© Andreas Gebert/NTB Scanpix. Læringsmål kapittel 7 -drøfte sider ved dagligliv, skikker og levemåter i språkområdet og i Norge -lese lengre autentiske.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Konflikte und Uneinigkeit über individuelle Angebote - Vi har ikke søkt om egen bolig, for «guten» har det så mye friere her hjemme hos oss. Men nå er.
Advertisements

4. Klasse Kurs - Oktober 2003 BeSLIktBeSLIkt I 4. klasse skal elevene:  få hjelp til å utvikle gode lesemåter og dermed få bedre innholdsforståelse.
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
Den lange kompetansereisen og halvårsvurdering
Faginformasjon om programfagene for
Turne til Tyskland 30.juni – 5.juli 2005
Informasjonskompetanse Evnen til å… –finne –avgrense –evaluere –bearbeide –anvende –forstå –bruke lovlig og etisk …informasjon.
Roman- og novelleanalyse
Vurdering av muntlig i faget Fremmedspråk i LK06
Tidligere læreplaner.
Forskjeller på tale og skrift
Muntlig eksamen i fremmedspråk
Tysktilbudet ved HVO Fra et tradisjonelt grunnfag innen humanoria
© Georg Fischer/Demotix/NTB Scanpix
”Morderne” Fra novelle til film.
Foreldreskolen del 1 Norskfaget.
KRISTOLOGI KONKORDIEFORMELEN
© Westend 61/Masterfile/NTB Scanpix. Læringsmål kapittel 2 -forstå innholdet i tyske tekster som handler om fritid og sport -ta i bruk en rekke ord, uttrykk.
© Stefan Sauer/NTB Scanpix. Læringsmål kapittel 9 -lese og forstå innholdet i tekster i ulike sjangere om temaene kommunikasjonsmidler og det å være undervegs,
© Owen Franken/Corbis/NTB Scanpix. Læringsmål kapittel 11 -tilegne deg et ordforråd og en del fakta slik at du kan gjøre rede for sider ved Tysklands.
«Bryggen» in Bergen Bei Hjalliz, Joss und Vz. Die Hanse «Tyskebryggen» Die Deutsche Brücke «Hansabryggen» Kaufleute Arbeitszimmer.
Muntlige ferdigheter i klasserommet
LUT 23. september Marit Skarbø Solem
Klassenschilder Tür, Toilette, Bücherei, Lesepause, Lesestunde Hausschuhe Bilder von pixabay.com, clker.com.
Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – Exchange – Present themselves – Get information about.
ADJEKTIV.
Å jobbe med en eksamensoppgave. Før lesing Forside-bildet Tekst-info Oppgaver – hvor mange, hva slags? Bilder og tekste(er) – sjanger? Eksamensinfo –
Kapittel 2 Lesing View Pictures/UIG via Getty Images.
Kapittel 9 Kulturmøter i samtidstekster Karin Beate Nøsterud/NTB scanpix.
Kapittel 5 Munnleg kommunikasjon Adam Ciereszko/EPA/NTB scanpix.
| Formelle tekster.
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Språklig variasjon LUT 2 HØST Oversikt over emnet  Språklig variasjon – hva er det?  Språk og dialekt  Språk og identitet  Språklig variasjon.
Erfaringsutveksling i plenum: Hvilke erfaringer har dere gjort dere med tenkeskriving i klasserommet?
Saktekster Skriving i norskfaget. Kompetansemål fra læreplanen skrive ulike typer tekster etter mønster av eksempeltekster og andre kilder gjenkjenne.
Sosial kompetanse Sosial: Forholdet mellom mennesker Kompetanse: Dyktighet.
EN OPPSUMERING Passiv. Grunner til å bruke passiv 1/ agens er ukjent 2/ agens er uinteressant 3/ agebs skal skjules 4/ tekststrategi: fokusering, poengtering.
La familia. Kompetansemål: Kommunikasjon: forstå og bruke en del vanlige ord og uttrykk om seg selv, egen familie og interesser.
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
© Leonhard Foeger/Reuters/NTB Scanpix
Photodisc/Rayman/Getty Images
ARTIKLENE ~ Analyse ~.
Hallo, wer bist du denn?.
Kapittel 2- Tid og tall I dette kapittelet skal du lære
Willkommen beim Markt Tüßling
Løst sammensatte verb i helsetninger
FORELDREMØTE 8. TRINN Rådgiver –Thomas Kvalvik Siri Myhren Petersen
Eine Tradition in Deutschland: Karneval Fasching
Det lønner seg å lære tysk!
Fenster: Fakten über Österreich
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Vurdering av muntlig i faget Fremmedspråk i LK06
Vurdering av muntlig i faget Fremmedspråk i K06
Vurdering av muntlig i faget Fremmedspråk i K06
Vurdering av muntlig i faget Fremmedspråk i K06
Læreplan for forsøk med fremmedspråk på 6. og 7. trinn
Vurderingskriterier enkel versjon
Kapittel 4 Sjangrer Del 3: Skjønnlitteratur, lyrisk diktning
Å forstå muntlig tekst på fremmedspråk
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Die Schweiz - Vindu -.
Vurdering av muntlig i faget Fremmedspråk i K06
IKT i 2. fremmedspråk i forhold til læringsteori og L06
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Vurdering av muntlig i faget Fremmedspråk i K06
Hessische Computeranleitung
Å forstå muntlig tekst på fremmedspråk
Muntlig eksamen i fremmedspråk
Auf dem Jakobsweg von Roncesvalles Mit Pius Süess
Utskrift av presentasjonen:

© Andreas Gebert/NTB Scanpix

Læringsmål kapittel 7 -drøfte sider ved dagligliv, skikker og levemåter i språkområdet og i Norge -lese lengre autentiske tekster i ulike sjangere og gi uttrykk for forfatterens synspunkter og holdninger -tilpasse språkbruken til ulike kommunikasjonssituasjoner -forstå og bruke tall i praktiske situasjoner -forstå og bruke sammensatte verb korrekt -bruke presens futurum målrettet og variert

© Michael Waring/NTB Scanpix

Über die Höflichkeit bei Tisch © akg-images/NTB Scanpix

Der erste Besuch bei einer Familie - Ist es wirklich so anders als in Norwegen? - Und was gibt es nun zu essen …? © Picasa/Colourbox

Bio vom Markt oder frei Haus? © Mikael Reichel/NTB Scanpix

Hier geht es um die Wurst … © Roy Botterell/Corbis/NTB Scanpix