Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertBrit Knudsen Endret for 9 år siden
1
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 1 Nasjonal Erfaringskonferanse - BMS
2
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 2 Balansert målstyring 1.Politiske føringer 2.Driftsplaner 3.Bruker- og medarbeiderundersøkelser 4.Kritiske suksessfaktorer 5.Prosjektorganisering 6.Videre oppfølging
3
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 3 1. Politiske føringer A.Balansert målstyring som styrings- og rapporteringsverktøy. B.4 Fokusområder - Organisasjon – Personell - Tjenester/brukere - Økonomi - Samfunn
4
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 4 2. Driftsplaner A.Nøkkeltall B.Målekart C.Handlingsplan
5
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 5 Driftsplaner - Målekart
6
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 6 Driftsplaner - Handlingsplan
7
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 7 3. Bruker- og medarbeiderundersøkelser A.Foresatte B.Elever C.Ansatte
8
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 8 A. Foresatte – Trivsel og trygghet - A
9
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 9 A. Foresatte – Trivsel og trygghet - B
10
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 10 A – Foresatte – Ped. tilrettelegg. og prosess - A
11
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 11 A – Foresatte – Ped. tilrettelegg. og prosess - B
12
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 12 A – Foresatte – Tillit - A
13
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 13 A – Foresatte – Tillit - B
14
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 14 B – Elever – Trivsel og trygghet - A
15
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 15 B – Elever – Trivsel og trygghet - B
16
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 16 B – Elever – Pedagogisk opplegg - A
17
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 17 B – Elever – Pedagogisk opplegg - B
18
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 18 B – Elever – Skolemiljø - A
19
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 19 B – Elever – Skolemiljø - B
20
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 20 C – Ansatte – Forholdet til rektor - A
21
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 21 C – Ansatte – Forholdet til rektor - B
22
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 22 4. Kritiske suksessfaktorer A.Forankring på høyeste nivå B.Prosess som inkluderer alle deler av organisasjonen C.Enhetsleders rolle
23
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 23 5. Prosjektorganisering
24
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 24 6. Videre oppfølging Verktøy A.Driftsplan B.Bruker- og medarbeiderundersøkelse Aktører A.FAU B.Klasseforeldremøter C.Elevråd D.Klassemøter Målsetning A.Korrigere B.Drøfte C.Fremskaffe nye res.mål D.Fremskaffe nye tiltak
25
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 25 6A. Videre oppfølging Spesielle forhold: Enhetsleders rolle Enhetsleders rolle Plangruppa som ”nav” i en kontinuerlig prosess Plangruppa som ”nav” i en kontinuerlig prosess Korrigert driftsplan vedtas hvert år i skolens samarbeidsutvalg Korrigert driftsplan vedtas hvert år i skolens samarbeidsutvalg Spesielle fokusområder etter første prosessår: Brukermedvirkning Brukermedvirkning Samarbeid med 3. Sektor Samarbeid med 3. Sektor Organisering av skoledagen Organisering av skoledagen Teamarbeid og disponering av personalet Teamarbeid og disponering av personalet
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.