Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Språk og leseplan 2.trinn Innlandet skole. Begrepslæring -Videreføre Magne Nyborgs begrepsundervisningsmodell -Videreføre de tre faser i arbeidet med.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Språk og leseplan 2.trinn Innlandet skole. Begrepslæring -Videreføre Magne Nyborgs begrepsundervisningsmodell -Videreføre de tre faser i arbeidet med."— Utskrift av presentasjonen:

1 Språk og leseplan 2.trinn Innlandet skole

2 Begrepslæring -Videreføre Magne Nyborgs begrepsundervisningsmodell -Videreføre de tre faser i arbeidet med grunnleggende begreper: Språkuttrykk – sammenligning – oppdage delvise likheter -Bruke de tre fasene i GB når vi forklarer nye ord og uttrykk -Være oppmerksom på ord som lyder likt, men har ulik betydning (homonymer) -Jobbe med å finne ord som betyr det samme som (synonymer) -Bli oppmerksom på ord som betyr det motsatte av (antonymer) -Jobbe med forstavelser og endelser og deres betydning for ordets innhold (morfemer)

3 Leseforståelse og gjenfortelling -Veiledet gjenfortelling -Gjenfortelling som rekkefortelling -Hente ut deler av tekst -Gjenfortelling i korte sekvenser som selvkontroll

4 Piggi snuser på ord

5 Tankekart i bilder

6 Tankekart i ord Et tankekart er et kart over ord som henger sammen. Skole Friminutt Lekser Lærere Venner Elever

7 Høyfrekvente ord De 100 første ordene -Lese ordene som ordbilder -Vite hva ordene betyr -Skrive ordene riktig - Lage setninger med ordene, muntlig og skriftlig

8 Kartlegging -Carlstens observasjonsprøve i lesing og skriving -Obligatorisk kartleggingsprøve av leseferdighet (Utdanningsdirektoratet)


Laste ned ppt "Språk og leseplan 2.trinn Innlandet skole. Begrepslæring -Videreføre Magne Nyborgs begrepsundervisningsmodell -Videreføre de tre faser i arbeidet med."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google