbyder og endringskatalog På forsiden av rammeavtalen og i konkurransegrunnlagets administrative del pkt. 2 fremkommer hvilke vedlegg som vil utgjøre dokumentene i kontrakten

Endres i topp-/bunntekst Side 6 Konkurransegrunnlagets administrative bestemmelser Kvalifikasjonskravene: Minstekrav som stilles til tilbyderne (sier noe om deres evne til å oppfylle kontrakten) Skal evalueres før tilbudene evalueres Tilbydere som ikke dokumenterer oppfyllelse av kvalifikasjonskravene anses ikke kvalifisert til å delta i konkurransen, og vil ikke få sitt tilbud evaluert (blir avvist) Husk at all påkrevet dokumentasjon MÅ foreligge innen tilbudsfrist, og sendes sammen med tilbudet For oppdragsgiver er det kun tillatt å etterspørre offentlig tilgjengelige dokumenter som skatteattester, HMS-egenerklæring og firmaattest. Det er ikke lov å etterspørre dokumenter som ikke foreligger ved tilbudsfrist, og adgangen til å utdype dokumentasjon som foreligger er også begrenset.

Endres i topp-/bunntekst Side 7 Konkurransegrunnlagets administrative bestemmelser Tilbudsinnlevering Tilbudsfrist er 7. februar 2013 kl Husk å merke forsendelsen: «Tilbyd – dekk med tilhørende tjenester, referansenr », hvis ikke vil tilbudet bli avvist. Tilbudet leveres direkte, alternativt sendes med post (bedriftspakke) til: Politiets data- og materielltjeneste, v/ innkjøpsleder Anita S. Arvesen, Rognebakken 8, 2770 Jaren. Tilbudet skal ikke avgis med elektronisk middel (e-post). Forsendelsen må ikke være anonymisert, da dette er umulig hvis det sendes som bedriftspakke. Husk at tilbudsskjemaet skal fylles ut og signeres av person som har fullmakt til å forplikte tilbyder. Bruk avkryssingsskjemaet for å sjekke at all dokumentasjon er vedlagt tilbudet. En ringperm med kvalifiseringsdokumenter To ringpermer med tilbudsdokumenter Ett elektronisk eksemplar – minnepinne Se konkurransegrunnlagets administrative bestemmelser pkt. 6.

Endres i topp-/bunntekst Side 8 Konkurransegrunnlagets administrative bestemmelser Tildelingskriterier Pris -70 %, herunder: –Dekk, inkl. omlegging –Dekkhotell (opsjon) –Omlegging av hjul (opsjon) Tilgjengelighet - 30 %, herunder: –Dekk –Dekkhotell (opsjon) –Omlegging av hjul (opsjon) Les nøye konkurransegrunnlagets administrative bestemmelser pkt. 8.1 og 8.2 for å se hvordan evalueringen vil skje.

Vedlegg A Kravspesifikasjon Må leses nøye og besvares i henhold til hvordan kravet/ preferansen/ opsjonen skal verifiseres. Tilbyder skal fylle ut siste kolonne (ja/nei), samt beskrive/ dokumentere på en måte som sannsynliggjør at kravet/ preferansen/opsjonen er oppfylt og hvordan(der det er påkrevd) Ved plassmangel skal beskrivelse/dokumentasjon gis i Vedlegg D Annen dokumentasjon fra tilbyder. Det skal gis tydelige referanser som henviser til krav-/preferanse-/opsjonsnummer. Besvarelsen vil inngå i den endelige kontrakten. Endres i topp-/bunntekst Side 9

Vedlegg B Prisskjema Versjon 2, av 2. januar 2013 Informasjon som fremkommer i dette dokumentet benyttes for å evaluere tildelingskriterium 1, Pris Les nøye innledende informasjon i ark 1 Ark 2 og 3 må fylles ut i sin helhet Gjeldende nettoprislister skal i tillegg vedlegges for: Tilbudte dekkmerker Alle andre etterspurte produkter/tilbehør Endres i topp-/bunntekst Side 10

Vedlegg F Oversikt over tjenestested/kontor vs tilbyders avdeling/forhandler Informasjon som fremkommer i dette skjemaet benyttes for å evaluere tildelingskriterium 2, Tilgjengelighet Endres i topp-/bunntekst Side 11

Gjennomgang allerede innkomne spørsmål lagt ut med svar på Doffin Gjennomgang av skjema for spørsmål svar lagt ut på Doffin 2. januar 2013 Endres i topp-/bunntekst Side 12

Endres i topp-/bunntekst Side 13 Innkomne spørsmål til tilbyderkonferansen Angående valuta og valutakurser: vi kjøper våre varer fra norske importører i norske kroner. Skal vi la disse boksene/rubrikkene stå tomme? Svar: Ja Når det gjelder 24t veihjelp bes det om én pris for hele operasjonen. Hva med kjøring til og fra? Det kan teoretisk være svært store forskjeller på dette. Svar: se spørsmål/svar skjema som sendes ut etter tilbyderkonferansen I prisskjemaet bes det om pris på uoriginale felger. Er det stål- eller aluminiumsfelger dere ønsker priser på, eller begge typer? Svar: Aluminiumsfelger