Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 1 Nasjonal Erfaringskonferanse - BMS.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 1 Nasjonal Erfaringskonferanse - BMS."— Utskrift av presentasjonen:

1 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 1 Nasjonal Erfaringskonferanse - BMS

2 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 2 Balansert målstyring 1.Politiske føringer 2.Driftsplaner 3.Bruker- og medarbeiderundersøkelser 4.Kritiske suksessfaktorer 5.Prosjektorganisering 6.Videre oppfølging

3 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 3 1. Politiske føringer A.Balansert målstyring som styrings- og rapporteringsverktøy. B.4 Fokusområder - Organisasjon – Personell - Tjenester/brukere - Økonomi - Samfunn

4 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 4 2. Driftsplaner A.Nøkkeltall B.Målekart C.Handlingsplan

5 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 5 Driftsplaner - Målekart

6 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 6 Driftsplaner - Handlingsplan

7 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 7 3. Bruker- og medarbeiderundersøkelser A.Foresatte B.Elever C.Ansatte

8 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 8 A. Foresatte – Trivsel og trygghet - A

9 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 9 A. Foresatte – Trivsel og trygghet - B

10 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 10 A – Foresatte – Ped. tilrettelegg. og prosess - A

11 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 11 A – Foresatte – Ped. tilrettelegg. og prosess - B

12 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 12 A – Foresatte – Tillit - A

13 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 13 A – Foresatte – Tillit - B

14 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 14 B – Elever – Trivsel og trygghet - A

15 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 15 B – Elever – Trivsel og trygghet - B

16 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 16 B – Elever – Pedagogisk opplegg - A

17 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 17 B – Elever – Pedagogisk opplegg - B

18 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 18 B – Elever – Skolemiljø - A

19 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 19 B – Elever – Skolemiljø - B

20 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 20 C – Ansatte – Forholdet til rektor - A

21 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 21 C – Ansatte – Forholdet til rektor - B

22 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 22 4. Kritiske suksessfaktorer A.Forankring på høyeste nivå B.Prosess som inkluderer alle deler av organisasjonen C.Enhetsleders rolle

23 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 23 5. Prosjektorganisering

24 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 24 6. Videre oppfølging Verktøy A.Driftsplan B.Bruker- og medarbeiderundersøkelse Aktører A.FAU B.Klasseforeldremøter C.Elevråd D.Klassemøter Målsetning A.Korrigere B.Drøfte C.Fremskaffe nye res.mål D.Fremskaffe nye tiltak

25 HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 25 6A. Videre oppfølging Spesielle forhold: Enhetsleders rolle Enhetsleders rolle Plangruppa som ”nav” i en kontinuerlig prosess Plangruppa som ”nav” i en kontinuerlig prosess Korrigert driftsplan vedtas hvert år i skolens samarbeidsutvalg Korrigert driftsplan vedtas hvert år i skolens samarbeidsutvalg Spesielle fokusområder etter første prosessår: Brukermedvirkning Brukermedvirkning Samarbeid med 3. Sektor Samarbeid med 3. Sektor Organisering av skoledagen Organisering av skoledagen Teamarbeid og disponering av personalet Teamarbeid og disponering av personalet


Laste ned ppt "HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 1 Nasjonal Erfaringskonferanse - BMS."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google