Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Velkommen til Lean Ledelse. Kunde verdi Flyt (JiT) Visuell kontroll.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Velkommen til Lean Ledelse. Kunde verdi Flyt (JiT) Visuell kontroll."— Utskrift av presentasjonen:

1 Velkommen til Lean Ledelse

2 Kunde verdi Flyt (JiT) Visuell kontroll

3 Kundeverdi

4 Flyt

5 Visuell kontroll og oversikt

6 Nå-situasjonen?

7 7 Lære-programmet Skape forutsetningene for et gjennombrudd gjennom å knytte trening til praksis i egen virksomhet, støtta av nettbaserte ressurser (Leanlearning.no) Formål Resultat Tid

8 1 Hvor er vi og hvor skal vi?

9 Resultat Tid 2 Verdistrøm Nå og i fremtiden

10 Resultat Tid 3

11 Fire utviklingsoppgaver

12 12 Læringsprosessen Praksis-basert Samlings - basert basert Nettbasertlæring 1.Egen virksomhet/kommune som det primære “campus” og treningsfeltet. Egne utfordringer er kurstemaer 1.Aktiv bruk av teknologiforsterket læring. Egen ressursportal 2.Lære ved å imitere (stealing with pride..!) 3.Nettverk for kontinuerlig læring lærende felleskap

13 13 Ferdigheter i ledelse - utløse en kjedereaksjon av forbedringer Ledelseskvalitet 1. Hvilke krevende virkning skal oppnås? 2. Læringsmetode for maks virkning og minimum sløsing.

14 Digital støtte 4 Samlinger Praksis i egen bedrift Nettbaserte samlinger a maks 1 time Kursprosess Lean ledelse Kursprosess Lean ledelse Foredrag Lean ledelse Praktiske Case Evaluering Målingsverktøy Verktøy og maler DIGITALE Læringsressurser DIGITALE Læringsressurser

15 S 1 S 2 S 3 S4 Samling 1 Eureka Pumps 1.Kvalitetsledelse og Lean 2.Kunde og samfunnskommunikasjon og «ledelsens tre øyne» QFD 1 3.Lean Speilet: Toyotas 4 P 4.Trening i Lean Lab (Lean spillet) 5.Gemba tur Søbakken sykehjem 6.Hjemmeoppgave A3 kundeverdi og Lean Speil Samling 1 Eureka Pumps 1.Kvalitetsledelse og Lean 2.Kunde og samfunnskommunikasjon og «ledelsens tre øyne» QFD 1 3.Lean Speilet: Toyotas 4 P 4.Trening i Lean Lab (Lean spillet) 5.Gemba tur Søbakken sykehjem 6.Hjemmeoppgave A3 kundeverdi og Lean Speil

16 Nettbasert læring •Toyota Jæger Automobile case •Datainnsamling kundeverdi, analyse og forbedringsplan. •Lean speil •Skype? Nettbasert læring •Toyota Jæger Automobile case •Datainnsamling kundeverdi, analyse og forbedringsplan. •Lean speil •Skype? S 1 S 2 S 3 S4

17 Samling 2. Atterås Ortopediteknikk 1.Kundeverdi og Verdistrøm 2. Observasjon Gemba tur 3.Oppbygging av KPI-er og støttende KPI-er 4.24 timers tavler 5.Team tavler 6.Hjemmeoppgave verdistrøm Samling 2. Atterås Ortopediteknikk 1.Kundeverdi og Verdistrøm 2. Observasjon Gemba tur 3.Oppbygging av KPI-er og støttende KPI-er 4.24 timers tavler 5.Team tavler 6.Hjemmeoppgave verdistrøm S 1 S 2 S 3 S4

18 Nettsamling •Oppfølging verdistrøm •A3 KPI kommunikasjon •Tavlemøter •Personlig treningsplan Nettsamling •Oppfølging verdistrøm •A3 KPI kommunikasjon •Tavlemøter •Personlig treningsplan S 1 S 2 S 3 S4

19 Samling 3. K-Tec Kongsberg 1.Kundeverdi, økologi og kvalitet X (QFD 3) 2.KBD og SE Kongsberg 3.Ledelse som coaching 4.Observasjon gemba forbedringsarbeid og tavlemøter 5. Masterplan - tre år og «tipping point» Samling 3. K-Tec Kongsberg 1.Kundeverdi, økologi og kvalitet X (QFD 3) 2.KBD og SE Kongsberg 3.Ledelse som coaching 4.Observasjon gemba forbedringsarbeid og tavlemøter 5. Masterplan - tre år og «tipping point» S 1 S 2 S 3 S4

20 Nettsamling • Forberedelse masterplan Nettsamling • Forberedelse masterplan S 1 S 2 S 3 S4

21 Samling 4. Stavern JKØ 1.Nøkkeltall og OEE 2.Masterplan A3 3.Utløsende kvaliteter i egen ledelse 4.Gjennomgang av oppgaver 5.Fest og diplom Samling 4. Stavern JKØ 1.Nøkkeltall og OEE 2.Masterplan A3 3.Utløsende kvaliteter i egen ledelse 4.Gjennomgang av oppgaver 5.Fest og diplom S 1 S 2 S 3 S4

22 TEMA: God rutine for bruk av sporingsteknologi i Larvik Kommune 1. Brukere, pårørende og ansatte ønsker større frihet for demente ved bruk av sporing/GPS 2. Regjeringen signaliserer åpning for utstrakt bruk (Støre) BakgrunnBakgrunn Innen sommeren 2013: standard rutine for bruk som er (brukerverdi)) - Trygg for brukere og pårørende - Pålitelig for de ansatte og brukerne - Brukervennlig - Ønsket situasjon A3 Eier: Tove Akre_____________________ Dato:____ ____________________ 1.Kontaktperson 24/7 2.Løsner ikke 3.Lang batterikapasitet 4.Tåler alt 5.Lett leselig Valg av hovedtiltak Verdiflyt - • OPPFØLGING og sikring av resultater FAKTA hva er kritisk for løse denne utfordringen? Konkrete forslag (Verdistrøm) Konkrete forslag (Verdistrøm)

23 Jeg-plan (Personlig plan) 23 Ansvar for virkning Ledelses- kvalitet Ny vane Hvilke virkning tar jeg som leder ansvar for? Hvilke kvaliteter må jeg (videre) utvikle for å få til slik virkning? Hvilke vaner må jeg utvikle og hvordan trene?


Laste ned ppt "Velkommen til Lean Ledelse. Kunde verdi Flyt (JiT) Visuell kontroll."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google