Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
HVA ER ?.
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Hvem skal bestemme?.
Inkludering i idrettslag Børre Rognlien 2. visepresident
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
HVA ER ?.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Røde Kors Ungdom Tekst osv.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. Program Utviklingen i elektronikkbransjen 2013: Adm. direktør Jan A. Røsholm og kommunikasjonssjef Marte Ottemo, Stiftelsen.
INTEGRERINGSBAROMETERET Holdninger til integrering og mangfold GRAFIKKRAPPORT.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Larvik bibliotek Foredrag om sosiale medier Kl – Seniornett Larvik Sliperiet: Datakafé Kl – Minikurs: facebook Kl –
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Dyreparken på 300 sekunder.
Klamydiaprosjekt 2012/2013 Evaluering Engø 7. oktober 2013.
Prosent og forhold - repetisjon
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Foreløpige resultater
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
:50 Evaluering Lysvåken i Bergen domkirke menighet 1 Svarlogg.
Innovate with Office Online Information & creation
God Jul Du behøver ikke vente til Jul…
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Barn og unges nettliv Muligheter og utfordringer i informasjonsalderen Kjetil Østereng, Høgskolen i Østfold 2007.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Markedsføring og pressearbeid
Kapittel 42 Religioner i Norge.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
”POST 5 SER DEG”  INNLEDNING  PRESENTASJON AV AVDELINGEN  NOEN ORD OM SENTRALE ASPEKTER VED MILJØTERAPIEN  KJENNETEGN VED PASIENTGRUPPEN  DEN PRAKTISKE.
Bibliotekvakten Bibliotekvakten startet i Vestfold i 2001
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Tall og fakta: Unge mediebrukere
Detta er en automatisk lønnsforhandling. Vær vennlig å svare på de neste spørsmålene. Dine svar vil danne grunnlag for til neste lønnsjustering. Neste>>
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering Kapittel 2: Problemløsning Kapittel 3.1 og 3.2.
Øving 1 - Forretningsideen
1 SKAL DU HJELPE KFUK-KFUM NÅR VI SLUTTER?. 2 VI FIKK SÅ MYE GLEDE I KFUK-KFUM I Y’S MEN FORTSATTE DET.
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Drammensbadet KF Presentasjon for eiermøtet oktober 2008 Innhold i presentasjonen Organisasjon – ”kulturbygging” Styrets arbeid Status og erfaringer etter.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Markedsføring.
Detta er en automatisk lønnsforhandling
Tips for bruk av sosiale medier
Gode venner som hjelper andre
Kommunikasjon Gode samtaler. Kommunikasjon Gode samtaler.
Utskrift av presentasjonen:

Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby

Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Gode Case på Nettby

Nettby lansert i september 2006…

… som samler mennesker med samme interesser … Borgerne kan lage egne grupper Gruppeleder bestemmer og modererer Grupper kan være åpne eller lukkede. Medlemmene av gruppen skriver nyheter Dersom mange leser nyheten kommer den på forsiden

… og fra samme geografiske område … Man finner borgere fra eget nabolag Knytter fysisk og virtuell verden sammen Flere planlagte funksjoner; lokale nyheter, markedsføring av aktiviteter etc.

Brukerne lager profilsider hvor de presenterer seg selv … Mest trafikkerte side Besøkende legger igjen hilsen/spor, man finner tilbake til dem Profilen kan dekoreres etter eget ønske, man kan legge til musikk, ”embed” funksjon for videoer, farger etc.

… samler venner og kommuniserer … Gjesteboken er den 3. mest brukte siden Stedet hvor man først sier hei og kommer i kontakt Ved bra dialog, går man gjerne over på privat melding

… og kommuniserer, igjen! 2. mest trafikkerte side av Nettby Privat en-til-en Trådet, for å holde orden på samtalen

Tall og statistikk borgere ca nye medlemmer per døgn inlogget forrige uke 70 prosent av alle tenåringer i Norge har en profil på Nettby

Nettby stjeler tid fra TV’s primetime mellom 17 og 00 og komplimenterer VG Nett Brukermønster på Nettby Ca inlogget til hver tid under prime time

Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Gode Case på Nettby

Hvordan bruke Sosiale Medier Over 500 millioner mennesker er engasjerte i sosiale medier

Hvordan bruke Sosiale Medier? Brukere av sosiale medier liker å se sosiale medier brukt! - 85 % av brukerne av sosiale medier synes at bedrifter skal ha en aktiv tilstedeværelse i det sosiale media miljøet *Opinion Research Corporation, 2008 Evaluering av bedrifter som aktivt bruker sosiale medier - 56 % av brukerne sier at det føler mer for bedriften når de kan kommunisere med bedriften i sosiale medier - 57 % føler at de får en bedre service

Hvordan bruke Sosiale Medier? Fortid: SkrikNå: Hør Etter FolkKonversasjonCRMMarkedsføring

Hvordan bruke Sosiale Medier? Kjøp engasjement Fortid: SkrikNå: Hør Etter Fortjen Sosial Merkevarelojalitet

Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby

Canon Skattejakt – Involverende viral kampanje Tips en venn

Canon Skattejakt – Involverende viral kampanje

Canon Skattejakt – Statistik fans har deltatt i kampanjen har skrevet opp seg på nyhetsbrev Sølv: har deltatt har deltatt mer enn én gang har deltatt mer enn fem ganger har deltatt mer enn 10 ganger har deltatt mer enn 20 ganger. Rosa: har deltatt har deltatt mer enn én gang har deltatt mer enn fem ganger har deltatt mer enn 10 ganger har deltatt mer enn 20 ganger har sendt ut tips, til forskjellige personer på Nettby. Totalt tips er sendt ut!

Earth Hour, IKEA/WWF

Little Big Planet, Sackboy – Lansering av spillet Little Big Planet - Over fans!!

Leger uten Grenser – Donering av penger Fans donasjoner a 25 Nok ”Badge”

EG O

Smule1992, kjendis på Nettby takk vare Sandrew Metronome

Besøkstall på Smule1992:s profil

Gjestebok på Smule1992:s profil

Reel Feedback fra medlemmene

Presentasjon av Nettby: slideshare.net/andreas.roos Kontakt: Andreas Roos Product Manager Nettby Community AS Nettby: Andyroos