Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

Refleksjoner og tanker rundt bruk av C-map i skolen
Fagforeningens arbeid for mangfold
Prosesstyring som styringsverktøy
Hvorfor måle redaksjonell kvalitet?
Ideseminar Universell utforming, miljø og bærekraft Kreativitet og nytenkning Sagene samfunnshus, 6 -7 desember 2005 Utfordringer og bakgrunn for seminaret.
Velkommen til Butikkråd. Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og.
Regional HR handlingsplan for perioden
Arbeidsmiljøet angår alle. Bra for både deg og din bedrift. Samarbeid, ledelse og medvirkning Et sikkert og godt arbeidsmiljø-kampanjen Foredragsholders.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Medarbeiderskap + Lean + Strategisk kompetanseplanlegging
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Morgendagens kompetanse – til virksomhetens beste og til innbyggernes beste! Gudrun Haabeth Grindaker Direktør 19. mars 2012.
Vinterstemning. Nordlandsløftet Samling 28. og 29. november Struktur og grunnlagsdokumentet Frode Thomassen.
Strategikart 2011 med noen gjennomgående mål
Presentasjon av forskningsprosjektet Styring mot gevinst -
10 målindikatorer 1.En strategi for utvikling og forbedring av organisasjonens prestasjonsevne er klart definert og forstått 2.Læring og utvikling blir.
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
Opprette Gmail-konto Lage iGoogle-side
OFU forprosjekt Veien frem Generelle utfordringer Heidi Jacobsen.
Helse Sør Kvalitetsstrategi Ingrid Risland Helse Sør RHF
© Eurokompetanse a.sISO 9000:2000 august 2001 nr. 1.
Universitetets IT-virksomhet: Strategi, styring, organisering Presentasjon på USITs allmøte 9. september 2010 Lars Oftedal, IT-direktør.
Hvorfor er kompetase viktig frem mot 2020
IT-konferanse på Hell, april, 2014
Lederstil og Motivasjon.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
De ansatte opplever å bli hørt og anerkjent, og føler dermed trygghet og lojalitet. Bedriften får utnyttet unik kompetanse. Økt bevissthet til HMS-arbeidet.
Norgesuniversitetets prosjektmidler Vigdis, Janne og Eva
Lokal arbeidstidsavtale
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse-Midt-Norge
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Modul 1 Modul 1. Kapittel 1.7. Kultur: Lærende felleskap.
Helsefremmende arbeidsplasser i Orkla
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
Hvorfor ha en plan? Virksomhetsplan = tydelighet og fokus Tydelighet
Lederdialog 8. – 10. juni. Samlingens innhold Status: Hvor er vi? Hvor langt er vi kommet? Hva er særlig viktige utfordringer fremover? Refleksjon: Hvordan.
Kvalitetskultur ”Litt bedre i dag enn i går” Kvalitetsstrategi for Helse Midt-Norge
Tanker om ledelse i kommunal sektor.. Bestillingen 1 Adm.dir for den kommunale tjenesteyting med fokus på økonomistyring og kvalitet i tjenestene. Synlig.
SKAL BIDRA TIL Å ØKE KVALITET OG AKTIVITETEN I KLUBBENE I TRØNDELAG FOTBALLKRETS.
Øygarden kommune Driftstilpasningsprosjekt 2013.
Arbeidsgiverstrategi og ledelse i Elverum kommune v/Arbeidsgruppa for arbeidsgiverstrategi i Elverum kommune For KS-nettverkssamling
Partnerseminar Norges forskningsråd Lean som metode for prosessforbedring – erfaringer fra SSB Marit Rønning Seksjonsleder økonomi og virksomhetsstyring.
Årets norske Leanvirksomhet
Søknad: Årets Leanprosjekt
Internasjonalisering
Medarbeidertilfredshet i kommunene
Frokostmøte 5. mai 2017 Lansering Frilux.
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanprosjekt
Sourcingstrategi for «Virksomhetens navn» innenfor område «xx»
Overordnet strategi SV-fakultetet
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanvirksomhet
Tillitsvalgte og verneombud - vår rolle i omstillingsprosesser
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanprosjekt
Introduksjon til kurset. Hva er strategi?
Årets norske Leanvirksomhet
Søknad: Årets Leanprosjekt
Utskrift av presentasjonen:

Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder for andre i sitt forbedringsarbeid og å drive frem leanutviklingen i Norge. Beskrivelse av søknadskjema: Søknaden består av en forside (denne siden), 4 sider med informasjon og 1 vedlegg: Side 1: Hvordan passer Lean inn i virksomhetens overordnede mål og strategi? Side 2: Hvilke resultater har dere oppnådd i forbedringsarbeidet? Side 3: Hvordan arbeider dere med forbedringer? Side 4: Hva kan andre lære av dere? Hva er deres styrker og svakheter i måten dere jobber med forbedringsarbeid? Vedlegg 1: Bakgrunnsinformasjon om virksomheten VIKTIG: Det er kun disse arkene som vurderes – eventuelle andre vedlegg blir ikke vurdert! Virksomhet/organisasjon: ____________________________________________ Organisasjonsnr: ____________________________________________ Kontaktperson: ____________________________________________ Adresse: ____________________________________________ Spesifikk avdeling/enhet som søker: ____________________________________________ Antall ansatte i søkende del av virksomheten: ____________________________________________ Funksjon/ Tittel ____________________________________________ Telefonnummer: ____________________________________________ E-Post: ____________________________________________ Send inn dette søknadsskjemaet til

1) Hvordan passer Lean inn i virksomhetens overordnede mål og strategi? Hvorfor jobber dere med forbedringsarbeid? (strategisk rasjonale) Hva ønsker dere å oppnå?

2) Hvilke resultater har dere oppnådd i forbedringsarbeidet? Hvilke gevinster og læring har dere oppnådd, og for hvem? (resultater innen f.eks. prosess, kvalitet, HMS, økonomi, tilfredshet, kultur, samarbeid, medvirkning og innovasjon - sett opp mot eksterne eller interne kunder/brukere, eiere, medarbeidere, samfunnet og miljøet)

3) Hvordan arbeider dere med forbedringer? Hvordan henger styringsmodellen sammen med forbedringsarbeidet? Hvordan definerer dere hvilke problemer som skal løses på ulike nivå i organisasjonen? Hvordan organiseres arbeidet med problemløsning? Hvordan arbeider ledelsen med forbedring? Hvordan er de ansatte på ulike nivå og tillitsvalgte involvert i forbedringsarbeidet? Hvordan er forbedringsarbeidet integrert med daglig drift?

4) Hva kan andre lære av dere? Hva er deres styrker og svakheter i måten dere jobber med forbedringsarbeid? Hva er deres viktigste læringspunkter? Hvilke råd vil dere gi til andre? Hva er den største utfordringen i måten dere jobber med forbedringer i dag?

Vedlegg 1) Bakgrunnsdata Virksomhet/organisasjon, medarbeidere, visjon/forretningsidé, produkter/tjenester, kunder/brukere, marked, Lean-historikk og bakgrunn