Gruppe 3M2 Multiplayerspill til mobiltelefon - med MIDP 2.0 André Aubert Mats Bue Martin Havnør.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Advertisements

Brukermedvirkning satt i system
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Litt mer om PRIMTALL.
Smarttelefonen - et verktøy for en enklere og smartere hverdag.
Brukertesting •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Kapittel 14 På tur i skogen
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
(Konf+årstall)-QUIZ (dette er en mal som må tilpasses lokalt, la kreativiteten få fritt spillerom! Tilpass etter tema og opplevelser dere hadde i løpet.
Brukerveiledning til NHOs PowerPoint-mal
Spillere Postenligaen 2012/2013
Menighetsutvikling – hva og hvordan?
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
Teknologiledelse 1 Hvordan utvikle produkter med høy designfokus Kristine Holbø SINTEF Teknologiledelse.
Det gode Det rette Det rettferdige
Julemesse, Misjonssalen Sandnes 30. november 2013 Asbjørn Kvalbein
Kapittel 5 oppgave a) Fra presens til preteritum 
Spøken som gir deg lykke!
Vintreets hemmelighet Livet i vennskap og kjærlighet Joh 15,12-17
Bluetooth community i J2ME for mobiltelefoner, hovedprosjekt hos Telenor Mobil A/S, Utviklet av: •Arve Waltin •Per Ola Sæther.
Velkommen til dommerkurs
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
1 HOPP Innkalling (hunden 5 meter fra hinder). 2 HOPP Veksle foran hunden v/hopp.
Illustrasjoner: Ingrid Brennhagen
Presentasjonsteknikk Kursledere: Ram Gupta og Gro Elin Hansen
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Mer grunnleggende matte: Forberedelse til logistisk regresjon
IN320 Statoil Hjemmekontor Gruppe1 1 Statoil Hjemmekontor -Ett Lite Skritt Videre.
Øving 2 – Elektronisk papir Ny teknologi (se ) Elektronisk blekk Bedre egenskaper enn dagens.
Opplæring: Digital Diktering
Revisjon Enklere i bruk Bedre redigeringsmuligheter. Tilpassing til egne behov Ståstedsanalysen sammen med resten av verktøyene i Skoleporten utgjør et.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Månedsbrev Smørblomst
Sett inn synes eller tro.
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Pakkesvitsjing prinsipp
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
Statistikksurvey våren 2005 Per H. Jacobsen. USIT – Universitetets senter for informasjonsteknologi Undersøkelsen «Fact finding mission» Elektronisk survey.
1 Murrayshall I 2002 gikk vårturen til Skottland og til Murrayshall, et golfanlegg med 2 baner og hotell like utenfor byen Perth. Vi var 18 deltakere.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Behov Figur 4 Behov.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
 Dersom jeg ikke får se naglemerkene i hendene hans eller får legge fingeren i dem og stikke hånden i siden hans, kan jeg ikke tro.
Åpne en luke hver dag og få en gave
1 Peter 2,4-5 Kom til ham, den levende steinen, som ble vraket av mennesker, men er utvalgt og dyrebar for Gud, og bli selv levende steiner som bygges.
Spillteknologi som læringsarena
Kapittel 6 oppgave k Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
1 Java Database Connectivity (JDBC) Norvald H. Ryeng
J2ME- og Web-basert Instant Messaging System. Oppgavebeskrivelse Selvstendig system J2ME- og Web-basert Internasjonalisering.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Produktion og udbud 4. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Utskrift av presentasjonen:

Gruppe 3M2 Multiplayerspill til mobiltelefon - med MIDP 2.0 André Aubert Mats Bue Martin Havnør

Starter 3M2s presentasjonsystem... 3M2 Undring Produktet Kommunikasjon Grafikk Videreutvikling Demonstrasjon Ca 25 min igjen

Motivasjon for oppgaven Hvorfor er det fremdeles så få multiplayerspill til mobiltelefon? –Er det teknologisk vanskelig å få til? Utprøving av nye muligheter i MIDP 2.0 –Bedre kommunikasjon –Avansert grafikk 3M2 Ca 23 min igjen Undring Produktet Kommunikasjon Grafikk Videreutvikling Demonstrasjon

Målet med oppgaven Implementere en multiplayer spilltjeneste for mobiltelefoner –Tjener og spill –Basert på MIDP 2.0 –Bruke egenutviklet 3d-motor Finne ut hvilke problemer dette byr på 3M2 Ca 21 min igjen Undring Produktet Kommunikasjon Grafikk Videreutvikling Demonstrasjon

Hva har vi laget? Spillgrensesnitt –Tjener –Klient Et mobilspill –Multiplayer Online Rock Paper Scissors (Morps) 3d-motor –Fullstendig egenutviklet 3M2 Ca 20 min igjen Undring Produktet Kommunikasjon Grafikk Videreutvikling Demonstrasjon

Kommunikasjon 3M2 Ca 19 min igjen Undring Produktet Kommunikasjon Grafikk Videreutvikling Demonstrasjon Bruker TCP/IP sockets –Holder en åpen toveis forbindelse mellom klient og tjener –Lite ”unødvendig” data sendes –Stor forbedring fra HTTP

Avansert grafikk Vi har tatt i bruk mulighetene vi har med MIDP 2.0 Utviklet egen 3d-motor tilpasset mobiltelefoner Testet på Nokia 6230 –Gikk overraskende bra 3M2 Ca 18 min igjen Undring Produktet Kommunikasjon Grafikk Videreutvikling Demonstrasjon

3D-objekter Det er lett å hente inn objekter –Man kan importere dem fra 3dStudio –eller bruke notepad (eksempel: paper.obj) ,-8,3, 10,-8,1, -10,-6,1, 10,-6,0, -10,-4,-2, 10,-4,-1, -10,-2,-2, 10,-2,-1, -10,2,1, 10,2,2, -10,4,1, 10,4,2, -10,6,0, 10,6,1, -10,8,-3, 10,8,0 0,1,3, 0,3,2, 2,3,5, 2,4,5, 4,5,7, 4,7,6, 6,7,9, 6,9,8, 8,9,11, 8,11,10, 10,11,13, 10,13,12, 12,13,15, 12,15,14 Teksturer kan så legges på –Eksempel: paper.png Resultat –Objekt med tekstur 3M2 Ca 17 min igjen Undring Produktet Kommunikasjon Grafikk Videreutvikling Demonstrasjon

Videreutvikling Spillet er kun en prototype Før eventuell lansering –Lage finere objekter (3DS) –Legge til musikk –Implementere prosentregelen En saks har 10% sjanse til å vinne mot stein –Registrering av brukere –Nettside med rangeringsliste etc 3M2 Ca 15 min igjen Undring Produktet Kommunikasjon Grafikk Videreutvikling Demonstrasjon

Spilleregler –Hver spiller velger fem kjempere til laget sitt –Man velger så en av sine kjempere som skal slåss mot en av motstanderens –Saks vinner over papir som vinner over stein som vinner over saks –Vinneren er den som står igjen med kjempere til slutt –Hvis man er for treg til å velge en kjemper, vil maskinen velge for deg 3M2 Ca 12 min igjen Undring Produktet Kommunikasjon Grafikk Videreutvikling Demonstrasjon