Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Serviceutvikling i endringens tid Servicekontorene etter NAV – hva nå ? Servicekonferansen 2008 – samarbeid og utvikling.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Serviceutvikling i endringens tid Servicekontorene etter NAV – hva nå ? Servicekonferansen 2008 – samarbeid og utvikling."— Utskrift av presentasjonen:

1 Serviceutvikling i endringens tid Servicekontorene etter NAV – hva nå ? Servicekonferansen 2008 – samarbeid og utvikling

2 VELKOMMEN TIL ; MULIGHETENES MARKED

3 Arbeids- og velferdsetaten ble etablert 1.juli Sosialtjenesten i kommunene og etaten vil sammen utgjøre Arbeids- og velferdsforvaltningen (NAV). Høsten 2006 åpnet de første 25 NAV-kontorene. I fjor ble det etablert 121 NAV-kontorer. September 2008 var det 210 NAV-kontorer. Innen 2010 skal det etableres 460 kontorer.

4

5 Kommunenorge er ulikt organisert. Det er servicetorg også…

6 Status oktober 2008 ? Erfaringene så langt ? Servicetorget og NAV - mulighetenes marked ? Vi deler noen gode erfaringer/strategier/metoder med hverandre

7 Servicetorget tydeliggjøres ! ? Er det slik at arbeids-og velferdsreformen Kan aktualisere en profilering av Service- Torget ????

8 Viktige målgrupper i Trondheim Brukere Innbygger Bruker- organisasjonene Helsetjenesten Behandlere Kommunal- råd Psykiatri- tjenesten Arbeid og kompetanse Tolke- tjenesten Brukerråd Kriminal- omsorgen Rusmiddel- omsorgen Voksen- opplæring Videregående skoler Tiltaks- arrangørene Attførings- bedriftene Næringslivet Kvalifiserings- Enheten for innvandrere Fylkesmannen Politikere Høgskoler og universitet Barne- og familietjenester Helse og velferd Dagtilbud Lagspill Virkelighets- forståelse Motivasjon Legitimitet Media Egne med- arbeidere Velgere/ skattebetalere Arbeidsgivere

9 Noen metoder for å gjøre noe med mulighetene ”KARPE DIEM”

10 Dialog – ” en betingelse” - Riv revirene – Definer lokal identitet - Hold publikumsperspektivet - Forpliktende samarbeid - Bygg nettverk / bygg allianser - Infrastruktur – menneskelig, fysisk og digital Noen metoder for positive endringsstrategier ;

11 Tvihold på brukerperspektivet ! èn – dør – èn henvendelse” – prinsippet gjelder

12 Oppsummering ; Servicetorg og NAV – hva nå ? Endring til det beste ! Aktiv bruk av reformen Intern ansvarsdefinisjon og profilering Ta initiativet Formaliser samarbeid (kommunikasjonsplanen) Bygg nettverk (struktur/system) Det er et marked med muligheter… !


Laste ned ppt "Serviceutvikling i endringens tid Servicekontorene etter NAV – hva nå ? Servicekonferansen 2008 – samarbeid og utvikling."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google