Hvordan få unge voksne til å komme til Vitensenteret? Senkveld, -en fest på Teknisk Museum Av Sigrun Reisæter og Jon Haavie.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements

Barnas Stasjon – et nettverkstiltak
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Sist oppdatert august Tallene i presentasjonen bygger på regnskapsdata hentet Brønnøysundregistrene. Bedriftene som er med i utvalget er innen de.
Studier i Tyskland.
GRAVSET SKIANLEGG – 1999 : Rydding av 2 km, 3km, 5 km og 8 km. Dugnad: 500 t.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Arduino workshop Lær å styre elektronikk med en mikrokontroller Av Jon Haavie, Vitensenteret, Norsk Teknisk Museum.
Clarion Hotell Admiral By vandring •Møter opp på turistkontoret •Får heftene der all nødvendig innformasjon står.
Organisasjoner for en grønnere fremtid !
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
• De første månedene: – lesere • Fra november 2012: fra besøk pr måned.
HURRA! Vi skal arrangere friidrettsstevne!
Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …
PERSONALET PÅ PÅ DEICHMAN I 2012 Mark Twain (1835 – 1910): «Det er tre typer løgner; løgn, forbannet løgn, og statistikk.»
Dyreparken på 300 sekunder.
 Utdanningshuset 2011 – Kai Hagali.  Kai Hagali    På dagtid student, vanskelig å nå på tlf.  Flere års.
Vitensentre i Norge.
Norske museers omdømme
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
Nidarvoll skolemusikkorps
”Utryddelsen av de europeiske jødene”
Guðrún Þóra Gunnarsdóttir
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Matendo Kreativ Ungdom (MKU)
Studentliv på NTNU. Kort om NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet Tidligere Norges tekniske høyskole (NTH) studenter To universitetsområder:
Program Fakta om NTNU NTNUs utdanningsområder *Studieprogram* Student i Trondheim.
Struktur Dalanerådet Dalane studiesenter (prosjekt + ref.gr.) Etc. Næringssjefen i Dalane.
Boligbyggs markedsleiestatistikk – 3. kvartal 2007 Markedsleien i Oslo fortsetter å stige og ligger nå høyere enn det tidligere toppnivået fra 2002 Boligbygg.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Markedsføring og pressearbeid
Forbedringsverktøy Pareto A B C D E F.
© 2010 KPMG AS, a Norwegian member firm of KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights.
INNSAMLING money, money, money It IS funny! flomsikre hus i Bangladesh vanncisterner i tørkeområder i Brasil fattige bønder får.
Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett.
Sist oppdatert november 2013.
Workshop 5: Mobilt Ole Kristian Måge Marit Dalseg.
Questions for New Zealand/Maori websites:
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
Markedsføringsloven - telemarketing.
Rekruttering! Og hvem vil ta over arven.. Hvorfor bekymre seg om den type ting i 2014?
Kringsjå studentby – fra bomaskin til frilufts studentby
Studenters rusgiftvaner 2005 Knut T. Reinås. Kvalitativ intervjuundersøkelse 98 studenter år 24 sosionomer 25 jusstudenter 25 sykepleiere 24 medisinere.
Radio Reklame Komplett.no Fossbad Spotify.
Vi har bare en….
The bicyle is a simple solution to some of the words most complicated problems.
Gruppe 4 Rekruttere flere voksne medlemmer. Netto tilvekst skal økes med 10%
Mona Høvset landskonferansen 2015
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Geiranger. Go Campus Hjelpe unge med psykiske helseplager i overgangen mellom videregående og høyskole/ universitet.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
BRUK AV SOSIALE MEDIER TIL FAGLIG OPPDATERING BRUK AV ”VANLIGE NETTSIDER” GIR DEG INFORMASJON. BRUK AV SOME SKAPER KOMMUNIKASJON.
Opplevelse – Budskap - Medlemmer. Hvorfor arrangere konsert? Tre hovedmål o Skape gode opplevelser o Formidle FIVHs budskap på en positiv måte - synliggjøre.
VERVETIPS. Verve nye medlemmer Fakta: Sosiale nettverk viktig, flest lar seg rekruttere gjennom bekjentskaper, ikke gjennom nære familie- og vennskapsbånd.
Markedsføring.
Fra innovasjonsstrategiens ordbok
Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»
Sosiale medier – Hva nå, rådmann?
Digitale arenaer og privatliv: ungdoms bruk av offentlige digitale rom
Servicetorget
Tips for bruk av sosiale medier
Anvendelse av realfag i ulike yrker B – Samarbeid
Communication and information about Spina bifida
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan få unge voksne til å komme til Vitensenteret? Senkveld, -en fest på Teknisk Museum Av Sigrun Reisæter og Jon Haavie

Hvem kommer? besøkende Snittalder på 28 år 75% i 20 årene 66% kvinner Halvparten studenter

Hvor hørte de om Senkveld?

Markedsføring Hvor annonseres det? –Universitas –Campus –AftenAften –Dagsavisen Sosiale medier –Facebook –Twitter –Underskog Forhåndsomtale i media Bidragsyteres egne nettverk –Musikere –Kunstnere –Ansatte

Hva slår an? Legobygging (25%) Vitensenteret (24%) Konsert (8%) Pubquiz (7%) Kjemishow (7%) Alt (7%) Såpeboblene (7%) Lilleklaus (5%) Trommekonkurranse (3%) Klima X (3%) Musikklab (3%)

Hva slår an? Legobygging (25%) Vitensenteret (24%) Konsert (8%) Pubquiz (7%) Kjemishow (7%) Alt (7%) Såpeboblene (7%) Lilleklaus (5%) Trommekonkurranse (3%) Klima X (3%) Musikklab (3%)

“The concept is truly amazing and with a bit of marketing on social media and positioning as a "hip" event for relaxed, young, smart people, it has great potential for a huge success story.”

Terningkast

95%

Hva kreves? Økonomi Vakthold Organisering

Spørsmål til diskusjon Hva oppnår vi med denne typen arrangementer? Hva kan vi gjøre bedre? Hva slags innhold vil gjøre at vi når bredere ut? Osv osv

backup

Museet som festlokale Er det greit med mat og drikke i utstillingen/ robotsenter/vitensenter? Et par uhell i Vitensenteret, ellers har det gått overraskende bra. Har prøvd system med soner, men gjør det vanskelig for folk å bevege seg fritt i det store huset

Er det dyrt? ut og inn. Konsert, DJ og Quizmaster ca Største kostnad er personale –Overtid for våre egne som har aktiviteter –Ekstra veiledere/vakter i museet og til servering –Innleid to stk sikkerhetsvakter Tar vanlig inngangsbillett, dvs 90 for voksen, 50 for studenter –Ca 10% gjester som kommer inn gratis