Velkommen til motivasjonsdag UB Ungt Entreprenørskap Troms Hugo Pettersen Espen Kirkvik.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Entreprenørskap i nye læreplaner
Advertisements

Entreprenører vil forme fremtidens utdanning Vibeke Hammer Madsen, HSH
Risløkka kompetansesenter
Velkommen til Rotaryskolen i Distrikt 2260 Mentoring Kurset er utarbeidet og tilrettelagt av Hans Martin Larssen, Langhus Rotaryklubb Endringer i dokumentet.
KONTOER REGNSKAP BUDSJETT BALANSE OG ÅPNINGS BALANSE
KLASSEHJELPER`N.
Skap framtidens Ungdommens Hus på Stjørdal.. ue.no.
Entreprenørskap i programfag til valg
Ue.no Enterprise without Borders Videregående opplæring FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
RDA: De store spørsmål Et blikk fra Universitetet i Tromsø på et kvarter Aase Tveito, Seniorrådgiver, staben til rektor og direktør.
Velkommen til kurs LOGISTIKKPROGRAM FOR UTDANNINGSVALG 19. SEPTEMBER 2011.
Samarbeid skole næringsliv Valgfag
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
ELEVBEDRIFT … starte, drive og avvikle en liten bedrift, med skolens lærere og andre samarbeidspartnere som veiledere.
Skapende Ungdoms-Messe 2013 Tekst/foto: HEE Bildene nedenfor er fra SUM, 30. januar 2013, i i Tynsethallen. Vi har tatt med bidrag fra videregående elever.
Praksisnært, fin måte å få inn faget på Kobles til ptf Ligger tett opp til eksamensform Slik vi jobber, ikke i tillegg til.
Ungt entreprenørskap Hedmark
Entreprenørskap og bedriftsutvikling (EB)
DM NHO som bidragsyter i karriereveiledningen Leiv Roald Thu
Ideen Å samle bedrifter, sykehus, kompetanse-, forsknings- og utdanningsinstitusjoner på Ullern for å skape en av de sterkeste næringsklynger innenfor.
Service og samferdsel. Service og samferdsel.
Rakkestad ungdomsskole Entreprenørskap Hva er så bra med faget? Entreprenørskap skaper en praktisk hverdag for elevene som de kan styre og legge.
Miljøklær.
UB som pedagogisk metode -ideèr og planer. Ideèr og planer ”Se mulighetene og gjør noe med dem”
Betydningen av entreprenørskap i skoleverket
Velkommen til Rotaryskolen i Distrikt 2260 Mentoring Kurset er utarbeidet og tilrettelagt av Hans Martin Larssen, Langhus Rotaryklubb Endringer i dokumentet.
Velkommen til Rotaryskolen i Distrikt 2260 Mentoring Kurset er utarbeidet og tilrettelagt av Hans Martin Larssen, Langhus Rotaryklubb Endringer i dokumentet.
NULL TULL VÅRRULL UB .
Ungdomspolitiske møter skal Legge til rette for debatt rundt temaer og prioriteringer som er angitt av: EUs strukturerte dialog med ungdom EUs politiske.
Velkommen til kurs i ”Ungdomsbedrift som metode”
Entreprenørskap som en del av prosjekt til fordypning
Bjørnholtmessa ’09 Bjørnholtmessa ’09 En elev- og ungdomsbedriftmesse Bjørnholt skole onsdag den 11. februar. En inspirerende møteplass for ungdom og næringsliv.
Brukernavn: ue Passord: ue
Økonomifag Fra programområdet samfunnsfag, økonomi og språk - studiespesialisering.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Mulighet for Sponsorer -Klubben med Miljø- Reistad IL trenger inntekter for å ha et best mulig tilbud til dine barn. Hallreklame reduserer behovet for.
Vis hvordan dere har tenkt. Dette er viktigere enn selve faktaene… Forside.
kan læres, ...er ikke medfødt...
OVERGANGEN FRA GRUNNSKOLE TIL VIDEREGÅENDE SKOLE.
SKOLEKONKURRANSER SOM PEDAGOGISK METODE Forprosjekt 2014/15 Nettverkssamling Espen Lynne Amundsen.
Velkommen til et nytt skoleår!
Ue.no GRÜNDERIDOL I AUST-AGDER Drottningborg vgs kl FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Høgskolen i Oslo Entreprenørskap/ studentbedrift Ellen Sethov Avdeling for estetiske fag Høgskolen i Oslo.
Gjør noe med det – se mulighetene i sosialt entreprenørskap Gjør noe med det! er støttet av Gjensidigestiftelsen og drives i samarbeid mellom Ungt Entreprenørskap,
Elisabet Molander, prosjektleder Klimaløftet. Kort om Klimaløftet Lavutslippsutvalget Startet mars 2007 Regjeringens klimakampanje Miljøverndepartementet.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Program for ungdomskolen i faget ”Utdanningsvalg”
Røros videregående Elin Viken Ungt Entreprenørskap Hedmark.
Ithemba betyr håp på Zulu. Det er nettopp håp for fremtiden som FAbU´s nye misjonsprosjekt handler om. Hensikten  Ithemba-prosjektet vil bidra til en.
Kapittel11. Etablering av bedrift Del 4 Arbeids – og næringsliv Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 3a finne.
Gunn 2012 VELKOMMENTILØKONOMIFAGENE. VG2 ØKONOMISTYRING NÆRINGSLIVSØKONOMI  BEDRIFTSØKONOMI o Regnskap 40% o Budsjett o Kalkulasjoner o Næringsliv o.
Velkommen til informasjonsmøte Eikeli videregående skole.
NÆRINGSFORENINGEN – ÅLESUNDREGIONEN NÆRINGSFORENINGEN.
 Å ta imot og inkludere nye elever og medarbeidere  Å se hele mennesket  Spesialpedagogisk kompetanse  Aldersblandede prosjekter  Plan sosial kompetanse.
4 faser for å utvikle en forretningside/forretningsmodell
the Entrepreneurial Skills Pass
Ungdomsbedrift på Mære
Velkommen til Nasjonalt lærerseminar 2017
Framtid - Samspill - Skaperglede
Driftsbudsjett og regnskap
HiSF og pedagogisk entreprenørskap
Forarbeid før deltakelse på regnskapskurs
Velkommen til informasjonsmøte nr. 2 ved Eikeli Vgs
Arbeidslivsfag Kva er det?.
Utdanningsvalg – 9. trinn 15-16
Forarbeid før deltakelse på regnskapskurs
Jon Espen Palm, Kjøsterud skole
4/4/2019.
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
En presentasjon av et TUBU-prosjekt ved Ski videregående skole
Utskrift av presentasjonen:

Velkommen til motivasjonsdag UB Ungt Entreprenørskap Troms Hugo Pettersen Espen Kirkvik

Ungdomsbedrifter er en pedagogisk metode som gir ungdom i alderen år kunnskap om og forståelse for bedriftsetablering. Elevene skal gjennom et skoleår etablere, drive og avvikle ungdomsbedriften, med støtte fra lærere og mentor fra næringslivet. Elevene arbeider ut fra virkelige ideer, driver virkelig produksjon, virkelig salg, har virkelige kunder, virkelige penger og virkelig regnskap. Bedriften bestemmer selv hva de gjør med et eventuelt overskudd. Hva er Ungdomsbedrift?

Kreativitet er å bryte mønster

Faser i idéutvikling 1.Icebreaking og teambuilding 2.Kartlegging av ressurser, muligheter og behov i nærmiljøet 3.Idémyldringsfase 4.Å vurdere ideer 5.Iverksette ideer

+