SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
HVA ER ?.
Møte for bedriftskontaktene 4. oktober • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Nye nettsider for VS-alpin En liten introduksjon.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto?
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene
Bekkestua bibliotek 16. oktober 2012 Leif Halmrast ”Om sosiale medier”
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Larvik bibliotek Foredrag om sosiale medier Kl – Seniornett Larvik Sliperiet: Datakafé Kl – Minikurs: facebook Kl –
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Salgsteknikker & Sosial media
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Surfing sosial media - Bilkjøring Her lærer vi hvordan du kan bruke Sosiale medier til å se på et bestemt tema - Bilkjøring Vi skal se på Twitter, Facebook,
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Er du synlig der dine kunder forventer å finne deg?
Surfing sosiale medier - kjendiser Om du lurer på om sosiale medier er noe for deg kan du titte på en del av inneholdet før du bestemmer deg. Vi skal se.
Nyhetsstrømmer #02 RSS ( RDF Site Summary ) gjør at man kan abonnere på nyhetsstrømmer. Atom er en standardisering av RSS formatet. Kan abonnere v.h.a.
PETS Trøndelag og Nordmøre Best Western Stav Hotell april 2011 HOVEDMENY Hjem Opplæring Mål Mål og status Websider 2280 Smart på web Tips Sosial.
DICO District Internet Communication Officer. DICO´s oppgave Gi IT-støtte til klubbene i distriktet.
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Hvordan lager du en konto?
Markedsføring og pressearbeid
Blogging med Google Blogger
I Sykepleien nummer 11, 2012, bestemte vi å ta opp sosiale medier som tema.
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
PETS Kinsarvik mars 2011 Lars Nordbø Lars Nordbø 2250 District Internet Communication Officer District Internet Communication Officer.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Sosiale medier (Web 2.0) – personvern – opphavsrett – nettvett…
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
God intern kommunikasjon vær trygg
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
TITLE Kommunikasjon og informasjon Hvilke kanaler har vi? D 2305 – PETS 2014 v/ IPDG / DT Margit Bjugstad.
Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby.
Mediene er den viktigste kanal for å skape debatt og nå ut med budskapet vårt. (eks. Sykepleierforbundets politikk eller Arbeiderpartiets politikk). Hvis.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Stein R. Fredriksen Sosiale medier ved UiO - Hvorfor og hvordan.
BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Sosiale medier Mona Stokke, pedagogisk leder SeLL.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
Valgkamp på sosiale medier
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Hvilke plattformer bruker dere?
Roede-kurslederen på Facebook
Tips for bruk av sosiale medier
Gode venner som hjelper andre
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold

Oversikt  Bryteforbundets sosiale profil  Ulike media  Sosiale tabber

Bryteforbundets sosiale profil  Web  Facebook  Twitter  Instagram; Hashtag #bryteliv

Web side- profil  Informasjon, -statisk og enveis  Hvem er dere, hva tilbyr dere, når og hvor  kontakt  Mail adresse registrert på klubben, f.eks i formen

Sosiale media  Toveis kommunikasjon  Kortvarig  Presentasjon av aktivitet mer enn profil  Facebook, Twitter, Instagram, blogg, Youtube, Wikipedia, LinkedIn, Pinterest, Google+ etc etc

Hvem er brukerne?  Facebook: år, brukere  Youtube: år  Twitter: år  Instagram: TNS Gallup

Hvorfor Facebook?  Økt synlighet: eksponering der folk er  Økt trafikk til nettsiden  Rekrutteringsmuligheter: når ut til nye målgrupper  Direkte dialog med eksisterende og potensielle medlemmer på en mer uformell arena  Viral effekt av kampanjer: enkelt å dele/anbefale mellom venner.  Flere følgere = økt, gratis synlighet for klubbens budskap.

Instagram  Yngre brukere generellt  Hashtags #  viser stemning gjennom bilder og korte video  Ikke #for #mange #hashtags

Twitter  Ofte brukt av politikere, kjendiser, media og presse  Korte meldinger med bilder og linker-microblogg  Følg med på hva som skjer –nyheter  Hashtags # IKKE MAT TROLLENE

Sosiale tabber

NETTVETT Bruk sunt bondevett, og utvis normal folkeskikk. Respekter andre og andres ulike meninger slik du vil at andre skal respektere dine meninger. Lær å ta imot kritikk, og vær saklig i din kritikk av andre. Forstå mediet du bruker. Sett deg inn i både de skrevne og uskrevne kjørereglene. Beskytt personlig og konfidensiell informasjon. Du må også ha tillatelse før du publisere bilder av gjenkjennbare personer, særlig barn Tenk deg om før du trykker på send-knappen. Det finnes ingen angreknapp. Ikke glem hvem du er. Du er aldri 100 prosent privatperson når du uttaler deg. Respekter opphavsrett og kopibeskyttet materiale. Gi folk du låner innhold fra anerkjennelse, gjerne med lenker tilbake.

Tenk på hvem som er mottagere av informasjon dere sender ut! …..ikke noe for mitt barn