Med Bjørg Langseth i den kulturelle skolesekken

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
I.
Advertisements

Den kulturelle skolesekken i Oslo kommune
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Et pilotprosjekt med digital kunstformidling i den videregående skole
BEVIS I DENNE ART-TIMEN VAR DU SPESIELT BRA DU VISTE DATO: _______.
Den kulturelle skolesekken i Oslo kommune
Rapport Nr Ann Margareth Aasen og Kristin Søby ”Vi ser at det funker” En kvalitativ og kvantitativ evaluering av arbeidet med LP-modellen
”Psykisk helse i skolen –Noe å snakke om -Noen å snakke med?"
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Kandidater til styret i UNG
1 RESULTATRAPPORT 30. april 2010 Kull I-III, alle avsluttede MB utdanninger.
Inn i læringens landskap.... Elever skal lære på skolen, men elever må også lære å lære.
Kampanjens mål  Å øke den gjennomsnittlige avgangsalderen i arbeidslivet I IA-avtalen for initieres et treårig tiltak for å synliggjøre seniorene.
Rita Lucia Endresen. Medlem NFU´s Landsstyre Den første person med utviklingshemming som er medlem i Landsstyret i egen organisasjon.
Sektoranalyse av private høyskoler NPHs nettverkskonferanse, 11. oktober 2007.
E-læringskurs i blodtransfusjon - erfaringer
Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
ITU-konferansen 2006www.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G LMS som pådriver for digital.
Senter for IKT i utdanningen Sylvi Barman-Jenssen.
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Vitensenteret i Trondheim
TIMSS 2011 Matematikk og naturfag 8. trinn og 4. trinn Liv Sissel Grønmo Institutt for lærerutdanning og skoleforskning Universitetet i Oslo.
Arbeidslivsfag Kan arbeidslivsfaget bidra til at ungdomskoleelevene blir mer motivert??
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Sett inn nok på riktig plass.
O PPGAVE 20 Side Å KJENNE ( SEG ) IGJEN 1. Tror du de vil kjenne meg igjen etter at jeg har farget håret? 2. Han hadde gått seg vill. Han kjente.
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
FYR ved Skedsmo vgs - Knutepunktskole
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Hverdagen for Ruth og Sissel.
Velkommen til Årsmøte i EL & IT Klubben Fabricom
HVORFOR er jeg Rotarianer ? Distriktssamling 20. mars 2010
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
GRUPPEARBEID, LESEOPPLÆRING 25. OG 26. OKTOBER 5. – 10. TRINN GRUPPE 14 LESEFORSTÅELSE.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Erfaringer fra HiL ulike samarbeidsprosjekter innen vurdering 3 hovedmodeller Etterutdanning Veiledning av team Undervisningsrekke.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Pedagogisk-psykologisk tjeneste på nett
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Mandal videregående skole - vi bryr oss ”Hospitering på videregående skole” - utprøving av utdanningsprogram. Et samarbeid mellom ungdomsskolen og videregående.
Hvordan bruker ulike aldersgrupper sosiale medier?
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
Og.
Samarbeid mellom sykehus og kommune med fokus på brukeren Kurt Kleppe Josefsen Vestre Viken.
ETIKKKAFFE Høstkonferansen Bodø 7 og 8 Oktober 2014 Elin Johansen, Dønna sykehjem.
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Gutter som lekeressurser HOSLE BARNEHAGE
Treningsmentalitet -Hva kjennetegner de som ble best?
NJFF HORDALAND: PÅ SKOLEN Sporløs ferdsel Fiskestanga. Fot – cm Snella Rigging av stang/ snelle Fastsitting Bremsefunksjon Backlash Slukknute Sikkerhet.
Vi er inne i vårt 6. år Skoleår Elever 2008/ /2010 4
Drop-In metoden i skolen
Presentasjon av hovedprosjekt Skoleåret 2005/2006 Anita Enoksen.
Invitasjon til samarbeid - om arbeidslivsrelevans i studieløpet.
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Prosjekt - studenttett post av Kirsten Halse. Hensikten med presentasjonen... å informere om hvordan prosjektet er utviklet og spesielt å gi en forståelse.
Relasjonsbasert klasseledelse Haugalandet
Om å forstå ungdom.
Når elever vurderer undervisning anonymt:  læreres opplevde nytte av vurderingen  læreres opplevd nytte av oppfølgingssamtale  stress relatert til undervisningsvurdering.
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Mobil for å se barns sikkerhet
Utskrift av presentasjonen:

Med Bjørg Langseth i den kulturelle skolesekken Midtbygda skole på Dønna Et samarbeidsprosjekt mellom Nordland Fylke og Nordnorsk Kunstnersenter

Bjørg Langseth 8647 Bleikvasslia Kunstprosjekt ved Midtbygda skole,Dønna, 24. 25. og 26. april 2006 Ei gruppe på ca. 40 sjuende og åttende klassinger fra Stavseng og Midtbygda skoler var disse tre dagene samlet på Midtbygda skole til konsentrert kunstnerisk utfoldelse i regi av Den Kulturelle Skolesekken. Hovedvekten ble lagt på ulike uttrykksformer innen grafikk hvor man ikke er avhengig av grafikkpresse. Elevene laget trykkplater ved hjelp av papir, papp, tråd og aluminiumsfolie. Dessuten laget de tresnitt. Vi hadde også økter med kull- og blyanttegning. Elevene var svært positive og engasjerte, og det ble laget små og store verker av høg kvalitet. Lærerne som var knyttet til prosjektet var også engasjerte, og så muligheten til utvikling av egen kompetanse. Tilbakemeldingen ved oppsummering av prosjektet, var at det hadde vært tre hektiske, men morsomme dager. Personlig syns jeg at 40 elever i ei gruppe er i meste laget. Men fordi elever og lærere var positive og samarbeidsvillige, syns jeg prosjektet forløp veldig bra.

konsentrert kunstnerisk utfoldelse

Elevene laget trykkplater ved hjelp av papir, papp, tråd og aluminiumsfolie.

Vi hadde også økter med kull- og blyanttegning

Personlig syns jeg at 40 elever i ei gruppe er i meste laget. Men fordi elever og lærere var positive og samarbeidsvillige, syns jeg prosjektet forløp veldig bra.

Tresnitt