Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Advertisements

Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Nettvett.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Aggression Replacement Training
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
:58 Brukerundersøkelse Haug barnehage Filter på tid : :00 Filter: Utsikten SpørsmålAlternativ.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten
Kapittel 14 Simulering.
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Den norske kirke Den norske kirke Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Grunnskole Grunnskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kapittel 10 På treningssenteret.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 3 oppgave h Sett inn riktig stedsadverb
Byutvikling nov Medarbeidertilfredshets- undersøkelse 2007 zArbeidsgiverpolitiske mål : - Være en serviceinnstilt og effektiv organisasjon som tilbyr.
Foreldreundersøkelse – RSMK mai Invitasjon til 34 foreldre – alle som har e-post 22 svar = oppslutning på 65 prosent 5 tema: informasjon, foreldremedvirkning,
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
:57 Brukerundersøkelse Haug barnehage Hvilken avdeling? 1Snekkerstua 2Bosoen 3Utsikten N Denne undersøkelsen15.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
SPØRREUNDERSØKELSE JENTER BAKGRUNN FOR UNDERSØKELSEN: ØNSKE Å INNVOLVERE FORELDRE MULIGHET FOR AT TRENERE KAN FÅ MER SYSTEMATISK TILBAKEMELDING.
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
© Bergen kommune Bydelsvise sommermøter Styringskort skole – aggregert nivå.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Utendørsanlegg | Sonedifferensiering & Logistikk
Forhold til ledelse/styrer Hvor fornøyd/misfornøyd er du med: Styrer som personalleder? Styrer som administrativ leder? Styrer som leder for den pedagogiske.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
Velkommen til foreldremøte.
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune
SMIL – styrket mestring i livet
Livsstilsending - uke 5 -
Oslo kommune Utdanningsetaten Brukerundersøkelse for Aktivitetsskolen 2015/ 2016 Fakta om undersøkelsen -Undersøkelsen ble holdt høsten 2015 på Bestilling.
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune Februar-mars 2016 Overordnet rapport for Petrine barnehage.
Fest & følelser Velkommen
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Utskrift av presentasjonen:

Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE

Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor: 1 = veldig misfornøyd 6 = veldig fornøyd

Spørsmål Kompetanse5,74,95,25,35,0 Sikkerhet4,84,55,35,2 Levering5,14,74,85,15,0 Henting4,75,24,9 Informasjon4,43,64,14,74,5 Tilbud4,94,65,05,25,1 Tilbakemelding4,44,55,05,24,9 Aktivitetstilbud4,84,54,95,0 Barnas behov5,04,55,15,25,1 Pedagogisk opplegg4,54,34,75,0 Samarbeid5,35,05,35,55,3 Uteplass4,34,44,64,94,6 Inneplass5,2 Attføringsinfo4,84,34,85,15,3 Miljøinfo3,14,75,0 Undersøkelsen4,34,14,44,84,9 4,84,44,75,15,0 Trender over flere år I år var det et nytt spørsmål, ellers likt som tidligere Snittet er gått litt ned, men fortsatt høy tilfredshet >4

Evalueringsskjema med snitt besvarelse 1.I hvilken grad føler du personalet har tilstrekkelig faglig kompetanse? Snitt: 5,0 2.I hvilken grad føler du deg trygg på at sikkerheten til ditt barn er ivaretatt? Snitt: 5,2 3.I hvilken grad føler du at levering om morgenen er en god og trygg opplevelse? Snitt: 5,0 4.I hvilken grad føler du at henting om ettermiddagen er en god og trygg opplevelse? Snitt: 4,9 5.I hvilken grad føler du at du får tilstrekkelig informasjon ved levering/henting? Snitt: 4,5 6.I hvilken grad føler du at barnehagens tilbud tilfredsstiller dine behov? Snitt: 5,1 7.I hvilken grad føler du at du, som foreldre blir hørt når du tar opp saker du enten er lite fornøyd med eller ønsker annerledes? Snitt: 4,9

Evalueringsskjema med snitt besvarelse 8.I hvilken grad er du fornøyd med barnehagens aktivitetstilbud? Snitt: 5,0 9.I hvilken grad føler du at ditt barns behov blir ivaretatt? Snitt: 5,1 10.I hvilken grad føler du at personalet har gitt deg tilstrekkelig informasjon om barnehagens pedagogiske opplegg? Snitt: 5,0 11.I hvilken grad føler du at samarbeidet mellom deg og personalet fungerer? Snitt: 5,3 12.I hvilken grad føler du at barnas utfoldelses mulighet er ivaretatt på uteplassen? Snitt: 4,6 12.I hvilken grad føler du at barnas utfoldelses mulighet er ivaretatt inne? Snitt: 5,2 13.I hvilken grad føler du at du har mottatt tilstrekkelig informasjon om at Moltemyrskogen er en attføringsbarnehage? Snitt: 5,3 14.I hvilken grad føler du at du har mottatt tilstrekkelig informasjon om at Moltemyrskogen er en attføringsbarnehage? Snitt: 5,0 15.I hvilken grad føler du at denne undersøkelsen bidrar til å måle din tilfredshet som kunde? Snitt: 4,9

Kommentarer fra foreldrene! 1 Bedre organisering av internett ( - nyheter 2 Er stort sett fornøyd med barnehagetilbudet. Skulle jeg likevel sette fingeren på noe, så er det noen ganger vanskelig å finne uteklær når man henter, men har forståelse for at dette ikke er like lett å ha kontroll på. Er veldig takknemlig for at barnet mitt hver dag ønsker og opp i barnehagen, noe som forteller meg at det er en positiv opplevelse for han/henne. 3 Spesielle aktiviteter som karneval, nissefest og lignende må fordeles på flere ukedager eller åpnes for alle. Det blir ikke greit for barna at noen skal få være med på alt og noen ikke får være med på noe av dette

Kommentarer fra foreldrene! 4 Kanskje litt lite uteleker, litt tamt liksom, parkeringsproblemer inntreffer 5 Spesielle dager som fridag, navnefest, karneval og lignende bør sprees på flere dager eller åpnes for at alle barna kan få komme. Vanskelig å forklare barna at noen skal få være med på alt og at noen ikke får være med på noe av dette 6 Mindre Durapart info ved foreldremøte, de nye får jo den info - hvorfor så til foreldremøte. Heller prioritere foreldremøte 7 Synes de minste barna får leke lite ute 8 Mer uteleker, sklier og lignende

Kommentarer fra foreldrene! 9 Jeg tenker at de som er på foreldremøtene får masse informasjon. Foreldre har også et ansvar med å passe på at de stiller opp på foreldremøtene så de får informasjon. De som ikke stiller opp på de møtene bør heller ikke kunne klage om at de ikke får nok informasjon 10 Lite informasjon ved henting 11 Alt er helt topp! Takk for supert personale. Dere er gode :)

Oppsummering! Undersøkelsen er en viktig datakilde: Få til en dialog med foreldre om kvalitet på tjenesten Måle for å se om de tiltakene vi iverksetter fungerer Kan vi spør anderledes? Hva ønsker dere at vi skal spør om? Andre spørsmål enn idag? Noe som mangler?