Lundi 29 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco1 Web 2.0. Blog, Wiki: Wiki -1/3.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Advertisements

- og noen norskblogger. Fra bloggen Dette likte jeg. Bildene. Ordspillene. Fortellinga fra din barndoms.
Kreativ bruk av digitale verktøy: resepsjon, produksjon - og kanskje også interaksjon? Karin Dahlberg Pettersen.
Tankekart FreeMind.
Digitale mapper som undervisningsmetode i teori og praksis Tom Erik Holteng Rådgiver SEVU.
TMCore i EPiServer Leverandør av TMCore: NetworkedPlanet
Nettsamfunnsvaner i Norge
Larvik bibliotek Foredrag om sosiale medier Kl – Seniornett Larvik Sliperiet: Datakafé Kl – Minikurs: facebook Kl –
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Hva hvis det ikke kom mer snø i Norge? Trykk på ikonene for å få mer informasjon om oppgaven. Snø Note* this template uses the title name for a reference.
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
SOS 6507 – Prosjektoppgave • Navn på oppgaven: – Hvilken betydning kan Web 2.0 og Entreprise 2.0 ha for sosial nettverksbygging og kulturdannelse? • Arbeidsverktøy.
 Galls lov og erstatningsprosjekter Johannes Brodwall Chief scientist, Steria.
Jan Helge Luth Praktisk bruk av IKT i undervisningen
Test-Drevet Utvikling Bowling med extremeprogramming.no.
Mardi 6 novembre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco1 IKT og Læring og Undervisning 1/2.
1 Hva så vi på når vi vurderte system for nettbasert læring? •a) Terskel for bruk •b) Terskel for gjenbruk •c) Kommunikasjon og samarbeidsmuligheter i.
Sosiale medier Mona Stokke, pedagogisk leder SeLL
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Blogg, Wiki, RSS  Hva er det?  Hvordan ta det i bruk?
Plan for uka i 7A. Timeplan MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Eng/IKT/norskKrøKHVEng/IKTNorsk """"" """Matte (Delt)Fremføring "EngelskNorsk"" Eng/IKT/norskNaturfagMatte.
Facebook Deling av applikasjoner, bilder, lenker, sider,videoer.
Høgskolen i Oslo Litt om LMS. Hva er et LMS? l Et internettbasert, brukeravgrenset system for elektronisk kommunikasjon, publisering av elektroniske filer.
Blogger. En personlig nettbasert publikasjon ment for offentligheten Oppdateres ofte Postinger i omvendt kronologisk orden Blogger har ofte et personlig.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Deployment i NETTSKYEN gir deg en SMIDIGERE infrastruktur! Deployment i nettskyen gir deg en smidiger infrastruktur! Page 1,
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
Britt-Ingjerd Nesheim Forskningsbasert undervisning - hva er det? Og trenger vi det?
PCer i klasserommet – kaos eller kontroll? Erfaringssamling RFK, pedagogisk bruk av IKT, 4. mai 2010 Marita Aksnes, Randaberg vgs. Twitter: maritaa Blogg:
MetaLib og SFX Demonstrasjon 16 oktober Program Utfordringer for bibliotek og brukere Hva er MetaLib og SFX? Live-demo Systemene i bruk Produkter.
Hvordan virker Internett
Universell utforming Frank Fardal. Universell utforming I «Internetts styrke er at det er universelt. Tilgjengelighet for alle er essensielt, uavhengig.
Hvordan lage seg en wikispaces Gå til bestem deg for hvilket wikispaces du vil ha (public, protected, private).
Ped-oppdrag: Barn og læring – alene eller sammen med andre?
Blogg og publisering på nett
Respons- og prosessorientertskriving Vår 2010 Sist oppdatert 25.01/LM.
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco1 IKT og Læring – Time 1.
Web 2.0 Kva er det og kva kan vi bruke det til? Terje Mølster, høgskolen i Hedmark.
Hvorfor IKT? 1.Samfunn og kultur 2.Kommunikasjon og globalisering 3.Kunnskap og læring.
1 | 2010 Internetteknologi 2 (ITNET2) Kort teknisk ASP.NET introduktion Mandag den 4/ Jesper Tørresø.
Referansegruppe for praktisk kvalitetsarbeid Network group for Quality Development.
Lærerkompetanser 6. oktober 2014 Caroline Kearney Senior prosjektleder og utdanningsanalytiker.
Høgskolen i Oslo Bruk av blogg og wiki i arbeid med bokbaser – et komparativt studium Vibeke Bjarnø (IKT) og Eva Michaelsen (norsk) Avdeling for lærerutdanning.
Kulturskolene: har de noen verdi? Nina Scott Frisch KS-Nordland -årsmøte Bodø 19. Oktober 2010.
Everquest som læringsplattform
Emnet HUIN102 "IKT i humaniora" i et profesjonsperspektiv Carsten Jopp Seksjon for humanistisk informatikk Programmøte Språk og informasjon,
Mer html display, form,. Krav til innlevering Utvikles i HTML5 Være velformet og validert Benytte css Drop down menyer Basere seg på HTML5 tagger for.
Johan From Professor Handelshøyskolen BI
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
KUNST & HÅNDVERKSBLOGG
Stein R. Fredriksen Sosiale medier ved UiO - Hvorfor og hvordan.
Digital netværkstjeneste for pasning af kæledyr En undersøgelse af netværksskabelse og tillidsstrategier Mundtlig oplæg af Charlotte Hjort Britt Morelli.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
BRUK AV SOSIALE MEDIER TIL FAGLIG OPPDATERING BRUK AV ”VANLIGE NETTSIDER” GIR DEG INFORMASJON. BRUK AV SOME SKAPER KOMMUNIKASJON.
Expression web. Front Page vs Expression web ● Front Page er ute ● Undervisning i Front Page er undervisning i gammeldags teknologi i forhold til standarder.
Standoff encoding Hva? Hvorfor? Hva kreves? Espen S. Ore Enhet for Digital Dokumentasjon ILN, UiO.
IPv6 in the Norwegian public sector
DRI1002-V05 7. seminar 14. mars Arild Jansen , AFIN
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Хяналт шалгалт, дүн шинжилгээний хэлтэс 2017 он
Hvordan ta ut læring etter granskede hendelser?
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
Visning 2) Sett inn 3) Sett inn BILDE Bruk verktøylinja og gå til:
CAMPAIGNING From vision to action.
Koble opp nearpod.com Kode: xuikn
V Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
Behind the scene Anders Hattestad ,
EPiServer Connect for CRM
Utskrift av presentasjonen:

Lundi 29 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco1 Web 2.0. Blog, Wiki: Wiki -1/3

Lundi 29 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco2 Overview for idag Web 2.0. Artikkel ‘The Wiki Concept’ (Ebersbach, A., Markus, G., & Heigl, R. (2006). The Wiki Concept. In A. Ebersbach, G. Markus & R. Heigl (Eds.), Wiki:Web Collaboration (pp. 9-30). Berlin ; New York: S pringer. ) Opprettelse av vår wiki Web 2.0., blog og læring – reflektiv arbeid

Lundi 29 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco3 Web 2.0. begrepet.… Ingen faste definisjon: Sammenligne med ’vanlig’ internett (web 1.0): Dynamisk (≠Statisk) Vekt på innhold (≠ vekt på visuell, estetikk) Media som støtter flere veis-kommunicasjon, flere til flere (≠ en veis kommunikasjon, 1 til flere) Nettverkning, interaksjon (≠ vekt på kringkastning)

Lundi 29 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco4 Web 2.0. begrepet….

Lundi 29 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco5 Artikkel ‘The Wiki Concept’ (Ebersbach, A., Markus, G., & Heigl, R. (2006). The Wiki Concept. In A. Ebersbach, G. Markus & R. Heigl (Eds.), Wiki:Web Collaboration (pp. 9-30). Berlin ; New York: Springer. ) WIKI definisjon: ”A wiki is web-based software that allows all viewers of a page to change the content by editing the page online in a browser. This makes the wiki a simple and easy-to-use platform for cooperative work on texts and hypertexts.” (p10) Historikk til først wiki Hvordan blir fordelt begreper som kontroll, samarbeid, ansvar Forskjellige bruk av Wiki Wiki kjennemerke (1.3 - De tekniske aspektene – spørsmål?) Sosiale aspektene, justering The dark side

Lundi 29 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco6 Iiktoglaering.pbwiki.com Finn begreper som skal utvikles i WIKI vår (begreper, artikler, osv.)

Lundi 29 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco7 Web 2.0., blog og læring – reflektiv arbeid Barbara Ganleys lysbilder / / Knytte lysbildere til læringsteori Hva blir lærerens/elevenes roller Hvordan vurderer du din deltagelse som blogger (hvilke bruk (hvordan)? Aktiv/mindre aktiv?, annet.)