Overføring og avslutting av prosjekter Nylen 8.. 8.1: Kombinasjoner av fullførelse og avslutning Holdnings til konflikt Prosjektet er fullført Ikke fullført.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Regning i alle fag Ungdomstrinnsatsningen
Advertisements

Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Psykiske helsetjenester, etikk og tvang – foreløpige erfaringer fra en intervensjonsstudie med refleksjonsgrupper Reidar Pedersen Marit Helene Hem Bert.
HVA ER GOD UNDERVISNING –PÅ HØGSKOLENIVÅ?
Eksamen og andre vurderingsformer. ”Kvalitetsreformen”
Hva er evaluering? Systematisk innhenting av data, for å si noe noe hvor vi er eller hvor vi vil, eller begge deler N.B. Vi vurderer og evaluerer kontinuerlig,
Springbrett til kunnskap Pedagogisk bruk av tester.
Kompaniskap til det beste for barn og unge KONGSVINGER KOMMUNE.
Menighetsutvikling – hva og hvordan?
Innføring av arbeidskrav for Bachleorstudiene
individuell oppfølgingsplan
1 Tittel på foredraget Navn foredragsholder Tid og sted Teologiske perspektiver på menighetsutvikling Harald Hegstad 4. mars 2009.
IKT Orkide Ledelse og Skole
Velkommen til Erfaringsseminar november Gabelshus, Oslo
UTDANNING, SERTIFISERING OG BEMANNING
Roman- og novelleanalyse
Utdanningsforbundet Trondheim
FORMATIV VURDERING.
Ra i første rekke ? læring med IKT Presentasjon ved Berit Bratholm , Høgskolen i Vestfold.
Å bruke praksisfortelling En måte å lære på
Organisasjonsutvikling
OU.
Redskap på veien eller mål på kvalitet? - Et studentperspektiv på karakterer i høyere utdanning Av Susanne Skjørberg, fag- og forskningspolitisk ansvarlig.
SYKEHUSSOSIONOMEN GRÅTEKONE ELLER PROFESJONELL PROBLEMLØSER?
Dokumentasjon på at vurdering er gitt!
Evaluering av helsereformen Momenter Bjørnar Allgot Norges Diabetesforbund.
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
Pårørendes forhold til tvangslidelse.
Hva er et prosjekt? Nylen 2.. Hva er et prosjekt DefinisjonTrekk ved oppgaven Oppgaven er unik. Den skiller seg fra det rutinemessige. Mål og rammer kan.
Oppsummeringer Hva er et prosjekt? Prosjektorganisering Prosjektfaser m.m. 4: Arbeidsmåten i prosjekter Prosjektgruppen - sammensetning og utvikling Prosjektgruppen.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Prosjektavslutning og sluttrapport
Skap et godt idrettsmiljø i klubben din - Gjennomføres av trener eller leder For utøvere.
Lysekrone fra sykkelhjul til lysekrone
Rolle og Etikk Ramme & Plattform i Spesialpedagogisk Rådgivning
Personlighet Meg Holdning Interesser Selvbilde Frustrasjon Konflikter
UTARBEIDET AV INGER-LISE STOKKE
Ny studentlab med trådløst nettverk og mobile løsninger.
Veiledning Beslutningsprosess
Gruppeøving 1.mars Agenda “Endelige” kriterier for forretningsideene Presentasjon av hjemmeoppgaver Halveringsprosess Kort presentasjon av eksterne case.
PEL eksamen Av Sindre Gusfre Berge Lærerrollen - motivasjon
Digital Mappevurdering Mattias Øhra. Søknad vedrørende digitale mapper 12 år siden.
Høgskolen i Oslo Digitale mapper Profiler fordypningsgruppe 4.februar 2008 Vibeke Bjarnø og Eva Michaelsen Avdeling for lærerutdanning.
Dag Eggesvik, høgskolelektor Høyskolen i Oslo.
Skriving av akademiske oppgaver Hvordan å bedre sjangerforståelsen for studenter av Espen Næss Lund
Problemløsning.
Status for Exchange ved UiO og veien videre v/ Bård Jakobsen (GMT/KD/IT-Drift/USIT)
Hvordan bør oppgaven bygges opp? Avsluttende arbeid Spama.
Produkt av prosessen Intensjonsavtalen. Intensjonsavtalen er «sluttproduktet» Intensjonsavtalen har flere formål: –Formelle Gi kommunestyrene i de fem.
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Unge & Rus IVERKSETTING OG GJENNOMFØRING. Tiltaket Unge & Rus i Oslo – en prosessevaluering En studie av iverksetting og gjennomføring av Unge & Rus i.
Elektroniske mapper som arbeids- og evalueringsform Anders Tveit, Institutt for samfunnsøkonomi, Handelshøyskolen BI
Konflikthåndterings-modeller
Hvordan ivareta studentveilederen i vanskelige saker? Inger Helene Vevatne Foredrag
Halvard Berg fylkesprosjektleder 3. mars 2017
Kartlegging/Observasjon/ Vurdering /Tester
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Velkommen! [Firmanavn].
En positiv skoleforelder.
Tjenesteforløp for bruk av lokaliseringsteknologi, GPS
Følgeevaluering av Innherred Samkommune

Norges Musikkhøgskole
Rolle og Etikk Ramme & Plattform i Spesialpedagogisk Rådgivning
Kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Ny gjennomføringsløsning for eksamen og prøver
Utskrift av presentasjonen:

Overføring og avslutting av prosjekter Nylen 8.

8.1: Kombinasjoner av fullførelse og avslutning Holdnings til konflikt Prosjektet er fullført Ikke fullført Prosjektet er avsluttet Oppdraget er løstOppdraget er stoppet Ikke avsluttetOppdragets status er uavklart. Oppdraget er rent ut i sanden.

8.2: Mulige grunner til at prosjekter avsluttes før de er fullført Saksforhold som utløser standTolkning En ny situasjon oppstårProsjektet er blitt foreldet. Avklaringer viser at problemet var fiktivt eller kunne forstås annerledes. Prosjektet ville ikke ha blitt startet ut fra den nye forståelsen. Arbeidet med prosjektet løser problemet underveis Problemet er ikke påtrengende nok til at prosessen fullføres. Prosjektet representerer en læringsprosess Ikke alle prosjekter ender i en løsning

8.3: Hovedtyper av evaluering ResultatevalueringProsessevaluering Summativ evaluering (oppsummerende) summativ resultatevaluering summativ prosessevaluering Formativ evaluering (påvirkende) formativ resultatevaluering formativ prosessevaluering