Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby
Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Gode Case på Nettby
Nettby lansert i september 2006…
… som samler mennesker med samme interesser … Borgerne kan lage egne grupper Gruppeleder bestemmer og modererer Grupper kan være åpne eller lukkede. Medlemmene av gruppen skriver nyheter Dersom mange leser nyheten kommer den på forsiden
… og fra samme geografiske område … Man finner borgere fra eget nabolag Knytter fysisk og virtuell verden sammen Flere planlagte funksjoner; lokale nyheter, markedsføring av aktiviteter etc.
Brukerne lager profilsider hvor de presenterer seg selv … Mest trafikkerte side Besøkende legger igjen hilsen/spor, man finner tilbake til dem Profilen kan dekoreres etter eget ønske, man kan legge til musikk, ”embed” funksjon for videoer, farger etc.
… samler venner og kommuniserer … Gjesteboken er den 3. mest brukte siden Stedet hvor man først sier hei og kommer i kontakt Ved bra dialog, går man gjerne over på privat melding
… og kommuniserer, igjen! 2. mest trafikkerte side av Nettby Privat en-til-en Trådet, for å holde orden på samtalen
Tall og statistikk borgere ca nye medlemmer per døgn inlogget forrige uke 70 prosent av alle tenåringer i Norge har en profil på Nettby
Nettby stjeler tid fra TV’s primetime mellom 17 og 00 og komplimenterer VG Nett Brukermønster på Nettby Ca inlogget til hver tid under prime time
Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Gode Case på Nettby
Hvordan bruke Sosiale Medier Over 500 millioner mennesker er engasjerte i sosiale medier
Hvordan bruke Sosiale Medier? Brukere av sosiale medier liker å se sosiale medier brukt! - 85 % av brukerne av sosiale medier synes at bedrifter skal ha en aktiv tilstedeværelse i det sosiale media miljøet *Opinion Research Corporation, 2008 Evaluering av bedrifter som aktivt bruker sosiale medier - 56 % av brukerne sier at det føler mer for bedriften når de kan kommunisere med bedriften i sosiale medier - 57 % føler at de får en bedre service
Hvordan bruke Sosiale Medier? Fortid: SkrikNå: Hør Etter FolkKonversasjonCRMMarkedsføring
Hvordan bruke Sosiale Medier? Kjøp engasjement Fortid: SkrikNå: Hør Etter Fortjen Sosial Merkevarelojalitet
Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby
Canon Skattejakt – Involverende viral kampanje Tips en venn
Canon Skattejakt – Involverende viral kampanje
Canon Skattejakt – Statistik fans har deltatt i kampanjen har skrevet opp seg på nyhetsbrev Sølv: har deltatt har deltatt mer enn én gang har deltatt mer enn fem ganger har deltatt mer enn 10 ganger har deltatt mer enn 20 ganger. Rosa: har deltatt har deltatt mer enn én gang har deltatt mer enn fem ganger har deltatt mer enn 10 ganger har deltatt mer enn 20 ganger har sendt ut tips, til forskjellige personer på Nettby. Totalt tips er sendt ut!
Earth Hour, IKEA/WWF
Little Big Planet, Sackboy – Lansering av spillet Little Big Planet - Over fans!!
Leger uten Grenser – Donering av penger Fans donasjoner a 25 Nok ”Badge”
EG O
Smule1992, kjendis på Nettby takk vare Sandrew Metronome
Besøkstall på Smule1992:s profil
Gjestebok på Smule1992:s profil
Reel Feedback fra medlemmene
Presentasjon av Nettby: slideshare.net/andreas.roos Kontakt: Andreas Roos Product Manager Nettby Community AS Nettby: Andyroos