Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Leverandørutviklings-programmet 20.mars 2014- utbyggers behov •Baseareal •Fellesareal •Kulturskolen •Arbeidsrom •Personalrom •Kantine •Administrasjonen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Leverandørutviklings-programmet 20.mars 2014- utbyggers behov •Baseareal •Fellesareal •Kulturskolen •Arbeidsrom •Personalrom •Kantine •Administrasjonen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Leverandørutviklings-programmet 20.mars utbyggers behov •Baseareal •Fellesareal •Kulturskolen •Arbeidsrom •Personalrom •Kantine •Administrasjonen •Verkstedbygget •Teknisk rom •Lager •Adkomst/trafikk •Uteareal •VVS, VAG, teknologi bygg •Bygg og grunnarbeid

2 Utfordring 1:Bygg og anlegg Universell utforming –Ta hensyn til alle typer funksjonshemninger i bygget og forskriftene bestemmelser –Allergier, syn, hørsel,rullestolbrukere, elever som trenger mye utstyr og stell –Skilting, ledelinjer som hjelper alle –Tilpasninger uten at det går utover annen funksjonalitet

3 Fleksible vegger i baser og amfi - Fleksible vegger som demper lyd tilfredsstillende og er lette å manøvrere - lys og innsyn mellom rommene mulig i tillegg - adkomst i tillegg til åpningen mellom rommene

4 System for oppvaming og SD-anlegg •Oppvarming som er miljømessig og økonomisk effektiv. •Oppvarming og inneklima som fremmer læring og gode arbeidsforhold •Effektive styringssystemer som er fleksible og gjør det mulig å styre temp., lys, co2, låsesystem eksternt og internt

5 Utfordring 2 : •AV-utstyr •IKT •Strøm og lading av datautstyr •Adgangskontroll,låsing og beredskap •Kommunikasjon •Lyd/lys amfi/black-box •Inventar

6 Våre behov for gode AV-løsninger •Presentasjonsutstyr, bilde, lyd, mm i klasserom/baser og fellesrom –Lyssterke løsninger uavhengig av styrke på sollys og innelys. –Lett å bruke- lav brukerterskel –Hærverksikkerhet –Effektivt i bruk- bruke lite tid på å starte opp og slå av –Mulig å koble til ulike typer utstyr –Sambruk med annet utstyr er ønskelig –Ta lite plass –Ta hensyn til universell utforming

7 Våre behov for gode IKT-løsninger •Datautstyr, nettverk, el, skrivere mv. i klasserom/baser og fellesrom –Elever skal kunne bruke en datamaskin uten å miste nett eller gå tom for strøm en skoledag. –Elever skal kunne skrive ut arbeidet sitt på en effektiv og sikker måte under prøver og annet arbeid. –Nettverk skal kunne håndterere mer enn 60 brukere på samme tid, og ulikt type utstyr. I fellesarealene et større antall. –Flere og fleksible muligheter for lading og oppbevaring av utstyr. –Lagring og oppbevaring skal være trygt og hærverksikkert –Universell utforming- tilpasning for funksjonsh/utv.h.

8 Låse-/ beredskapssystem • Adgangskontroll og tilgang til skolen må være enkelt og sikre trygghet for elever, ansatte og gjester. –Så lite behov for nøkler som mulig. –Skjerme basene og kulturskolen ved behov –Varsling skal være effektivt og sikkert –Enkle systemer å bruke og å administrere –Lett å gi adgang til personer, og lett å ta vekk –Overvåkningsutstyr lett tilgjengelig

9 Kommunikasjon •Det skal etableres en fleksibel og moderne form for kommunikasjon mellom brukere, ledelse og ansatte. –Ansatte skal kunne bruke kommunikasjonsutstyr med flere funksjoner –Sikre mulighet for kontakt også når ansatte ikke er i skolen eller nærområdet –Lett å bruke for administrasjonen, lett å få tak i folk –Kunne brukes til varsling ved beredskapssit.

10 Black-box/amfi •Gode tekniske og akustiske løsninger for lyd/lys mv inkl. teleslynge i fellesarealene og black-box –Tilpasset ulike type aktiviteter, både enkle og omfattende produksjoner/forestillinger –Lett å bruke, lett å styre –Hærverkssikkert –Fleksibelt –Løsninger som ikke hindrer variert bruk av lokalene- gjøre sambruk mulig

11 Inventar - fast inventar Skap, benker, barløsninger, servanter mm i solid utførelse tilpasset elevbruk. Visuelt tiltrekkende og holdbare Elevgarderober, solide, visuelt tiltrekkende, lette å reparere, skifte ut. - løst inventar Elevstoler og bord, solide, lette å reparere,flytte og tilpasse effektivt renhold. Ergonomi, universell utforming Støtte god holdning hos eleven Arbeidsrom og kontor : soliditet, visuelt tiltrekkende, holdbart

12 •ØKONOMI •KVALITET •LEVERANSE •SAMARBEID

13 Snitt mot øst

14 Oversikt 1. et

15 Oversikt 2. et

16 Oversikt sokkeletasje

17 Base 1.etg

18 Base 2.etg

19 Base sokkeletg

20 2.etg- personalrom mm

21 Fellesareal 1.etg

22 Kulturskole/musikk

23 Administrasjon

24 Inngangsparti /overgang verkstadbygg 1.et

25 Inngangsparti /overgang verkstadbygg 2.et

26


Laste ned ppt "Leverandørutviklings-programmet 20.mars 2014- utbyggers behov •Baseareal •Fellesareal •Kulturskolen •Arbeidsrom •Personalrom •Kantine •Administrasjonen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google