Kommunereforma Kommunestyremøte Gulen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
LOs representantskap i Aust -Agder, 4
Advertisements

Kort om forsøk om samordning av innsigelser - FOSIN -Nordland Plankonferansen 11. desember 2013.
1 Dag Henrik Sandbakken statssekretær, 12 K strategiseminar, Langesund 2006 Nye regioner, kommunenes muligheter?
Møte i Romsdal regionråd, fredag
Kommunereformen – KS sin rolle i reformen
Fylkesmannens rolle i reformen
prosjektdirektør Oslo og Akershus
Kommunereform, veien videre
Kommunal- og moderniseringsdepartementet Tips for engelsk mal velg KMD mal ENG under ”oppsett”. Norsk mal: Startside ALTERNATIV B Kommunereform Romsdal.
Kommunereformen Nasjonal reform Regionale og lokale prosesser
kommunereform faktagrunnlag - OST - oppdatert
Oppdrag kommunereform
Kommunal- og moderniseringsdepartementet Tips for engelsk mal velg KMD mal ENG under ”oppsett”. Norsk mal: Startside ALTERNATIV B Slik skal vi styrke lokaldemokratiet.
Kommunestruktur… generalistkommuner Norske kommuner ansvar for langt flere oppgaver enn mellom- og søreuropeiske kommuner 2.
Kommunestruktur og oppgaveoverføring
Kommunereformen Fellesmøte Styringsgruppen og Referansegruppen v/ordfører Ove Silseth og rådmann Ole Bjørn Moen 1 Eide kommune.
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
Kommunereformen Halvor Holmli, direktør Distriktssenteret
1 Statsråd Erna Solberg, Utfordringer for kommunesektoren: Strukturreform, regionalisering og moderniseringsbehov.
Oppdrag kommunereform Versjon 1 pr Fylkesmannen i Møre og Romsdal.
Kommunereformen - ei løypemelding v/ Astrid Aarhus Byrknes.
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
Kommunereform i Valdres. Dialogmøte, Fylkesmannen i Oppland,
Kommunestruktur Frå viljeserklæring til handling.
Norsk mal: Startside alt. 2 For engelsk mal Velg KMDmal – engelsk under ”oppsett”. Inntektssystemet for kommunene og økonomiske virkemidler i kommunereformen.
Rømskog og kommunereformen. Stortingets oppdrag til alle kommunene (Kommuneprp 2015): Kommunene skal gjennomføre en vurdering av om de oppfyller forventingene.
-> Rundskriv -> B-rundskriv 7/2014.
1 Kommunal- og regionalminister Erna Solberg Stavanger, 21. april 2005 Om kommunegrenser og regioner - hvordan skal vi forme framtidens Norge?
Samhandlingsreforma Samhandling er vedtatt,… vi er igang! Men mykje gjenstår Virkemidlane; verkar dei? Tor Arne Gangsø,
Kommunereformen er i gang Valgerd Svarstad Haugland
Ordførermøte i november.. God prosess Lokalt lederskap har ansvar for å få til en god debatt. Det handler om å bygge framtida Fakta kunnskap Få fram dagens.
1 H AR ME GLØYMT KULTUREN ? Magnhild Meltveit Kleppa, 29. april 2015.
Kommunereform - hva skjer?
Kommunereformen i Nordland
Kommunereformen ? Folkemøte 6. mai 2015 Anne-Marie Vikla prosjektdirektør for kommunereformen Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
KOMMUNEREFORMEN Presentasjon for Aurskog-Høland KrF januar 2015
Møreforsking; «Alternativer for regionalt folkevald nivå» Møreforsking; Tore Eriksen Politikardag, 24.november 2014.
FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Regional planstrategi
KS si rolle i kommunereforma Jenny Følling KS Sogn og Fjordane Stortingsbenken
SAMARBEID KRISTIANSUND ÅLESUND MOLDE. Målsetting for samarbeid Bli betre saman enn kvar for seg Tydelege, aksepterte mål Korsiktige/ langsiktige strategiar.
Modum mot år 2050 …hvor lander vi ?. Hvordan har samfunnet utviklet seg siden 1982 ? Det er da ikke så lenge siden.
Fylkesmannen i Møre og Romsdal Kommunereform og kommuneøkonomi Ålesund, 2. oktober 2015.
Lifjell rundt Kommunereform Lifjell rundt Informasjon pr
Kontaktutvalget Arbeidsgruppe regionreform Knut Sletta, 5. juni 2015.
Kommunereforma Historikk og sentrale føringar! Utfordringar og konsekvensar for Granvin herad Granvin – framtidas trebygd1.
FROKOSTMØTE MELLOM NÆRINGSLIVET OG NORDKAPP KOMMUNE Innledning v/ prosessveileder Bente Larssen 12. Februar 2016 Honningsvåg 12. februar 2016.
Dialogmøte kommunereform Bakteppe for kommunereformen - Kommunen som tenesteytar.
Dialogmøte 23. april 2015 Innspel til utgreiingar 1.Landkommunen Solnør 2.Regionkommunen Sunnmøre 9/26/20161Dialogmøte
Bakgrunn for reforma Oppdraget frå stortinget Utgreiingar som er gjennomført Krav til fremdrift Saka i dag: Forhandlingsutvel og mandat.
Kommunereformen i Asker Status og veien videre Kommunestyret 26. april 2016 Ordfører Lene Conradi.
Vedtak fra KS Hovedstyre om oppgaveoverføring til kommunene sier bl.a. På barnevernsområdet bør statlige hjemmebaserte hjelpetiltak og fosterhjem.
«Region-kommunen Ålesund»
Om Kommunereforma Radøy kommune – torsdag 18
KOMMUNEREFORMA – GJENNOMGANG INTENSJONSAVTALAR
Utgreiing av kommunestruktur
Kommunestruktur i Sogn og Fjordane Fylkesmannen si tilråding
Hornindal og Volda økonomiske verkemiddel for ny kommune Kåre Træen
Kommunereforma i Telemark
Inndelingsloven Økonomisjefane.
KOMMUNEREFORMA – GJENNOMGANG INTENSJONSAVTALAR
Kommunereforma - møte med stortingsbenken
Gjennomgang av ei satsing i næringsforum
Kommunereforma – Telemarksforsking sine utgreiingar
Ny fylkesinndeling og reformer i lokal- og regionalforvaltninga
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Kommunereforma – Telemarksforsking sine utgreiingar
Administrativ organisering i Sunnfjord kommune
Status i prosjektet Fellesnemnda 6. september 2018
Utskrift av presentasjonen:

Kommunereforma Kommunestyremøte Gulen 11.12.2014 Anne Kristin Eitungjerde og Christian Rekkedal, Fylkesmannen

Tal kommunar

2020 2040 Tal personar i arbeidsfør alder per person over 80 år Kilde: Statistisk sentralbyrå og Kommunal- og moderniseringsdepartementet

Folketal etter alder

Kjelde: Fylkesspegelen Sogn og Fjordane Gulen Bur og arbeider i kommunen 894 Innpendling innan SF 69 Utpendling innan SF 87 Innpendling frå HDL 306 Utpendling til HDL 191 Kjelde: Fylkesspegelen Sogn og Fjordane

Gulen – pendling (frå Fylkesspegelen)   Bustadkommune til dei som arbeidar i Gulen (innpendling) Arbeids-kommune Gulen Hyllest Askv Fjaler Solund Høyan Førde Bergen Masfj Lindås Austr SUM arb pl. 894 7 2 6 9 16 111 138 11 1286 Hyllestad 8 Askvoll 4 Høyanger 17 12 71 Masfjorden 50 38 Austrheim SUM busette 1177

Måla med reforma Melding i kommuneprop. 2015: Gode og likeverdige tenester til innbyggjarane i framtida Heilskapleg og samordna samfunnsutvikling Berekraftige og økonomisk robuste kommunar Styrka lokaldemokrati

Kommunereforma – fire delar Strukturreform Oppgåvereform Styringsreform Finansieringsreform

Prosessen – nasjonal framdriftsplan

Ekspertutvalet – delrapport Kriteria for kommunane: Sentrale prinsipp i mandatet: Generalistkommune Kommunane skal sjølve ta i vare dei lovpålagde oppgåvene 1. Tilstrekkelig kapasitet 2. Relevant kompetanse 3. Tilstrekkelig distanse 4. Effektiv tenesteproduksjon 5. Økonomisk soliditet 6. Valfridom 7. Funksjonelle samfunnsutviklingsområde 8. Høg politisk deltaking 9. Lokal politisk styring 10. Lokal identitet Kriteria for staten: Brei oppgåveportefølje Statleg rammestyring

Ekspertutvalet – sluttrapport Døme på overføre oppgåver til større kommunar, dvs + 15 000 eller + 100 000: Psykisk helsevern Tverrfagleg spesialisert rusbehandling Rehabilitering Hjelpemidlar Barnevern Arbeidsmarknadstiltak Virkemidlar for lokal nærings- og samfunnsutvikling Vidaregåande opplæring Kollektivtransport Fylkesvegar Skissert tre ulike kommunemodellar: Vidareføre generalistkommune- prinsippet, 15 000 – 20 000 innb. og alle kommunar inngår i eit fylke/region. Kommunar har ulike oppgåver etter folketal og overføring av fleire oppgåver til storkommunar – alle inngår i eit fylke/region Ulike oppgåver mellom kommunane og Oslo-status til fleire storkommunar

Regionalt folkevald nivå Stortinget: Skal ha tre nivå Vurdering parallelt med kommunereforma Rapport frå Møreforsking: Bygger på tidlegare utgreiingar Foreslår fem ulike modellar: Dagens 18 + Oslo Samanslåing til 10 -15 Sju landsdelar Storbymodell med «restfylke» Fleksibel regionalmodell

Oppdraget til Fylkesmannen Tilretteleggar og koordinator for lokale og regionale prosessar Oppmoda om å samarbeide med KS Om ønskjeleg, leggje til rette for kontakt og prosessar på tvers av fylkesgrensene Følgje opp kommunar som ikkje på eige initiativ tek naudsynt leiarskap Vere på tilbodssida når kommunane inviterer oss inn i samtalar og prosessar Skrive samla vurdering for fylket når alle kommunane har gjort vedtak om struktur

Organisering på fylkesnivå Internt: Prosjektleiar: Kåre Træen. Prosjektansvarleg: Anne K. Hamre. Prosjektgruppe: Gunnar Hæreid, Christian Rekkedal, Anne Kristin Eitungjerde, Jan Ryste KS. FM-KS: Felles samarbeidsavtale og prosjektplan Referansegruppe: Regionrådsleiarane, KS, FM, fylkeskommunen og Distriktssenteret

Kva kan kommunane forvente av Fylkesmannen? Råd og rettleiing undervegs i prosessen Bidrag til juridiske avklaringar Informasjon om reforma – inviterer oss ut i kommunestyra Samtalepartnar for øvste leiinga i kommunane Bindeledd til Kommunal- og moderniseringsdep. Formidle prinsipielle problemstillingar inn til dep. Skjønsmidlar til å utgreie alternativ (1.3.15)

Våre forventningar til kommunane Lokalt eigarskap og aktivt leiarskap Deltek i lokale prosessar – ser framover.. i eit regionsperspektiv Organisering - og at kvar kommune oppnemner ein eigen kontaktperson/prosjektleiar At prosessen kjem ut av rådhuset; god dialog med innbyggjarane, organisasjonar, næringsliv, medarbeidarar og tillitsvalde At de avgrensar dykk til å utgreie dei mest realistiske alternativa At de held lokale og nasjonale fristar

Melding om oppgåver våren 2015 Alle tre forvaltningsnivå: Kommunar Regionalt folkevald nivå Staten

Lokal framdriftsplan 2014 - 2020

Fylkesmannen og KS Verktøy og rettleiing i prosess og utgreiing Prosjektplan- /organisasjon for Sogn og Fjordane

Verktøy og fagleg grunnlag Rettleiar for utgreiing og lokale prosessar – vegen mot ein ny kommune Verktøy for utgreiing – NY KOMMUNE Befolkningsutvikling Sysselsetting - behov for arbeidskraft Pendling Nøkkeltal økonomi (KOSTRA) Innbyggjarundersøking - medverknad Rettleiar om lokaldemokratitiltak Inntektssystemet (reknemodell KS) Kapasitet og kompetanse på ulike område Samfunnsutvikling og arealbruk Oversyn interkommunale samarbeid

Rettleiar for utgreiing og lokale prosessar Vegen mot ein ny kommune: Sentrale mål og føringar for reforma Kva er status i Stryn kommune som Tenesteytar Myndigheitsutøvar Samfunnsutviklar Demokratisk arena Involvering og dialog i heile prosessen Kven er realistiske kommunar for felles utgreiing Moglegheitsbilde – kvifor er det ønskjeleg med ein større kommune og kva vil ein oppnå? Organisering, prosess og framdriftsplan

Rettleiar for utgreiing og lokale prosessar.. Eit felles framtidig moglegheitsbilde for ny kommune Tilråding, informasjon og høyring Saker i kommunestyra om samanslåing

Lokaldemokratiet – ordningar Nærdemokratiske ordningar:

Innbyggjarane og tilhøyrsle Startfasen – få oversikt over: Tilhøyrsle til ulike geografiske område – kommunen, regionen, fylket Integrasjon på arbeidsmarknaden - pendling Serviceåtferd – handel (større innkjøp), uteliv, kulturtilbod som ikkje finst i eigen kommune Avislesing - kva lokal- eller regionalavis blir lest Naturleg geografisk orientering Haldningar til kommunesamanslåing og-/eller grenseregulering

Medverknad – kven? Politikarar Innbyggjarar Næringslivet Kommunen Politikarar Innbyggjarar Næringslivet Andre kommunar Media Tilsette Tillitsvalde Lag og foreiningar

Kunnskap og erfaringar frå prosessar med kommunesamanslåing Suksessfaktorar Vi må ha kunnskap om kva vi har og kva vi får Det må være reelle lokale initiativ og eigarskap til prosessane Prosessane må være opne og inkluderande Kjelde: Distriktssenteret

Intensjonsavtale – kva og kvifor? Avtalen vedtakast i kommunane – synleg semje Kan gi løysingar for viktige tenester og funksjonar Skape tryggleik for innbyggarane Har vist seg å vere eit godt og konkretiserande verktøy Legg klare føringar for den nye kommunen

Intensjonsavtale - døme på punkt Målsettingar med samanslåinga Lokalisering av ulike funksjonar/tenester Ordningar for tilsette Lokalisering av senter Kommunenamn og kommunevåpen Høyring av innbyggjarane – korleis og konsekvens

Dekking av eingongskostnader Standardisert modell – utan søknad Differensiert på kommunar og innbyggjarar: Antall kommuner og innbyggere i sammenslåingen 0-19 999 innbyggere 20- 49 999 innbyggere 50- 99 999 innbyggere Over 100 000 innbyggere 2 kommuner 20 mill. 25 mill. 30 mill. 35 mill. 3 kommuner 40 mill. 45 mill. 4 kommuner 50 mill. 55 mill. 5 eller flere komm. 60 mill. 65 mill.

Reformstøtte Tidlegare: Støtte til infrastrukturtiltak No: Reformstøtte, fri inntekt for kommunen Standardisert modell, ingen søknad Utbetalt når kommunane er slegne saman Antall innbyggere i sammenslåingen Reformstøtte 0 -14 999 innbyggere 5 mill. 15 000- 29 999 innbyggere 20 mill. 30 000- 49 999 innbyggere 25 mill. Over 50 000 innbyggere 30 mill.

Inndelingstilskotet Vidareført som i dag i reformperioden (nasjonale vedtak før 1.1.2018) Utgangspunkt i inntektssystemet slik det er i 2016 Kompensasjon for bortfall av: Basistilskot (12,3 mill. i 2014) Netto nedgang regionalpolitiske tilskot Får behalde tilskotet i 15 år + nedtrapping over 5 år Etter reformperioden: Ordninga vert stramma inn, omfang og innretning skal vurderast