Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Utvikling av neste generasjons hurtigbåtar gjennom klyngesamarbeid

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Utvikling av neste generasjons hurtigbåtar gjennom klyngesamarbeid"— Utskrift av presentasjonen:

1 Utvikling av neste generasjons hurtigbåtar gjennom klyngesamarbeid
Hege Økland, NCE Maritime CleanTech

2 EQUIPMENT AND SERVICE SUPPLIERS STAKEHOLDERS - REGULATORS
YARDS SHIP OWNERS POWER COMPANIES R&D AND EDUCATION Mål: Styrka klyngedeltakarane si konkurranseevne ved å utvikla energieffektive låg og nullutsleppsløysingar til havnæringane og relaterte næringar Eksempel på prosjekt PUBLIC SECTOR STAKEHOLDERS - REGULATORS FINANCE

3 EQUIPMENT AND SERVICE SUPPLIERS STAKEHOLDERS - REGULATORS
YARDS SHIP OWNERS POWER COMPANIES R&D AND EDUCATION Mål: Styrka klyngedeltakarane si konkurranseevne ved å utvikla energieffektive låg og nullutsleppsløysingar til havnæringane og relaterte næringar Eksempel på prosjekt PUBLIC SECTOR STAKEHOLDERS - REGULATORS FINANCE

4 Norwegian Centres of Expertise
Klyngeprogrammet Norwegian Centres of Expertise NCE-nivået retter seg mot dynamiske næringsklynger, som har etablert systematisk samarbeid og har potensiale for vekst i nasjonale og internasjonale markeder. Innenfor deres respektive sektorer og teknologiområder, skal klyngene ha en nasjonal posisjon. Norwegian Innovation Clusters-programmet bidrar til å målrette, forbedre og akselerere pågående utviklingsprosesser i NCE-klyngene.  11 12 13 11. GCE Blue Maritime 12. GCE Subsea 13. GCE Node

5 Innovasjonsprosjekt gjennom klyngesamarbeid
Fraktefartøy Passasjerfartøy Fiskefartøy North Sea Giant – siste eksempel på klyngeprosjekt. Starta som eit tidlegfase prosjekt i klynga, feasibility study, søkt Enova. Installert 3 batteripakkar a 678 KWh i kvart maskinrom. Brukes som Spinning reserve. Skal redusere drivstofforbruk m 30%. Trådlaus lading Offshorefartøy Bilferjer

6 « Stortinget, 1. desember 2015 Vedtak 59
Stortinget ber regjeringen iverksette tiltak som sikrer at alle fylkeskommunale og kommunale ferger og hurtigbåter benytter lav- eller nullutslippsteknologi ved nye anbud og på ruter i egenregi.

7 Utfordringa – og innovasjonspotensialet!
Utslepp frå transportsektoren aukar Strengare miljøkrav Ferjerevolusjonen – no står hurtigbåtane for tur Forbruk i dag: 86 mill. liter diesel 40% reduksjon av klimagassar innan 2030

8 Starta tilbake i 2012. HFK – dialog om grønn hurtigbåt
Starta tilbake i HFK – dialog om grønn hurtigbåt. Samarbeid med Transnova om utvikling av konseptet. Designkriterier: Null utslepp, inngå i et kollektiv system, konkurransedyktig og attraktivt for de reisende, ta i bruk kjent og utprøvd miljøteknologi, optimalisere alle system om bord. Minimale behov for investeringer i landareal. Elektrisk – null utslepp. Design inspirert av flytog. Skrog i aluminium. Solid alukompetanse i regionen. Presentert og vist til ei rekke politikarar. Målsetting: bygge en pilot. Er det mulig – Ja Utsatt. Vurdert andre ruter, eks i Oslofjorden. Urban Water Shuttle TM

9 Brukt for å vise eit muligheitsbilde for viktige beslutningstakere både i næringen og i politiske miljø. Bidratt til å drive fram markedet for elektriske fartøy. Fått stor oppmerksomhet i inn og utland.

10 Kontraheringsmodell, konvensjonelle hurtigbåtar
Fartøydesign og byggekontrakt Tilbod mot kontraktskrav Konsesjons-myndighet Sluttkunde Rederi Verft Sluttkunde (storby – delstat) lagar tilbodskrav basert på tilgjengeleg teknologi. Ruteselskap hentar tilbod frå fleire verft og ulike fartøydesign. Verft hentar tilbod frå leverandørar av delsystem og komponentar. Liten påverknad på val av konsept frå industrien Val av verft ofte styrt av juridiske/politiske omsyn

11 Nullutslepps hurtigbåt
TrAM Horizon2020 MG € 11,6mill PARTNERS: Rogaland FK (C) Leirvik (N) Fjellstrand (N) Servogear (N) Hydro Extrusions (N) Maritime CleanTech (N) MBNA Thames Clippers (UK) Uni Stratchclyde (UK) NTUA (GR) HSV (D) Fraunhofer IEM (D) Watervegen en Zeekanal (B) Urban Water Shuttle TM Pilot-E PARTNERS: Wartsila (C) Fjellstrand (C) CFD Marine Grenland Energy Sapa Hydro Servogear NCE MCT Bergen city NCE MCT (C) Fjellstrand Wartsila Wartsila Ship Design Servogear, CFD Marine Storm Industrial Design Innovation areas: Energy system/Batteriy technology Innovation /focus areas: Business model Comersialization MBNA Innovation areas: Advanced and modular production Smart City integrasjon Industri 4.0 – production technology

12 110 millionar til TrAM-prosjektet
Utvikling av neste generasjons hurtigbåt

13 Prosjektpartnarar Norske partnerar:
Rogaland County Council: Prosjektkoordinator Maritime CleanTech: Ansvar for kommunikasjon og formidling av prosjektresultat Fjellstrand: Skipsverft og ansvar for bygging av fartøy Servogear: Leverandør av framdriftsystem Leirvik: Leverandør av bro- og passasjermodul på fartøy Hydro Extrusions: Leverandør av prefabrikkerte aluminiumsmodular Utanlandske partnarar: Wärtsilä: Systemintegrator og leverandør av framdriftsløysingar Fraunhofer IEM: FoU-miljø som skal utvikla metodar for modulær maritim konstruksjon University of Strathclyde: FoU-miljø skal utvikla modulært skrog- og skipsdesign NTUA: FoU-miljø som bidrar med skipsdesign metodar og parametric design HSVA: FoU-miljø som utfører test og optimalisering av skrogdesign MBNA Thames Clippers: Ferjeoperatør basert i London Waterwegen en Zeekanaal: Interesseorganisasjon for innenlands vannveger i Belgia

14 Transport: Advanced and Modular – TrAM
Hovudmål: Utvikla og demonstrere ein elektrisk hurtigbåt som er designa og bygd etter modulære design- og produksjonsmetodar. Prosjektet skal redusera produksjonskostnadene med 25 prosent og engineeringstimar med 70 prosent. Bygging med standardiserte komponentar som kan gjenbrukast Inspirasjon frå bil- og flyindustrien Eit fysisk fartøy i Stavanger To studier for same type fartøy i London og Belgia

15 Modularitet muliggjer standardisering og fleksibiltet
Bygger på erfaring frå bl.a. Volkswagen og Airbus (gjennom Fraunhaufer) Standardisation gjør det mulig å bruke de samme komponenetene og grensesnittene i en rekke ulike applikasjoner. Dette reduserer antal oppgaver eks håndtering av mange ulike underleveranser fra gang til gang, innhente nye anbud, designing and engineering Samtidig er fleksibilitet nødvendig. Skrog, framdrift og energisystem må designes og konfigueras avhengig om fartøyet går i 10 eller 30 knopp, har 50 eller 200 passasjerer. Prosjektet startar høst 2018 og vil gå i

16 Neste steg…

17 If you want to go fast, go alone If you want to go far, go together
Oppsummert Hurtigbåten står for tur! Ny teknologi, nye muligheter Treng drahjelp i starten – gulrot - pisk Verkemiddelapparatet Kommersialisering – me står i startgropa…. If you want to go fast, go alone If you want to go far, go together

18 maritimecleantech.no


Laste ned ppt "Utvikling av neste generasjons hurtigbåtar gjennom klyngesamarbeid"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google