Hvordan få unge voksne til å komme til Vitensenteret? Senkveld, -en fest på Teknisk Museum Av Sigrun Reisæter og Jon Haavie
Hvem kommer? besøkende Snittalder på 28 år 75% i 20 årene 66% kvinner Halvparten studenter
Hvor hørte de om Senkveld?
Markedsføring Hvor annonseres det? –Universitas –Campus –AftenAften –Dagsavisen Sosiale medier –Facebook –Twitter –Underskog Forhåndsomtale i media Bidragsyteres egne nettverk –Musikere –Kunstnere –Ansatte
Hva slår an? Legobygging (25%) Vitensenteret (24%) Konsert (8%) Pubquiz (7%) Kjemishow (7%) Alt (7%) Såpeboblene (7%) Lilleklaus (5%) Trommekonkurranse (3%) Klima X (3%) Musikklab (3%)
Hva slår an? Legobygging (25%) Vitensenteret (24%) Konsert (8%) Pubquiz (7%) Kjemishow (7%) Alt (7%) Såpeboblene (7%) Lilleklaus (5%) Trommekonkurranse (3%) Klima X (3%) Musikklab (3%)
“The concept is truly amazing and with a bit of marketing on social media and positioning as a "hip" event for relaxed, young, smart people, it has great potential for a huge success story.”
Terningkast
95%
Hva kreves? Økonomi Vakthold Organisering
Spørsmål til diskusjon Hva oppnår vi med denne typen arrangementer? Hva kan vi gjøre bedre? Hva slags innhold vil gjøre at vi når bredere ut? Osv osv
backup
Museet som festlokale Er det greit med mat og drikke i utstillingen/ robotsenter/vitensenter? Et par uhell i Vitensenteret, ellers har det gått overraskende bra. Har prøvd system med soner, men gjør det vanskelig for folk å bevege seg fritt i det store huset
Er det dyrt? ut og inn. Konsert, DJ og Quizmaster ca Største kostnad er personale –Overtid for våre egne som har aktiviteter –Ekstra veiledere/vakter i museet og til servering –Innleid to stk sikkerhetsvakter Tar vanlig inngangsbillett, dvs 90 for voksen, 50 for studenter –Ca 10% gjester som kommer inn gratis