ADA, 17.10. 2011 – Jenny Nornes AURA - Gjennomgang av prosjektet og kort visning av funksjonalitet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Guard Tour System Grafisk program for dokumentasjon og presentasjon av
Advertisements

Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
Vortex Ny rettighetsmodell og ny funksjonalitet. Rettigheter i dag •Les: Brukere eller grupper som kan lese ressursen •Skriv: Brukere eller grupper som.
Implementerings- prosessen i Nets
Pilotprosjektet så langt
Hva er Fretex ?.
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
FEIDE Felles Elektronisk IDEntifikasjon som tilgangskontroll
Elektronisk meldingsutveksling for helse og omsorg i Harstad kommune
Omstillingshåndbok - ledernes ansvar og oppgaver Mastemyr,
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
Monica Stamnes Identitetsforvaltning og brukeradministrasjon Introduksjon til identitetsforvaltning og brukeradministrasjon med Cerebrum Monica Stamnes.
© SEKSJON FOR SYSTEM- OG APPLIKASJONSDRIFT, USIT UNIVERSITETET I OSLO BAS – BrukerAdministrativt System v/ Bård H.M. Jakobsen
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO Del-prosjekt BAS.
2003 IT-konferansen 2003 UNIVERSITETET I OSLO Vortex: Skrivbar web for UiO Oddmund Møgedal USIT/UiO.
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
ERV – Nytt lønns- og personalsystem 2010 Informasjon på økonomimøte 16. desember 2009 Bilde nr 1 Hva er planlagt?  Karakterbasert NLP (fra ca 1983) fases.
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :55 Side 1 FEIDE – BAS v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
Organisasjonsgjennomgang i NFF Landsmøte 2010 Landsmøtet 2010 vedtar at det foretas en total gjennomgang av NFFs organisering i kommende landsmøteperiode.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 2
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Kartlegging av fysisk aktivitet.
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Bilagslønn Sverre Didriksen, USIT.
Nettskjema v3.0 Oppsummering for allmøte med USIT og Lokal IT torsdag 15.des 2011 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Studieportalen Mine Studier – overgang til UiOs fellesløsninger.
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
UV`s IHR seminar 12. Januar 2012 Oppsummering av gruppearbeidende.
Dokumentasjon fra gruppeøvelser Oslo, 14. januar 2011 IHR - administrative effektiviseringer, UiO.
EFV-V Prosjektøkonomistyring Status på oppfølging av arbeidet i linjen Plangruppemøte 28.mai 2015.
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
1 Innfasing av Innsida Spørsmål vi skal besvare Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Når får fakultetets ansatte og studenter tilgang? Hvem.
Webinar – eWorker og eMeetings
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
Jasmina Hodzic, Gruppe for grunntjenester, USIT POLS, Cerebrum og Ephorte synkronisering Registrering av brukere i Ephorte ved hjelp av automatiske oppdateringsrutiner.
Webgenerering av personlig side Veileder:Tor Lønnestad Arbeidsgiver:Roy Istad Prosjektleder: U Ulf Krohne Prosjektmedarbeider: U Bjørnar Danielsen.
Internt HandlingsRom (IHR) En oppdatering på hva som skjer.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Kvalitetsreformen og IT- messige konsekvenser Astrid Jenssen XML-gruppa,
Administrasjon og integrasjon i Exchange og Cerebrum Av: Bård Jakobsen.
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO FS: en bærebjelke i UiOs læringstjeneste HowTo: FS-> UREG -> ClassFronter (LMS) v/Bård Henry Moum.
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :34 Side 1 FEIDE – BAS – Cerebrum v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO UREG2000 Brukeradministrasjon ved Universitetet i Oslo v/Bård Henry Moum Jakobsen Senioringeniør,
Direktørnettverkmøte, 11. mai 2011 AURA - Gjennomgang av prosjektet og kort visning av funksjonalitet.
Forberedelse IHR-studier: Oppstartsseminar. Forberedelse deltakere Studentmobilitet: innpassing og godkjenning Lederen for arbeidsgruppen er bedt om å.
Fra SRP/SUPR til SUPER til AURA Til kamp mot (uønsket) fragmentering.
IHR - Studieadministrasjon Prosesser innen studieadministrasjon Oppsummering fra møter i prosjektgruppen og , oppdatert
Fra SRP/SUPR til SUPER Til kamp mot (uønsket) fragmentering.
Bruk av Iphone til innsamling av data til forskning
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO En oppsummering av brukerbygging Student-IT for høsten 2002 Universitetet i Oslo.
Forelesere ved Institutt for Økonomi og Informatikk ved HSN er oppdragsgivere i dette prosjektet. Videreutvikling av bachelor prosjektet PUR som ble gjennomført.
Marte Holhjem Leder av koordineringsgruppen for AURA
Brukeradministrasjon ved UiO
Bluegarden Tid og Prosjekt ved UiB
StiNe – Studieinformasjon på nett
Rutiner for bruk av URKUND ved UiO
27. mai 2016 Studielederne.
Studieledernettverket 15. februar 2019
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Utskrift av presentasjonen:

ADA, – Jenny Nornes AURA - Gjennomgang av prosjektet og kort visning av funksjonalitet

Hva er hensikten med presentasjonen? Kort gjennomgang av prosjektorganisering Kort gjennomgang av historikken Gi et lite innblikk i funksjonalitet og grensesnitt

A = administrasjons- og U = undervisningspliktregnskap R = ressursstyring(-sverktøy) A = avtaler om frikjøp/undervisning inn til/ut fra enheten

Deltakere fra UV, JUS, SV Styringsgruppe Gudleik Grimstad(SV, leder), Bård Kjos (UV), Tor Inge Rosvoll(JUS) Prosjektgruppe Jenny Nornes (SV, prosjektleder) – personal, ledelse, grensesnittsproblematikk Gulbrand Rosenberg (UV, utvikler) – IT Synne Dokka/Marthe Holhjem (UV) – Økonomi Odd Erik Pedersen (JUS) – IT, grensesnittproblematikk Anne Britt Strandset (JUS) – Studier Ida Weseth Bjøru (SV) – Studier Fått innspill og hjelp fra ansatte innenfor: Lokal IT, USIT, lønn, regnskap, studie- og eks.konsulenter, instituttledere, kontorsjefer, personal, internrevisjonen etc Hovedgruppe: Timeregnskapsansvarlige

Horisont 1,5-2 år fra initierende idé til ferdig implementering Suksesskriterie: Engasjert og meget kunnskapsrik prosjektgruppe, velvilje i organisasjonen, behovet anerkjent Prototype: Kan oppgaven løses av andre systemer?

SRP(UV, SV) EXCEL Resurssimulering Timeregnskap Oversikt Manglet oversikt over t/h- lærere SUPR (JUS) ACCESS Utbetaling av variabel lønn Timeregnskap for studier ikke eksamen Manglet simuleringsmuligheter Manglet modul for eksamen

Hva vil vi oppnå med AURA? Ledelsesverktøy Oversikt over timeregnskap Minsket risiko Bedret registreringsflyt Forenkling av betalingsrutiner Oversikt over den totale ressurssituasjonen

Den største nøtten - bilagslønn Mange myter om regler og krav Variert praksis og kompetanse knyttet til kontrakter og bilag Mange registreringspunkt (samme informasjon), skjemaer, godkjenninger, skyggeregnskaper, kontroller, kopiering Stockholmssyndromet

Tilgangskontroll Åpne standarder: HTML (med PHP og CSS), PDF og XML Kun tilgjengelig fra UiO sitt nettverk Weblogin til autentisering (krever brukerkonto ved UiO) Egen brukerdatabase til å kontrollere tilgangen Tre tilgangsnivåer: Brukere, Superbrukere, Administrator

Dataflyt - Felles data i Aura Stedkoder Stillingskoder Lønnstabeller Plikter Nasjonaliteter Personer Bedrifter All annen data registreres med stedkode og er dermed unik for hver enhet

Noen kommentarer Skiller på A- og C-lønnstabell Overtid registreres, men holdes utenfor bilag og løses manuelt Når en person har to ansettelser må man manuelt velge lønnstrinn Arbeidsplikt for stipendiater kan enten legges inn for hele ansettelsesperioden eller per semester Generere massebilag - Utført, godkjent, kontrollert for at det ikke allerede er utbetalt Rutinebeskrivelser lages lokalt Brukerdokumentasjon og opplæring under arbeid Rapporter - Genereres i xml men åpnes i excel

Hva vi kan få ut rapporter på Ansatte (Interne, interneksterne, eksterne) Fagområder Timeregnskap Stedkoder Program Kontrakter Emne Aktiviteter Fradrag Vi lager standardoppsett på rapporter en bit ut i implementeringsfasen da vi har mer kjennskap til hvilke behov vi har

Hvor vi er nå Implementering høsten 2011 I dialog med USIT og OPA om desentral datafangst Primærfokus: minsket antall registreringspunkt, returløp og avvik Driftsmodell avklares Ser først på data fra SAP og deretter data til SAP En forhåpning om data fra FS direkte

En kort visning av funksjonalitet Vi viser deler Det vil (for de som måtte ønske det) bli gitt anledning ved et senere tidspunkt å: Stille detaljerte spørsmål Få hele basen presentert