Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Lærerskolering Ny GIV 6. dag. Erfaringsutveksling.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Lærerskolering Ny GIV 6. dag. Erfaringsutveksling."— Utskrift av presentasjonen:

1 Lærerskolering Ny GIV 6. dag. Erfaringsutveksling

2 Ny GIV i Akershusskolen Mål for dagen: Det et mål at den enkelte: Har etablert et nettverk på tvers av skoleslag for videre erfaringsutveksling og kompetanseheving innen Ny GIV-metodikken. Har gode nok kunnskaper til å kunne medvirke til en best mulig oppfølging av IKO/Ny GIV-elevene. Har et grunnlag og et engasjement for å sikre spredning i egen virksomhet

3 Identifisering ved halvårsvurdering Ny GIV i Akershusskolen Gjennom skoleåret Snitt ≤ 2,5. Snitt på 2,51-3,5, fravær > 10% Snitt på 3,51-4,0, fravær > 15% Karakter 1/IV i enkeltfag Under kritisk nivå i grunnleggende: Leseferdighet Skriveferdighet Regneferdighet Ungdomsskole Inntak 1. valg, snitt ≤ 2,5. Inntak 2. valg, snitt ≤ 3,0 Fravær > 6 % Karakter 1/IV i enkeltfag Melding om behov for spesialundervisn. Under kritisk nivå i grunnleggende: Leseferdighet Skriveferdighet Regneferdighet Videregående skole Midtveisvurdering (1. nov, 15. jan, 1.apr) fag/fravær Meldingsrutiner for elever som: Har urealistiske studie-/yrkesvalg Mistrives Mønster i fravær – høyt fravær Under kritisk nivå, grunnleggende ferdigheter

4 Hva med oppfølgingen? Ny GIV i Akershusskolen

5 Ny GIV og IKO-modellen Ny GIV i Akershusskolen Normal oppfølging (tilpasset opplæring) Spesialundervisning Tett oppfølging (i perioder) Tredelt elevgruppe Identifisert når: Lavt karaktersnitt Høyt fravær – mønster i fravær IV eller 1. Mistrivsel Urealistiske yrkes/studieplaner Kritiske grunnleggende ferdigheter (lese, skrive, regne) Felles mål i Akershus

6 Ny GIV i Akershusskolen Målene for grunnleggende ferdigheter i lesing, skriving og regning i Akershus er utviklet med hensyn til:  Å kunne fungere som pre- og postvurdering for Ny GIV-eleven på 10. trinn  Å gi vgs. nødvendig informasjon om elevenes mestringsnivå i de tre ferdighetene  Å representere et kritisk nivå for Vg1-elever. Dvs. at alle elever som ikke nådde alle målene i 10. trinn har behov for videre oppfølging (som Ny GIV-elever) i vgs. Oppgave: Hvor godt fungerer målene når det gjelder de tre punktene (Skala 1-6)? Hva må endres for at målene skal fungere i øverste del av skalaen (5-6)? Grunnleggende ferdigheter, kritisk nivå

7


Laste ned ppt "Lærerskolering Ny GIV 6. dag. Erfaringsutveksling."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google