Medlemstilfredshets- undersøkelsen 2014 Norsk Trevare.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den vesle gutten og julenissetoget
Advertisements

Demens - Test.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Teknologi i klasserommet
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
De dårige følelsene. Veiene ut..
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Hurum PPTs erfaringer med LP
Venner som hjelper andre
Hvordan holde kontakt med passive medlemmer Innspill på parallellsesjon ledermøte NPF januar 2012.
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Alfhild - leder Østlandet
Veiledning av elever / lærlinger
Krabbe sesongen høsten 2011 Havbris jr
Vi får Norge til å gro! Fornying av Norges Bondelag – på hugget Uttalelse fra Nordland.
Rita Lucia Endresen. Medlem NFU´s Landsstyre Den første person med utviklingshemming som er medlem i Landsstyret i egen organisasjon.
- Hovedrolle eller birolle
Godt verktøy er halve jobben
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Hva er aktivitet og deltakelse?
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Bufdirkonferansen 2011 Notater Notater Notater /.
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
v/adm.direktør Stig Morten Nilsen
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
44 Hector om skikk og bruk I Norge
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Oppgave i nettkommunikasjon Samarbeid mellom HiHm og HVe.
Informasjonsarbeid i NFF Introduksjon til EZ publish Ved informasjonsleder Harald Nyquist IT-ansvarlig Kaare Øystein Trædal og avdelingsleder Oslo, Henrietta.
Mini-Gaiden Informasjon fra Arbeidsutvalget Nr. 28 uke 42, Ansvarlig redaktør: Jarle Berge Redaktør/produksjon: Hans Olav Kirknes Et produkt fra.
Klart språk og brukerinvolvering Frokostseminar DIFI Oslo 11. juni 2014.
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Vedlegg 2 Fjorårets budsjettsprosess - alle komiteer ® (rev:2.0.58) Fjorårets budsjettsprosess - alle komiteer
Vedlegg 3 Fjorårets budsjettsprosess - alle komiteer Svar fra representanter fra byrådspartiene ® (rev:2.0.70) Fjorårets.
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
Hva er det vi har behov for å få hjelp til av spesialisthelsetjenesten? Av Per Willy Ormestad, Sosionom m/spesialkompetanse i sosialt arbeid på rusfeltet.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
10 regler for å skrive for web
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet.
Trivselsundersøkelse - 08 Trivselsundersøkelse utført 8. desember leverte For alle utsagnene betyr score 1 at personen er totalt uenig og score.
Bedre med en dårlig fungerende farmasøyt enn ingen farmasøyt?
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2014 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
Og.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:
RETNINGSLINJER FOR PRESENTASJONEN Denne presentasjonen er tenkt brukt for å rekruttere nye medlemmer Hensikten med å lage en standardisert rekrutteringspresentasjon.
NORSKE HUSØKONOMERS FORBUND. . Forslaget fra styret i NHF var  Det nedsettes et arbeidsutvalg. AU, på 3 personer som utreder organisasjonens fremtid.
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Myter – organisasjon og ledelse i barnehagen
Politisk påvirkning.
Livsstilsending - uke 5 -
Problemløsning.
Det Sentrale Pensjonistutvalget i Fagforbundet har avholdt en anonym spørreundersøkelse for uføretrygdede medlemmer i Fagforbundet. Spørreundersøkelse.
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Selvbilde Start med å forklare begrepet selvbilde. Les gjerne opp fra teksten i kursmateriellet om hva den amerikanske psykologen Wigfield fant ut i studie.
Kursdeltakerundersøkelsen Deltakernes opplevelse av oss
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Utskrift av presentasjonen:

Medlemstilfredshets- undersøkelsen 2014 Norsk Trevare

Medlemstilfredshetsundersøkelsen Ble utført i månedsskiftet november/desember 2014 Undersøkelsen ble sendt på e-post til daglig leder (289 respondenter) Det kom inn 147 svar.

Ranger svarene fra 1 – 4, der 4 er best. Hva er din funksjon i bedriften?

Hvor enkelt er det å komme i kontakt med de ansatte i Norsk Trevare når du tar kontakt?

Får du hjelp når du trenger det?

Leser du nyhetsbrevet fra Norsk Trevare?

Opplever du at det er relevante nyheter?

Hvor tilfreds er du med Norsk Trevares medlemsfordeler?

Hvor tilfreds er du med kurstilbudet i Trevareskolen?

Hvor tilfreds er du med Norsk Trevares årlige arrangementer? Trevaredagene

Hvor tilfreds er du med Norsk Trevares årlige arrangementer? Landsmøtet

Hvor tilfreds er du med Norsk Trevares årlige arrangementer? Tekniske Fagdager

Hvor tilfreds er du med Norsk Trevares årlige arrangementer? Studieturer

Hvor fornøyd er du med aktivitetene og tilbudet i din lokalforening?

Fornøyd. Alt kan forbedres, men helheten er bra. Vi er godt fornøyd slik det fungerer i dag. Jeg synes det fungerer godt som vi har det i dag Medlemstilbudet er bra - kommer ikke på noe nå. I det store og hele er ting ok syns det er bra Jeg synes medlemstilbudet er veldig bra. Men det kunne kanskje fokuseres enda mer på det med å bruke norske varer. Er bra som det er. Fortsett å være like blide og entusiastiske har ikke noe spesielt å komme med nå, synes dere på kontoret jobber bra for bransjen. liten som stor. Mener det har det meste som er relevant Jeg er fornøyd Synes det meste er ok. Har ingen konkrete forslag. Synes det gjøres en god jobb :-) føler det er greit nok... Synes det er bra som det er Medlemstilbudet er bra Det er stort sett ok det er bra Rekruttering Mer fokus på yrkesstolthet og kvalitet hos håndverkere. Premiere lærlingebedrifter. Jobbe mot politikere for å bedre utdanning på skolene. ideer til å få norsk ungdom inn i bransjen. Skulle også ønske en sterkere integrasjon mellom opplæringskontorer og NT.

Trevare-skolen Fokus på hjelp med Facebook og markedsføring Når det gjelder kurs må det tenkes at de avholdes mer lokalt (ikke Oslo) flere kurs for små/mindre bedrifter innen verktøy, overflate, liming, økonomi for ikke økonomer Være mer aktive støttespillere lokalt, slik at alle slipper å reise til Oslo hver gang noe foregår.... Gjøre mer for brann behandling/ overflatebehandling Kurs i Rogaland. Malekurs f.eks. Det er litt vanskelig for oss bedrifter som ligger i utkanten, til å være med på arrangement og kurs..... At kurs holdes mer rundt, ikke bare i Oslo Kurs bør prøves holdt fylkesvis, eventuelt slå sammen 2 fylker Kjøre oppfriskings kurs på det faglige. Bli bedre på erfaringsutveksling i bransjen. Vi er nødt t il å endre oss og ta i bruk ny teknologi, hvordan gjøre dette som bransje. Har vært litt fokus på det, men bør være noe som ruller og går gjennom året forsterke faglig innhold. Kurs i markedsføring på nett. Kurstilbudet i Rogaland Viktig med relevante kurs for ansatte i produksjon. mer om hvordan legge firma ut på Facebook etc Lokalforening Norsk Trevare eller ATRESA i vårt tilfelle må være mer enn fremoverlent og tenke på hva markedet krever av oss som bransje og synliggjøre hva som må til for å møte fremtidens utfordring. Synes lokalforeningen gjør en kjempejobb ! At medlemmene i lokalforeningene kommer med forslag til sktiviteter. Be om tilbakemeldinger fra lokal foreningene Direkte kontakt / besøk Kanskje mer direkte kontakt med de forskjellige mdlemsbedriftene er ikkje så aktiv-men viktig å være nær medlemmene-ikkje distansere seg fra dei Kanskje mer besøk/direkte kontakt org og bedrift

Medlemsfordeler Synliggjøre og forbedre medlemsfordelene og skape lokal aktivitet og møteplasser Vet ikke, men er det flere tjenester som kan samordnes er jo det fint. Medlemstilbudene må forsterkes og synligjøres fordelene enda tydligere. Kanskje få et drivstoff tilbud til de ansatte også? Bedre betingelser Bedre betingelser på medlemmstilbudene Kjenner ikke fordelene godt nok, men vi har egen forsikring da forsikringsordningen ikke var god nok.... Forhandle rabatter på varebiler, bedre avtaler på telefon-nett. Få ned slikt som forsikring enda litt mer, bedre avtaler på drivstoff, papir og kontormatriell og kanskje matrialer? Kanskje klare å jobbe fram medlemsfordeler til de ansatte også? siden jeg er såpass ny som medlem så kjenner jeg ikke til dette så godt,men det jeg tenker er at medlemstilbud samsvarer med medlemmers ønsker og behov, f.eks etter forespørsel fra medlemmer. Hjelpe bedriftene med kostnadsbesparende innkjøp Flere sammarbeidsavtaler med leverandører. Drivstoffrabatten er dårligere enn det alle kan få uten medlemskap. Pensjonsforsikringen jeg ble anbefalt viser seg å være et dårlig produkt i mitt tilfelle. Foreningen bør være varsom med å anbefale forsikringer da finnes gunstigere tilbud andre plasser. det Vi bruker forsikringsordningen og det har fungert meget bra. Ellers har vi ikke fokusert på noe mer. Gjennomgang av forsikringer. Bedre fosrikringsavtaler. Fleire aktuelt produkt Gjennomgang på forsikringer Det hender att vi for bedre betingelser ved å ta kontakt uten å si att en er medlem.

Øvrig Påvirke oss ledere til å tjene penger,gjøre tiltak Sette i verk felles regler for bransjen. - f.ks felles reklamasjonsbehandling ( ref glassbransjen) det er viktig å tenke løsninger sammen med bedrifter som er fra 1 til 20 ansatte. det er mest av disse. Ønsker meg flere aktiviteter og fora for trappeprodusentene Det bør brukes mere energi på de små og mellomstore bedriftene som er igjen av trebransjen. Det er for vanskelig byråkrati, og mange som har bukket under den siste tiden, og noe av mangfoldet forsvinner. Det er også problematisk for bransjen at det ikke finnes yrkesstolthet blant hverken trevareprodusenter eller håndverkere lengre. Dette medfører dårlige produkter og misfornøyde ansatte og kunder, og dette ender ofte tragisk. Norsk Standard bør endres og forenkles, slik at det går å lage produkter i kortreiste materialer fra nisjeprodusenter og leverandører. Trebransjen bør fornye seg og mangfoldet må fram, akkurat som for nisjemat og økologiske produkter :) Tilbudene må være mer rettet mot der vi virkelig sparer penger og tid - Dette er tilrettelagt driftssystemer som alle små bedrifter har behov for. medlemmer. Dette kan være kalkyle, tulbud, ordre og produksjonstilrettelegging. HMS og kavlitetskontroll ( ikke bra det som er tilbudt medlemmene). Bedre samordnet innkjøp på volumvarer, bedre og mer profesjonell orientering til medlemmer om nye produksjonsteknikker, materialbruk osv. Samlet oversikt på ledige fagarbeidere, lærlinger, organisert amarbeid med NAV i innland og skandinavia + + +, opplever at Norsk Trevare har behov for betydelig fornying/endring av tilbud mot medlemmer. Det er et sterkt behov for medlemenne å profinalisjere seg, her har en behov for innspill. Hvorfor informerer ikke Norsk Trevare om de gode mulighetene det ligger i skattefunn og Innovasjon Norge sine støtteordninger? Jeg ønsker med NT mer synelig i media på saker som angår bransjen. Svart arbeid, sosial dumping, fagopplæring etc. Få håndverksfag inn i barneskole og ungdomskole igjen. Dette medfører til retrutering til faget. Hvis ikke det skjer noe her så vil håndverksfaget dø ut. Tror på mindre antall møter og mer kvalitet i møtene som er bedre økonomi for alle. Bør være valgfritt hva man skal være medlem av. Tror de fleste av være medlem av Norsk Trevare sentralt, men NHO osv. bør være valgfritt. Synes det er viktig at dere satser mer på å fremme norske trevarebedrifter, og fremme fordelene i henhold til god kvalitet osv. Hva med å lage et nasjonalt stunt på dette på lik linje som f.eks. bondenæringen gjør. Vet ikke hvor mye midler dere har, men er det der det stopper opp er jeg sikker på at bransjen ville vært positive til å bidra ytterligere for felles fremming av bransjen. Jobbe for bedre rammebetingelser for produksjonsbedrifter. Les enklere å leie inn ekstra hjelp. Rammebetingelser ovenfor myndigheter. Landsmøtet er totalt sett veldig bra, men så lenge den faglige biten er minimal begynner det å bli en ganske dyr fest.... Noe oftere informasjon om den reelle markedssituasjonen i bransjen? Føler vel at det meste er lagt opp for store industri bedrifter. Det er ikke mye for mindre håndverksbedrifter. Er svært lite delaktig i aktivitetene og har sjelden kontakt med Norsk Trevare Har desverre ikke hatt anledning å delta på så mange møter/samlinger Har dessverre ikke hatt tid (men lyst) å møte på arrangementer. Spørsmålet er heller: Hvorfor vil alle ha, men ikke yte? Har hatt lite behov for hjelp, og liten kontakt. Derfor ikke veldig relevant for denne undersøkelsen. Medlemsbedriftene må bli flinkere til å komme med innspill. Lage en undersøkelse på hva de forskjellige bedrifter har behov for hjelp på.