Laste ned presentasjonen
1
«Ungdomstrinn i utvikling»
Fagdag i regning 13/5-14 Gnist-prosjektleder i Oppland, Kirsti E. Grinaker
2
Registrering Velkommen v/Laila Gladbakke, skoleanv.i Nordre-Land og innledning v/Kirsti E. Grinaker, Gnist prosjektleder Erfaringsdeling fra en satsing med matematikksenteret v/ to lærere fra Nord-Gudbrandsdalen Praktisk og variert undervisning på ungdomstrinnet og regning som grunnleggende ferdighet v/ Hanne M. Dalby, Vitensenteret 15 min pause legges inn underveis Lunsj «Arbeid med regning som satsingsområde i Ungdomstrinn i utvikling» -Erfaringer fra pilot, og om samarbeidet mellom skole og høgskole v/ Are Solstad, utviklingsveileder i Hedmark 15 min pause Film om nasjonale prøver Oppfølging av resultater fra Øystre-Slidre u-skole v/ Pål Lundby utviklingsveileder i Oppland Hvordan jobbe systematisk med resultater i ungdomstrinn i utvikling? v/ Inger Granli, Utviklingsveileder i Oppland Avslutning v/Kirsti E. Grinaker, Gnist-prosjektleder
3
Pulje 2 Nord-Fron 1 Sør-Fron Ringebu Lunner Jevnaker Gran Gjøvik 7
SKOLEEIER SKOLER TEMA UH-TILBYDER Skoleeier Privat Kommunal Navn på skoler Privat (antall) Kommunal (antall) Klasse-ledelse Regning Lesing Skriving Nord-Fron 1 Vinstra u-skole HIL Skåbu oppvekst Sør-Fron Sør- Fron u-skole Ringebu Ringebu u-skole Lunner Lunner u-skole Harestua skole 1-10 Jevnaker Jevnaker skole 5-10 Gran Gran u-skole Brandbu u-skole Bjoneroa skole 1-10 Gjøvik Kopperud skole 1-10 HIHM Snertingdal skole 1-10 7 12 2 6 4
4
PRAKTISK KLASSELEDELSE REGNING LESING SKRIVING VARIERT RELEVANT
FOKUS PÅ: KLASSELEDELSE REGNING LESING SKRIVING TILTAKENE: Skolebasert kompetanseutvikling VARIERT ungdomstrinnet RELEVANT ORGANISASJONSLÆRING VURDERING FOR LÆRING Lærende nettverk
5
Overordnet plan i Oppland
Langsiktighet Før, under og etter en pulje
6
Erfaringer fra pilot og pulje 1
Eierskap og forankring var varierende-sent i gang Klare mål og forventninger må utarbeides mellom alle samarbeidspartnere Nettressurser tilfeldig brukt Pulje 1: Stor betydning at rektor involverer ressurslærer og tillitsvalgt Eierskap og forankring fra klasserom til politisk nivå Avgjørende å jobbe systematisk med et felles kunnskapsgrunnlag Rolleavklaringer SMT/IGP-Sikre prosess Viktig med forankring i det ordinære arbeidet Jobbe med organisasjonskultur som et gjennomgående tema Justere kurs og planer etter behov og i samarbeid med Høgskolen
7
Roller Gnist-prosjektleder Skoleeiere Skoleledere Ressurslærere
Tillitsvalgte Utviklingsveiledere
8
Link til film
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.