Kort presentasjon av HIL-prosjektet Kort presentasjon av HIL-prosjektet Heilskapleg Innovasjon i Læring HSH 10.mai 2005 kl 10.10-10.40 Lars Bakka.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
Advertisements

Program for digital kompetanse NVU konferansen 8 – 9 mars 2004 Guri Skoklefald, Seksjon for IKT-strategi.
Lek og spill: Kunnskaps og identitetsutvikling med digitale medier. Hans Christian Arnseth Pedagogisk Forskningsinstitutt, UiO.

Partnerskap i praksis Samarbeide om praksisopplæringa i lærerutdanninga – en utviklingsmulighet for høgskole og praksisskole Høgskolen i Volda Roy-Asle.
Gjennomgang av medisinstudiet
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Fleksibel Yrkesfaglærerutdanning
Utvikler lærerstudentene digital kompetanse? Og hva er det egentlig!?
Søknadsfrist 26. mai 2008 Studiested Stord Du kan finne mer informasjon om skolen og studiene på KONTAKTPERSONER Bjørg Sørfonden Bye -
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Jonas Bakken EdTech, UiO,
Videreutdanning: Kreativ leik med IKT i barnehagen (10 SP) Samarbeid mellom HiNT og Steinkjer kommune, med støtte fra Norgesuniversitetet.
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
“Å utvikle studietilbud og undervise på nett” Perspektiver og erfaringer fra det nasjonale LINGO-prosjektet cmc.uib.no/lingo Åpent seminar ved HiØ tirsdag,
Praksis i ny grunnskolelærerutdanning
1 LÆRINGSARENAER Arena 1:IKT i læring. Arena 2:Læringsmål og vurderingsformer. Arena 3:Store fags pedagogikk. Arena 4:Vegledning av grupper og bruk av.
UiS Suksesskriterier  Egne valg av område  Likeverdighet  Forpliktelse  Grundighet  Tett på praksis  Skriftliggjøring  Tid  Fellesskapsarena.
Integrering av SSS Kristin Hinna, Høgskolen i Bergen (leder) Morten Lindeland, Høgskolen i Agder Arne Langøen, Høgskolen Stord Haugesund Svend Andreas.
UFD ITU-konferansen Kristin Clemet, ITU-konferansen 2003, ”Digital dannelse. IKT i utdanning: Resultater og konsekvenser”. Oslo 16.
Nye veier i lærerutdanninga
Integrering av IKT i allmennlærerutdanning (uten PLUTO) Leikny Øgrim og Vibeke Bjarnø Haustseminar Stord
LK06 – fra ord til handling Prosjekt Åfjord vgs/Rissa vgs
LMS - digital - et bredbånd rett til skogs. Premisser: Bygge videre på ideen om uteskole Basert på den aktive, utforskende elev Rettes mer direkte mot.
Hva kan innovasjon bety for HF- studenten? Johan Tunestam.
Presentasjon av Skien kommune 27
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
Erfaringer fra HiL ulike samarbeidsprosjekter innen vurdering 3 hovedmodeller Etterutdanning Veiledning av team Undervisningsrekke.
Fagreferentens arbeidsoppgaver i ei tid med nye læremetoder og nettbasert utvikling Hans Martin Fagerli Høgskolen i Oslo.
Kva er læringssenter? fysisk –grupperom –pc-arbeidsplasser personale –pedagogisk orienterte fagreferenter IKT-folk, forskningspersonale nye funksjoner.
Magritt Lundestad, høgskolelektor, pedagogikk, FLU,
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
Høgskolen i Oslo Frå lærar til læring - nettbasert læring i veilederutdanning Gerd Bjørke Pedagogisk utviklingssenter Høgskolen i Oslo
Lærings/erfaringssamlinger 4-5 årlige samlinger 1-2 i året i Forskningsrådet, resten ute hos regionale prosjekt. Læring og erfaringsutveksling  Gruppearbeid?
Kunnskap for en bedre verden NTNU sitt nasjonale mandat – kunnskap for en bedre verden Berit Kjeldstad, prorektor for utdanning.
Læring i små og mellomstore bedrifter Lærings- strategier i SMB KUV/NFR Working life changes and the training of older workers Eus 4.ramme- program Nett-og.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
Velkommen til fagmøte i Stavanger mai 2010! Første firmaadresse Adresselinje 2 Adresselinje 3 Adresselinje 4 Telefon: Telefaks:
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning, førskolelærerutdanningen.
Velkommen til praksismøte for ABLU Torsdag 19.mars 2015
OM LÆREPLANER Hva er en læreplan Læreplaner og virkeligheten
Konferanse om kunnskapsløftet og ny rammeplan for barnehagen Loen, 23.og 24. mars 2006 Tverrfagleg drøfting.
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
Velkommen til AITeL årsmøte 2012 Oppdal 16. – 17. mars 2012.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digitalisering for kvalitet: Hva må.
1 Agderforskning AS En presentasjon Samling for kompetansemeglere – Kristiansand 30.mai Torunn Lauvdal.
Presentasjon for Læringsmiljøutvalget ved UiO, Studiedekan Ingjerd Hoëm.
Strategi – Innspill fra IDI Kalvskinnet Ledermøte 22. mars 2017
Modell 1 Struktur og innhald
Samarbeid om kunnskapsoverføring, forskning og fagutvikling
Rammer for presentasjon av FoU -arbeid
Hva blir det gode innkjøp i fremtiden?
Læringsdialogen legger grunnlaget for neste steg.
Til diskusjon Med utgangspunkt i spørsmålene i KDs invitasjon til innspill og arbeidsgruppens første tanker og innspill til disse spørsmålene: Hvilke temaer/budskap.
Trenerforum # Mandag 25. april. Kl Tema:
Overordnet strategi SV-fakultetet
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
Ressurssenter for undervisning, læring og teknologi (Result)
Barnehagebesøk:.
Studieledernettverket: Silurveien og digitalt læringsmiljø
Utvikling av lærerstudentenes FoU-kompetanse
Oslomodellen i støpeskjeen
Velkommen til HUNDSUND
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
Utskrift av presentasjonen:

Kort presentasjon av HIL-prosjektet Kort presentasjon av HIL-prosjektet Heilskapleg Innovasjon i Læring HSH 10.mai 2005 kl Lars Bakka

”Studer- kammeret” ” Skulestova ” Fag ” Lærarskulen ” Fag ” Studer- kammeret” ” Lærarskulen ” ” Skulestova ” ” IKT ” FråTil Fag Studentaktive læringsformer

MÅLOMRÅDE I HIL 1.Bruk av I.K.T. som integrert del av fag og praksis-opplæringa 2.Integrering av fag og praksis 3.Vidareutvikla tverrfaglege arbeid 4.Fagleg og pedagogisk utvikling (F.O.U.) og etterutdanning som del av det integrerte opplegget.

Organisering & tiltak våren 2005

/