ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Advertisements

IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
Titanic Developer Team består av :
Uni Eiendom FDV Status for produktet og «veien videre» Rune Synnevåg Utviklingssjef.
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Bedre kommunikasjon Line Sagberg
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 HOUSTON We have a problem.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Kunstner: Oddmund Mikkelsen
Vitacon apparat- og pasientadministrasjon Gruppe 31 Maria Nguyen & Mariann Stensland.
Prosjekt nr 38E Database for registrering av radioaktive stoffer brukt ved Nukleærmedisinsk Seksjon, St. Olavs Hospital.
Intranettløsning for små og store organisasjoner.
Presentasjon Hovedprosjekt nr 43
Kort om oppgavestiller Sintef Energiforskning AS, avdeling for kraftproduksjon og marked. Driver med oppdragsforskning i det nasjonale og internasjonale.
Konsekvenser ved skifte av e-postsystem Hovedprosjekt AITeL, HiST Våren 2002 Prosjektgruppe 34E Oppdragsgiver: Bjørn Østbye, IVT, NTNU.
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
Reidar Wisløff 3DSU Hovedprosjekt 16E
Veiledersystem på Web Oppdragsgiver: HIST, AITeL på vegne av TISIP.
Registrering av kjemikalier i Kromatografigruppa, Fürst Medisinsk laboratorium. Database laget med bruk av teknologiene PHP, MySQL og Apache Prosjektoppgave.
Hovedprosjekt 44 Webrapporteringssystem med ASP
Prosjekt 56E - Videreutvikling av Intranett hos Riis Bilglass AS
Hovedprosjekt, Våren 2001 Sykemelding system for småbedrifter Av Sriskanthan Kanagavale, Viderutdanning i Databehandling c.
Maximite AS Et konsulentselskap bestående av 8 uavhengige konsulenter som er spredt fra Finmark til Oslo Bred erfaring innen blant annet strategiutvikling,
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Hvordan sikrer vi drift og hvordan organiserer vi meldingsovervåking?
Hvorfor bruke Fjernlån? David Massey ALEPH brukermøte 2007.
Hva bør brukerne få på nett – Ole P. Pedersen 26. mai 2004 Kommunale nettsider – hva bør brukerne få på nettet?...og hvorfor har utviklingen av kommunale.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Helpdesk Ny kundefront Ovf - nett drift.
Eziz Annagurban Veiledere: Sven-Olai Høyland Carsten Helgesen
Prosjekt nr: 057EHovedprosjekt, 2HKI vår Hovedprosjekt vår 2002 Tittel:RMC på web Title:RMC goes to web.
Veterinærinstituttet – En landsdekkende organisasjon
Avd for klinisk kjemi Regionsykehuset i Trondheim
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
Brukerinformasjon på Internett Hovedoppgave for Erlend Grut Hilstad, 2HKI.
Teknisk utstyr database
Presentasjon av hovedprosjekt
Bjørn Olve Møkkelgård Kristian Elverum
Hovedprosjekt 25: Interaktiv demo for web-basert verktøy Brukeropplæring i form av interaktive demoer for oppdragsgiver Dossier Solutions Prosjektdeltaker:
Gruppe 1 IME - FORSKDOK. Gruppe 1: Rudi Bech Turid Nastad Harald Ueland Vegard Hartmann Lin-Charlotte Mikalsen Stian Frydenlund Lereng.
Hovedprosjekt 2005/2006 Oppgave 28E Øyvind Mosti, 3DSU Administrasjon av apparatutlån, pasienter, rekvirenter og helseforetak.
Hovedprosjekt for Rune Øvrebø Fonetisk Lyttetestprogram. Utviklet I Visual Basic Etter Oppdrag Fra Wim Van Dommelen Ved Lingvistisk Institutt, NTNU.
Presentasjon av prosjekt Oppgavestiller: NTNU (Magnar Hole) Oppgave: Opprette lokal brukerdatabase med (PHP & MySQL) Studenter: Christian Dillner Veileder:
Oppdater.com Web-publiseringssystem for InCreo AS Øyvind Henriksen
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Utvikling av nettbutikken. Nettbutikken og Oppgavestiller Oppgavestiller og prosjektgruppen består samme person, Inger-Lise Aase Nettbutikken er utviklet.
Personvern og Informasjonssikkerhet I en stadig mer kompleks hverdag Tor Ottersen.
HOVEDPROSJEKT E53 Hovedprosjekt ved AITeL våren 2001 Studenter Erland Johnsrud Steffen Osen Eirik Øye Oppdragsgiver ERGO Runit ved Anders Håkon Gaut Veileder.
Jasmina Hodzic, Gruppe for grunntjenester, USIT POLS, Cerebrum og Ephorte synkronisering Registrering av brukere i Ephorte ved hjelp av automatiske oppdateringsrutiner.
Klasse: 2HKI Student: Bertil Gjerstad Oppgnr: 25E
Online kalendersystem for Uninett tilpasset PC og PDA -
OPPGRADERING AV REQUEST TRACKER OG VIDEREFØRING AV PHP WEBSKJEMA.
Hovedprosjekt våren Artistdatabase Inge Helseth 3DDT.
Veiledningsprosjektet Anne Eilen Temte rådgiver Helse- og sosialavdelingen Fylkesmannen i Østfold.
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 TAN= 1 eksamen VG2 BUA/HES= 1 tverrfaglig eksamen + kan trekkes ut til en eksamen.
Database og Webtjeneste for NEKLAB Prosjektoppgave våren 2007 KITH AS.
Mandal kommune har vedtatt hvilke verdier som skal ligge til grunn for møte med publikum. Mandal kommune er preget av et positivt menneskesyn basert på.
Velkommen til seminar og førjulsfrokost!
Bluegarden Tid og Prosjekt ved UiB
Oppgave 46 - Automatisering av overvåkningsrutiner
Prosjekt 005 – ASP-based system for internal course administration
Lokal økonomi-informasjon
Frode Hammer Håvard Gustad
SMS for innkalling av blodgivere
Utskrift av presentasjonen:

ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute.

ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 2 Om oppgavestiller Veterinærinstituttet (VI) ble etablert i 1891 VI er et ledende forsknings- og kompetanse- senter for husdyrhelse, fiske- og skjellhelse og fôr- og næringsmiddelhygiene VIs hovedlaboratorium ligger i Oslo, med regionale laboratorier i Sandnes, Bergen, Trondheim, Harstad og Tromsø. VI har i overkant av 300 ansatte.

ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 3 Problemstilling/bakgrunn IT-enheten får inn henvendelser fra brukerne pr mail, telefon og muntlig ved oppmøte. Det er vanskelig for IT å prioritere henv. samt og vite hvem som svarer på hvilke saker. IT trenger et Helpdesk-system for å få samlet alle henv på ett sted, samt få en mulighet til å fordele og prioritere saker Helpdesk-systemet skal være utviklet i ASP og integreres i Intranettet; Tellus.

ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 4 Hvorfor denne oppgaven Som bruker ved Veterinærinstituttet har jeg selv savnet ett system for henv. til IT-enheten Jeg kjenner institusjonen, systemene og jeg forstår behovene både hos IT-enheten og som bruker selv Det er interessant og utfordrende å utvikle noe web-basert som skal integreres med intranettet.

ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 5 Hvordan problemet angripes Produsere et brukergrensesnitt der bruker skal kunne registrere sine saker, samt kunne følge utviklingen av disse. Lage et system slik at registrerte saker lagres i en database. Lage et brukergrensesnitt for administrator der denne har full oversikt over innkommende saker, samt kunne velge ansvarlig konsulent og status for sakene. Lage administratorsider der man får opp den enkelte sak, med mulighet til å endre på informasjon og skrive løsningsforslag. Lage side der administrator skal kunne legge inn nye saker som meldes inn av brukere via andre kanaler. Lage en lettforståelig brukerveiledning.

ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 6 Status så langt Opprettet Accessdatabase til registrering av saker Skaffet tilgang på alle andre aktuelle databaser Koblet disse basene til systemet med kode. Produsert mesteparten av det grafiske grensesnittet Koblet alle sider i et system slik at registrering av saker fungerer.

ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 11 Videre framdrift Gjøre alle sider for bruker og administrator helt ferdig Skrive en god brukerveiledning Teste systemet blant brukere og administrator Finpusse kode og grafisk grensesnitt Forbedre ut fra eventuelle tilbakemeldinger under testing.

Takk for oppmerksomheten! Rune Pedersen, 38E