Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

1 Hva så vi på når vi vurderte system for nettbasert læring? •a) Terskel for bruk •b) Terskel for gjenbruk •c) Kommunikasjon og samarbeidsmuligheter i.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "1 Hva så vi på når vi vurderte system for nettbasert læring? •a) Terskel for bruk •b) Terskel for gjenbruk •c) Kommunikasjon og samarbeidsmuligheter i."— Utskrift av presentasjonen:

1 1 Hva så vi på når vi vurderte system for nettbasert læring? •a) Terskel for bruk •b) Terskel for gjenbruk •c) Kommunikasjon og samarbeidsmuligheter i systemet •d) Integrasjon med NTNUs øvrige systemer •e) Vi ønsket et ”lett” system •f) Vi ønsket en levedyktig leverandør med kapasitet og kunnskap til å mestre en krevende kunde

2 2 a) Terskelen for bruk •CK er nettbasert, og kan – i prinsippet – benyttes av alle som har PC med tilgang til internett •Alle lærere og ”læremiddelprodusenter” kan produsere fagstoff ved bruk av Office pakken (Office 2000 er best egnet) •Alt html-kodet materiale kan brukes.

3 3 b) Terskelen for gjenbruk •Innholdet er modulbasert (objektbasert) •Den ideelle modul er forholdsvis liten •Alle moduler merkes med metadata •Innhold lages i henhold til SCORM-standarden

4 4 ”Pool” ”Kurs 1” ”Kurs 2” ”Kurs 1” ”Kurs 2” KursModul ”Kursbaserte” vs ”modulbaserte” system

5 5 The value chain in e-learning. Producers (P) provide content input to a library. Learning providers (LP) use library content to build courses and deliver this to learners. (Preparing for e-learning in petroleum geoscience, I first break volume 19.4 April 2001, Jonny Hesthammer m fl)

6 6

7 7 Fordeler med modulbasert innhold •Det er enkelt å utveksle innholdsmoduler med andre lærere og andre institusjoner •Når en modul oppdateres, gjenspeiles dette i samtlige kurs som bruker modulen •Egner seg spesielt godt til bedriftsintern opplæring hvor både NTNU og bedriften selv bidrar med moduler til et undervisningsopplegg •Universitetsbiblioteket vil enkelt kunne bidra med lærestoff som kan brukes i mange sammenhenger •Gjenbruk er god økonomi

8 8 c) Kommunikasjon og samarbeid •Gruppen som valgte CK mener at CK tilrettelegger for studentsentrerte undervisningsmetoder: vekt på kommunikasjon og samarbeid (diskusjonsforum, e-post, ”Community”, FAQ, lyd-bilde mange til mange)

9 9

10 10 d) Integrasjon med NTNUs øvrige systemer •Gruppen som valgte CK, mener at CK egner seg for integrasjon med NTNUs administrative systemer. •(Bare norske firma og firma med representanter i Norge er villige til å foreta slik tilpasning for en akseptabel pris?)

11 11

12 12 e) Vi ønsket et ”lett” system

13 13 f) En levedyktig leverandør som kan møte NTNUs krav •Vurdering fra Gartner Group •Kredittvurdering fra Dun & Branstreet (?)

14 14 Et komplisert prosjekt •Faglig •Administrativt •teknisk


Laste ned ppt "1 Hva så vi på når vi vurderte system for nettbasert læring? •a) Terskel for bruk •b) Terskel for gjenbruk •c) Kommunikasjon og samarbeidsmuligheter i."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google