Nordea Bank Norge - kortinnløsning

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vesentlige kapasitetsendringer i basisperioden 15. august 2011 George Nicholas Nelson.
Advertisements

Sist oppdatert august Tallene i presentasjonen bygger på regnskapsdata hentet Brønnøysundregistrene. Bedriftene som er med i utvalget er innen de.
Argumentliste for at våre kunder skal akseptere NSAB som en del av kontraktsforpliktelsene NSAB er en avtale der kundene er part. Det er viktig å fremheve.
Hvordan fungerer ulike typer finansieringskilder i urolige tider? Bente A. Landsnes – FNHs årskonferanse.
Programvare fra Uni Pluss
9/19/11 Webbdagarna 2011 | Betala med mobilen | Copyright 2011 PayEx Betaling 2.0 -Er betalingsløsningene så viktige ?
BankID i Vital Forsikring ASA
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
Elektroniske gavekort
Frode B. Nilsen Drifts- og utviklingssjef, BankID Norge
American Express – Ny medlemsfordel i YS
AutoPay - helautomatisert betalingsformidling
Egiro innbetaling/CREMUL
e20 - Det papirløse energiselskap
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
Strategiske tiltak til gode for norske banker
Truls Heiberg Kristoffersen
Innspill DFDS Seaways Dagens og fremtidens aktiviteter !
Kontaktkonferanser 2008 – IKA Møre og Romsdal - et foregangfylke med Elektronisk Dokument Utveksling (EDU) ? Jon Gahre ErgoGroup AS 27. Mai 2008.
SAMMENLIKNING KLIKKPRIS AVTALE MED RENT-A-PRINTER LEIE AVTALE
Branding av Nord-Norge - synliggjøring av det unike nord.
Flere reiser med Ruter God trafikkvekst og økt markedsandel :
Dialogkonferanse II Ruter 18. November 2013
Jeg vil bo hjemme så lenge jeg kan! Et besøk i fru Paulsens leilighet
Finansielle utfordringer i fiskerinæringen Anne Stärk-Johansen Konserndirektør.
Bank-Norge i endring Ola Sundt Ravnestad Konsernsjef Terra Gruppen AS
- vi vil mer SPAREBANKEN PLUSS Hvorfor velge alliansefrihet? Fordeler og ulemper ved dette valg. Adm.dir Stein Hannevik.
Bosetting Nina Gran.
Forretningsidé Vår forretningsidé er å drive journalistvirksomhet på oppdrag fra lokalavisen, samt opprette en webside for ungdom i Egersund/Dalane.
ARKIVLEDERFORUM.
KS Konsultasjoner HVORFOR NY BOSETTINGSMODELL :Vanskelig å få kommuneplasser ÅRSAK: -Regjeringen: kommunene var uvillige. Stort.meld nr 17.
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Landsorganisasjonen i Norge Et mer inkluderende arbeidsliv: Det skal være godt å jobbe Inkluderende arbeidsliv.
Tilbudskonferanse 23. april 2014 Nytt båttilbud Aker brygge - Fornebu Gylve Aftret-Sandal Analysesjef Ruter.
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
Tap og gevinst ved overgang fra én pensjonsordning til en annen
Kortløsning for offentlig sektor -sosialklientkort
Presentasjon av konsept og løsning
Marked / vekst Jørn Skjærlund Gjensidige Forsikring
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
Sjekk om din bedrift betaler for mye per kopi
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Bergen, 27. Juni 2006 Oslo, 28. Juni 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
en jernbane for fremtiden
Farlig avfall 2010 Nye krav til farlig avfallsbransjen og andre viktige budskap til de frammøtte 14. September 2010 Rica Nidelven Hotel i Trondheim Harald.
Viktigst seier for Udf Beholde fleksibilitet IKKE ble økt tilstedeværelse ”Ikke ett minutt mer”…. 
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Bø hotell, Anders Stang Lund Senior kommunikasjonsrådgiver
1 Alarmer til demente personer Pilotprosjekt Nasjonalt program for leverandørutvikling Dialogkonferanse 11 jan 2011 Bergen Spes rådgiver Per Waardal USHT.
Prai en taxi En kort presentasjon av den nye digitale løsningen.
To view drawing guides: 1.Right-click outside slide and select ’Grid and Guides...’ 2.Check ’Display drawing guides on screen’ 3.Select ’OK’ Presentasjon.
Dialogkonferanse 24. mars 2015 Betalingsløsninger og tilstøtende tjenester Ruters kundesenter, Jernbanetorget Christian Fjær - Ansvarlig nye salgskanaler.
Ruter – Smart kundepleie med mobilkuponger Dialogkonferanse betalingsløsninger og tilstøtende tjenester.
1 Ruter As - Dialogkonferanse om betalingsløsninger og tilstøtende tjenester Tirsdag Enkle kundereiser Kontinuerlig innovasjon Realiseringsevne.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
1 Regnskap Nordea Bank Norge ASA 3. kvartal Nordea Bank Norge Finansuroen har hatt begrenset effekt for resultatregnskapet så langt i år Totale inntekter.
Tips og råd Til hva dere bør tenke på når dere setter samme et business case (basert på innspill fra seminar )
Gruppe- og bedriftssalg
Felles biblioteksystem
Dialogkonferanse om fremtidens mobilitetsmarked
Kjøpsatferd - bedriftsmarkedet
Det handler om å ta ansvarlige valg for energidistribusjon
Nye personvernregler i Norge EUs personvernforordning - General Data Protection Regulation (GDPR) Maren Magnus Jegersberg Seniorrådgiver IT-direktørens.
Utskrift av presentasjonen:

Nordea Bank Norge - kortinnløsning Ruters Dialogkonferanse 24. mars 2015 24/03/2015

Nordea konsernet – tall og fakta Ledende finanskonsern i Norden og Østersjøområdet EUR 669,3 mrd i forvaltningskapital og en ren kjernekapitaldekning på 15,7% 11 mill kunder Ca 500.000 bedriftskunder Ca 700 kontorer Ca 32.300 ansatte • 20/03/2015

Kortområdet i Nordea Ca 8,5 mill utstedte kort Opererer i 7 land (Norden og Baltikum) Kortinnløsningsavtaler med mer enn 31.000 bedrifter Mer enn 800 mill innløste korttransaksjoner pr år Lisenser med Visa og MasterCard samt BankAxept • 20/03/2015

Kortinnløserens rolle Sørge for at forretningen får oppgjør for transaksjonen Til avtalt tid og pris Være kortnettverkenes «forlengede arm» i forhold til Regelverk Sikkerhet Tiltak for å minimere risiko for «brand damage» kommer inn på et stadium når løsninger er i ferd med å velges/er valgt og da handler det om; Kan man, ut i fra tekniske- og sikkerhetsmessige krav, akseptere løsningen? Må være sertifisert for å kunne støtte opp rundt løsningen Er uavhengig av leverandør/løsninger for både fysiske terminaler og øvrige kortbaserte betalinger • 24/03/2015

Hvordan kan Ruters behov dekkes gjennom flere avtaler innen betalingsløsninger. Betalingsløsninger som kan integreres med dagens distribusjonskanaler Fysiske terminaler Mobil App E-commerce eFaktura/Avtalegiro Betalingsløsninger knyttet til alternative distribusjonskanaler Hvilke behov har Ruter (ut over det som allerede er dekket)? I hvilken grad kan løsningene dekke behovet for alle reisende under 30 år vs de som er over 60 år (med fare for å bli stigmatiserende..) Idéer for fremtidige betalingsløsninger og distribusjon for Ruters tjenester Vil valgmulighetene begrenses av reguleringer «Stortinget ber regjeringen ta initiativ til å opprette en nasjonal ordning med tilbud om elektronisk billett for sømløse kollektivreiser over hele landet, i samarbeid mellom de ulike aktørene.» • 24/03/2015

Forbrukeren må oppleve en fordel med nye betalingssystem Noen løsninger egner seg veldig godt for enkelte grupper Unge tar lett til seg nye tjenester som er tilgjengelig Eldre vil ofte møte enkelte «nyvinninger» med skepsis Hvordan sikre at man har løsninger til alle? Noen ganger må «gamle» løsninger holdes i gang Magnetstripe på kort Brevgiro «one size fits nobody» • 24/03/2015

En merkevare er en forutsetning for de fleste betalingssystem Det må være en merkevare For at forbrukeren vet hva han kan forvente Det må være et nettverk For å fastsette regelverk For å bestemme ansvarsfordeling Det må være en oppgjørsmekanisme Troverdighet og tillit er avgjørende faktorer • 24/03/2015

Tanken var sikkert god, men.. • 24/03/2015

Takk for oppmerksomheten! Ingar Jenack Product Manager, Cards