FUTURUM 14.10.2009. DAGENS SITUASJON Nedgang I omsetning med ca.10% Nedgang I markedet med ca. 10% Strategisk valg av kunder Omstrukturering I januar.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kolbjørn Engeseth Daglig leder Jupiter System Partner AS
Advertisements

Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Nordiske logistikkløsninger
EnergiForvaltning+ •Et produkt for Deg som –ønsker stabile, forutsigbare og lave elpriser –syns spotpris og fastpris er altfor risikabelt –ønsker å bruke.
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Molde Trondheim Fredrikstad Ålesund Bodø Namsos Tromsø Dokka Oslo
BankID i Vital Forsikring ASA
Velkommen til Fortel.
Evaluering av arbeidsmarkedstiltakene i skjermet virksomhet
ERP-Utfordrerdagen 20. mars Olaf-Magnus Olsen.
Kundens kundelønnsomhet Espen Ellingsen Espen Ellingsen
Diplomat Norge AS.
Styrearbeid i Norwegian
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Abc | group as | trygg mat | ren energi | effektig logistikk.
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
TRADEBROKER 12. Juni, 2008 Nordens største produsent og leverandør av utstyr for kildesortering og avfallshåndtering.
Norge - en økonomisk stormakt med energi og kapital
Tollpost Futurum Velkommen til Fafnir AS og Albert E Olsen AS.
Medlemsmøte Paneldebatt – frittstående verksteder  I hvilken grad opplever de frittstående verkstedene at det er enkelt/lett å få tilgang til.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
1 Veien videre for Høgskolen i Østfold Hans Blom Rektor HiØ.
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Strategisk ledelse, STR 9634
Anvendelse av verktøyene
Seminar Senter for byggenæringen 31. august 2010.
ARNE – prosjekt – faggruppe handel/grossist Målsettingen som fungerer som basis for utviklingen av regionen som logistikk- knutepunkt:  Regionen utvikles.
Alltid i forkant Futurum Oslo SLA og produktivitetsforbedringer.
COCA COLA DRIKKER AS SOM LOGISTIKK OG TRANSPORT- BEDRIFT
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på.
Asak Miljøstein AS.
Norge AS, logistikk avd. Narvik
Hands ASA Delårsrapport - 1. kvartal april, 2004 Arild Lund Adm. dir.
NTS-KONSERNET Resultatpresentasjon pr 3. kvartal november 2011 kl 0800.
Budsjett Rotary distrikt Endring periodisering Vedtak på DK-2008 innebærer: – kostnader oppstått før flyttes til
Produksjonslogistikk En strategisk satsning SINTEF teknologiledelse
Nettbutikk for proffer gir mer!. MAXBO PROFF har pr. i dag 43 utsalg. Sisteleddsomsetning på 1,6 mrd profesjonelle kunder. Nærhet og tilgjengelighet.
ASVL Høstkonferansen - Knus mytene! - Bygg tillit! - Slik jobber vi for å være synlige og tilstede i samfunnet! ASVL høstkonferanse oktober 2011.
Markedsplanen At presenteres 30.01
Konkurranse og samarbeid
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
Visit Trondheim (Trondheim Aktivum) Tilreisende –Turister –Forretningsreisende –Weekend-shoppere Idrettsklubber CITY CARD.
Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Hvordan videreutvikle og øke godsvolumene på våre to baner i Nord Hva med retningsbalanse Per Jacobsen Styreleder NHO Logistikk og Transport Region Nord.
Internasjonalisering konsekvenser for logistikk- markedet i Europa Harald Wand Salgsdirektør DFDS Transport Group.
Hvem er vi ? Bjørn Thorvaldsen, Kommunikasjonsrådgiver Ronny Grøtvedt, Eiendomsdirektør.
M&L2 Kap. 3 Konkurrent- analyse Oslo, sept Hvem er konkurrenter? Mange bedriftsledere vet ikke hvem deres konkurrenter er Forskjellige bransjer.
Kapittel 11. Budsjetter Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
1 Skilt på utebanen i Bratsberg – fin plass for profilering.
Kapittel 1 – Hva er samfunnsøkonomi?. I kapittel 1 skal du blant annet lære: Hva samfunnsøkonomi er Om forskjellen mellom mikroøkonomi og makroøkonomi.
Presentasjon av forretningsplan
Kapittel 11 Logistikkstrategi
Agenda ”futurum” Oslo 2 tirsdag 2. juni 2009
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Verdikjedeintegrasjon
DETTE ER ALLSKOG.
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Videreutvikle en forretningside
Databaser: dvs. data lagret i informasjonsteknologi
Del III: Relasjonsforhold mellom kunde og leverandør
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Velferdsprofitørene Linn Herning For velferdsstaten
Utskrift av presentasjonen:

FUTURUM

DAGENS SITUASJON Nedgang I omsetning med ca.10% Nedgang I markedet med ca. 10% Strategisk valg av kunder Omstrukturering I januar 2009 Nytt ERP system (AX) sommeren 2008 Nytt lager og WMS system I Trondheim Underskudd I 2009 på Mkr. Overskudd siste 5 måneder 2009

FREMTIDIGE UTFORDRINGER FOR MASKE ”Smøre” omstruktureringen og organisasjonen Tilpasse kostnader Ta markedsandeler Internasjonale aktører Bedre innpriser.

MASKE SOM TRANSPORT- /LOGISTIKKBEDRIFT Distribusjon/Lager i Tromsø, Sandane, Trondheim og Vinterbro Egen distribusjon i Sandane og Trondheim Kjøper tjenester fra Tollpost, Cargo Partner, Torpa Bil og Bråthen & Mikalsen.

FREMTIDIGE UTFORDRINGER Kostnadskontroll Samarbeid internt – Logistikk Bedrift. Selge logistikk Miljøfyrtårn Leverings kvalitet Leveringspålitelighet