Presentasjon av Requirements Modelling Gruppe K3 – Alfa Romeo.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Ørnulf Wiig Installasjon AS
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
BraWeb Bestilling.
Brukerscenarier og testkriterier for Felles lånekort Av Øystein Reiersen, prosjektleder.
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Bildet:
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Demo av timebehandlingssystemet (klikk med museknappen for å gå videre i demoen) Copyright Easylution AS.
Veiledning for firmakunder
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Presentasjon av tjenesten
Opprette Gmail-konto Lærer/ledsager 3i Opprette Gmail-konto
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •E-post •PPS •NEL •Studentweb •Its learning.
1 Dokumentservice Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon.
Levende HMS-system – hva betyr det i praksis?
Zebra Use case modell av systemet Et løsningsforslag.
Monica Stamnes Identitetsforvaltning og brukeradministrasjon Introduksjon til identitetsforvaltning og brukeradministrasjon med Cerebrum Monica Stamnes.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Forstudie og Kravspesifikasjon
Krisestøtteverktøy DSB-CIM
Member Access Ny prosedyre for registrering og innlogging på RI’s medlemsdatabase Member Access. Denne prosedyren gjelder ALLE rotarianere.
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Validering Gruppe 9 Anette Kjuus, Skule Notø, Synne Nygaard, Per Ivar Jacobsen, Øystein Rogstad, Alfred Skari.
Testing av system Gruppe 6 Henrik Bækhus Morten A. Iversen Mathias Bondeson Gunnar K. Kulleseid Svein Ivar Kristiansen Ronny Hulthin.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
A randomized protocol for signing contracts (extended abstract) S.Even, O. Goldreich, A.Lempel.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Basware Purchase Management
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Leverandøraktivering
Nettsted for bridgetjenester Bjørnar Pettersen Veileder: Sven-Olai Høyland.
Telecom and Informatics Oblig og verktøy
Lean ledelse Kundeverdi, verdistrøm og kontinuerlig forbedring.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Informasjon til brukere av Sikret sone i P360
Metode for systembeskrivelse og
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
1 Sikkerhetsutfordringer Sikkerhet mer en virus og ormer Spam Spyware UPS – eller mangel på UPS Patching – for å tette sikkerhetshull Oppdatering for å.
Jasmina Hodzic, Gruppe for grunntjenester, USIT POLS, Cerebrum og Ephorte synkronisering Registrering av brukere i Ephorte ved hjelp av automatiske oppdateringsrutiner.
Pålogging til Intrum Web uten java
Gruppeøving 21.januar Agenda Hva er en FRUST og hva skal vi med den? Hjemmeoppgaver –Finn en FRUST, finn en løsning –Utfør en markedsundersøkelse.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 5 - Prosessbeskrivelse Privatistopplæring.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
FIKS-kurs, Ålesund 9. april 2014 Hva? Hvorfor? For hvem? Hvordan? Sigrid Sundquist Torp, SFK 2014.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 6 – Prosessbeskrivelse Aktivitetsskolen.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Forberedelse til forandring.
Otra Web-Shop - Quick Guide
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Brukerveiledning for Agenter i Doffin
2016 VISMA Arbeidsfordeling i praksis
Opplæring SAP Portalen
ØKONOMIFORUM 12. DESEMBER 2017
Med en direkteservicekontofår din bedrift en unik webkonto for registrering av service på mobiltelefoner, nettbrett og tilbehør.   DS+ swap gir deg markedets.
Med en direkteservicekonto får din bedrift en unik webkonto for registrering av service på mobiltelefoner, nettbrett og tilbehør.   DS+ swap gir deg markedets.
Aktivitetsappen Utvidelser :45 1.
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon av Requirements Modelling Gruppe K3 – Alfa Romeo

Agenda Context Diagram System Boundary Model System Scenario Model Subsystem Grouping Model Non Functional Requirements

Context Diagram

System Boundary Model

Use-case 1Set up contract Priority1 GoalRedusere administrative kostnader ActorsMarket department, AJB Min-Max Service Pre-conditionsMarkedsavdelingen må ha laget prognoser for kommende kjøpsperiode. Disse tallene ligger til grunn for å kalkulerere et hensiktsmesssig minimum og maksimum lagerbeholdningsnivå som inngår i kontrakten. Alfa Romeo er registrert som bruker av tjenesten (AJB Min-Max Service) og har fått tildelt brukernavn og passord. Post-conditionsKontrakt må være inngått med AJB Min-Max Service før tjenesteyteren kan gjøre innkjøp på vegne av Alfa Romeo som et ledd i SCM-programmet. FaçadeaddProductId(), addMinLevel(), addMaxLevel(), addDuration(), addCheckFrequency(), addMinPrice(), addMaxPrice() Quality requirementsAJB Min-Max Service må være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Forbindelsen mellom Alfa Romeo og AJB Min-Max må være sikker, f.eks HTTPS. ScenarioAdministrasjon av kontrakter (nytegning/oppdatering) skjer med et web-grensesnitt eller en rik klient gitt av AJB Min-Max Service DescriptionStepAction 1Logg på AJB Min-Max Service 2Fyll inn produktid på ønsket produkt 3Fyll inn attributtene:  min og maks lagernivå  kontraktens varighet  hyppighet på lagersjekk  øvre og nedre prisgrense 4Bekreft registrering eller oppdatering

Use-case 6Validate freight letter Priority1 GoalEffektivisere logistikkrutiner ActorsInventory department Pre-conditionsOrdrebeskrivelse må være tilgjengelig i systemet (fra ordreavdelingen) og fraktseddelen bør kunne overføres elektronisk ved leveranse fra transportøren. Disse to dokumentene brukes til å validere den opprinnelige ordren mot faktisk levert vare. Post-conditionsVed normal flyt vil man informere Order department om ankommet varer og deretter oppdateres Inventory Database automatisk. Dersom det er feil i fraktseddelen, kan varene returneres. Dersom det er mangler kan varene beholdes men det må bli gitt beskjed til Order department om mangelen. Ved sistnevnte tilfellet vil databasen oppdateres med det antallet fraktseddelen anga. FaçadescanGoods(), updateDatabase(), informOrderDep() Quality requirementsDet er viktig at feil/mangler oppdages slik at databasen til enhver tid er oppdatert siden AJB Min- Max Service utfører bestillinger basert på denne informasjonen. ScenarioMottak av varer vil foregå i lager avdelingen og en ansvarlig vil motta fraktseddel på sin PDA før han/hun trigger den automatiske valideringen. Denne personen er også ansvarlig for å foreta operasjoner som kan oppstå ved feil. DescriptionStepAction 1Skanne varer 2Overfør fraktseddel til PDA. 3Start validering 4Sjekk valideringsresultat 5Use case nr. 7 utføres 6Systemet utfører use case nr.8

Subsystem Grouping Model

Non Functional Requirements Effektivitet Tilgjengelighet Pålitelighet Sikkerhet Brukbarhet Portabilitet Leveranse

Spørsmål?