Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Visjon: Nordstjernen Misjon 3 ØktlærehastighetIarbeidslivet Læring på arbeidslivets premisser.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Visjon: Nordstjernen Misjon 3 ØktlærehastighetIarbeidslivet Læring på arbeidslivets premisser."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Visjon: Nordstjernen

3 Misjon 3 ØktlærehastighetIarbeidslivet Læring på arbeidslivets premisser

4 Metode: Lean læring - Det vi trenger - Når vi trenger det -Hvor vi trenger det -Hvordan vi trenger det - Uten tap av verdifull tid Praksis-feltet SamlingerSamlinger Nettbasertlæring

5 5 1.Virksomheten og praksisfeltet som det primære “campus” og læringsarena 1.Lære gjennom kontinuerlig forbedring på arbeidsplassen (lære å lære) 2.Aktiv bruk av teknologiforsterket læring (nettbasert læring, TEL) 1.Lærende felleskap Bygge evne til selvlæring og et varig lærende felleskap (Learning Community) Lærende arbeidsliv. Praksis-feltet SamlingerSamlinger Nettbasertlæring

6 Samspill og prosess NEVU Krevend e kunder Akademi a 1.Kartlegging av læringsbehov /læringsverdi 2. Design av prosess til virksomheten/klyng ens behov 3. Allokere lærings ressurser 4. Program ledelse (kursprogrammer) 5. Måling og evaluering) 6. Kontinuerlig forbedring og fornying

7 Primære kundesegmenter 7

8 Nøkkelfaktor #1 -Utvikling ved krevende kunder 8 Kongsberg: SME Development Larvik kommune: KF og teknologi i Helse og omsorg LEAN LEDELSE

9 Prosjektteam: Larvik: Tove Akre, Ingvild Svendsen, Elisabeth Sørensen, NEVU: Heidi Behring Hansen, Bjarne Berg Wig (PL), Prosjektteam: Larvik: Tove Akre, Ingvild Svendsen, Elisabeth Sørensen, NEVU: Heidi Behring Hansen, Bjarne Berg Wig (PL), Teknologi- nettverk Eksempel Larvik kommune

10 10 Nøkkel #2 Virksomheten som primær campus

11 Arbeidsprosesser NEVU Krevende kunder Akademia 1.Kartlegging av læringsbehov /læringsverdi 2. Design av prosess til virksomheten/klynge ns behov 3. Allokere lærings ressurser 4. Program ledelse (kursprogrammer) 5. Måling og evaluering) 6. Kontinuerlig forbedring og fornying 1. Ståsteds analyser, kartlegging av kundebeho v. 2. Utarbeidels e av forslag til læreproses s

12 Arbeidsprosesser NEVU Krevende kunder Akademia 1.Kartlegging av læringsbehov /læringsverdi 2. Design av prosess til virksomheten/klynge ns behov 3. Allokere lærings ressurser 4. Program ledelse (kursprogrammer) 5. Måling og evaluering) 6. Kontinuerlig forbedring og fornying 1.Organisere og lede lære- programmer sammen med partnerselsk aper og akademia (IKT, konsulent, Akademia)

13 Organisasjon Styret/eiere NEVU AS Daglig leder SMB klynger LOS Akademiet F&U og fag ressurser LOS Akademiet F&U og fag ressurser Kommuner Helse og omsorg Skoler Samarbeids- partnere NEVU EVU ledelse Samarbeids- partnere Learning Layers (LearnTec)


Laste ned ppt "Visjon: Nordstjernen Misjon 3 ØktlærehastighetIarbeidslivet Læring på arbeidslivets premisser."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google