Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Servicerådet i Fredrikstad kommune Et eksperiment i brukermedvirkning Servicekonferansen 2008 Ingrid Trømborg.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Servicerådet i Fredrikstad kommune Et eksperiment i brukermedvirkning Servicekonferansen 2008 Ingrid Trømborg."— Utskrift av presentasjonen:

1 Servicerådet i Fredrikstad kommune Et eksperiment i brukermedvirkning Servicekonferansen 2008 Ingrid Trømborg

2 Om det å spørre om råd…

3 Vet vi hva innbyggerne ønsker?

4 Ideen bak 2002 • Dialog med brukere på fagspesifikke områder fungerer • Nytt servicetorg med fokus på brukere, men uten systematisert brukerdialog • Service som fag løftes fram!

5 Gjennomføring • Politisk vedtak 2003 • Rådgivende organ for rådmannen • 3 representanter fra lokalsamfunnsutvalg • Rådmann, økonomisjef og servicesjef • 4 møter i året

6 Opplegg • Innhold forberedt administrativt • Bruk av fagfolk på aktuelle områder • Temaer ble fastsatt i samarbeid • Evaluering undervegs

7 Hva fikk vi?

8 Erfaringer • Litt mye ”hjemme i gata mi” • Vanskelig å separere serviceaspekt fra tjenesteleveranse og økonomi • For få innspill som kunne jobbes med • Deltakerne opplevde det positivt å bli spurt til råds

9 Ny strategi fra 2007 • En representant fra hvert av de 23 lokalsamfunnene • Aktiv deltagelse i møtene • Dokumentasjon og rapportering • Referansegruppe i serviceprosjekt fra

10 Kommunikasjon er stadig ikke lett… Takk for oppmerksomheten!


Laste ned ppt "Servicerådet i Fredrikstad kommune Et eksperiment i brukermedvirkning Servicekonferansen 2008 Ingrid Trømborg."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google