Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertGrethe Bjørnstad Endret for 9 år siden
2
Oppdrag: FILMKRAFT ROGALAND SKAL UTVIKLE FILM- OG DEN AUDIOVISUELLE BRANSJEN I ROGALAND TIL Å BLI EN BÆREKRAFTIG NÆRING
3
Virksomhet Stiftet 2006 2007: definert som et regionalt filmfond av Kirke- og Kulturdept. 2008: definert som et regionalt filmsenter av Kirke- og Kulturdept. Fordelt over 21 millioner kroner til utvikling og produksjon av film på 3 år Stor vekst på alle nivåer: Talentutvikling, Kort/Dokumentar-film, Spillefilm/Tv serier, næringsetableringer, Turist/film-satsning, etc Eiere Rogaland Fylkeskommune (50%) Stavanger kommune (35%) Haugesund Kommune(10%) Randaberg Kommune( 5%)
4
Hvilke behov skal vi tilfredstille? Bidra til å bedre norsk film Øke produktivitet og kvalitet regionalt Finne historiefortellerene (rekruttering) Fortelle lokale historier Bygge/øke en næring ved utvikling og produksjon Profilere regionen Tiltrekke oss kompetanse fra andre steder Finansiering
5
Dekningsområde Rogaland Nord, midt og sør Haugesund, Stavanger, Sandnes, Jæren, Ryfylke, Egersund/Dalane Kommuner, Fylkeskommune, Skoler, utd. institusjoner, regionale selskaper, private selskaper, privatpersoner,
6
En visjon Mulighet til å tenke helhet Nærhet til miljøet, kulturen, utviklingen, beslutningstakere, ”stakeholders”, næringslivet, etc Økte muligheter for å hente inn kapital
7
Organisering FILMKRAFT ROGALAND AS FK AKADEMIBRANSJELOCATIONINVEST DAGLIG LEDER Sjur Paulsen ADM. KOORDINATOR Leikny L. Marthinsen STYRET MANUS KONS. Kirsten B. Rask FILMSENTER KONS. Ingunn M. Sjøen PROSJEKTLEDER Sjur Paulsen PROSJEKTLEDER Øyvind Hollo-Klausen WEB ANSVARLIG Linda M. Kallestein
9
Budsjett 2010 (Inntekter) Eierekr. 5,7 mill. Kulturdepartementet kr. 4,0 mill. SR-Bankkr. 1,5 mill. Innovasjon Norgekr. 0,4 mill. RUPkr. 0,5 mill. Samarbeidspartnerekr. 0,6 mill. Totaltkr. 12,7 mill.
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.