Hva er teater i samfunnet? For meg, for deg for hvem da?
Samfunnet hvem er det? Teaterkunstens verden? Hva er tidens teater? Skole/barnehage Folk flest Politikere Kulturelle skolesekk
målgruppe Alder kort riss L-97 Estetisk innstilling, erfaring, praksis, kritikk Innhold og form
Gode problemstillinger /sentrale spørsmål En problemstilling Begrenser Tolker – åpner opp – dramaturgiske valg Nysgjerrig Flere spørsmål Metode – uttrykksform Hva vil vi at publikum skal lære/oppleve?
Kunstformidling Forhold mellom fortelling og bilde Dramaturgisk modell Spenning Utgangspunkt i bilde/tekst Publikums reise Visuell dramaturgi – episk dramaturgi – klassisk dramaturgi
Funksjoner Produsent Regissør/dramaturg Koreograf Skuespiller/danser Rekvisitør Scenograf Markedskontakt for- og etterarbeid
Faser 1. uke: research, problemstilling, nøkkelspørsmål, målgruppe, praktisk produksjonsplan 2. uke: Utprøving, eksperimentering, manusutvikling, improvisasjon, publikum 3. uke: regi settes, øving, teknisk oppsett Helga (generalprøve/øving?) * 4. uke: visning, liten festival
Veileders rolle Koordinator mellom gruppene Regihjelp Hjelp til manusutvikling Teknisk hjelp/koordinering med målgruppa