Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

HURRA! Vi skal arrangere friidrettsstevne!

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "HURRA! Vi skal arrangere friidrettsstevne!"— Utskrift av presentasjonen:

1 Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett

2 HURRA! Vi skal arrangere friidrettsstevne!

3 Planlegging/forarbeid s. 5-6
Hvem skal vi arrangere for? Innbydelse Stevnesøknad Reservere bane Innkvartering Nettside

4 Komite s Størrelsen på arrangementet avgjør hvor mange personer som skal være med i stevnekomiteen.

5 Komiteens arbeid s.11-13 Inngå avtaler Delegere ansvar/underkomiteer
Framdriftsplan (s. 13) Overblikk Kontakt med presse/media

6 Stevnekontor s.14 Annonsere stevnet Informasjonssenter
Utdeling av funksjonærbekledning Utdeling av startnummer Deltakerposer

7 Stevne og stevnefunksjoner s.17

8 Stevneleder s. 19-23 Øverste ansvarlige leder for friidrettsstevnet:
Stevnesekretariat s.22-24 Teknisk leder s.29 Oppnevning av jury s.30 Dommere/funksjonærer s.27 Starter Speaker s.28 Opprop s.28 Tidsskjema s.24-26 Seremoni s. 31 Samband s. 33 Førstehjelp s.33

9 Stevnesekretariat s.23-24 ”Hjernen i stevnet” Oppropslister
Resultatlister Distribuere lister Datastyrt Nettside Organiseres etter behov

10 Dommere/funksjonærer s. 20
Overdommere Øvelsesledere Dommere Teknisk leder Vakter Premieutdelere Utnevnes av NFIF i mesterskap Juryleder Teknisk delegat

11 Stell godt med funksjonærene
Egen kantine for funksjonærer Ikke for lange økter Bekledning Sammenkomst før stevnet ”Fest” etter stevnet

12 Speaker/ høytalertjeneste s.28-29
Skape en god stemning Vise interesse for utøverne Være korrekt Ikke prate for mye Bekjentgjør resultater Banespeaker Styre musikalske innslag

13 Tidsskjema s.25-26 Hensyn til deltakere
Må ikke endres etter offentliggjøring Legges ut på stevnets nettside

14 Seremoni s.31 Åpning Avslutning Premieutdeling

15 Samband under stevnet s. 33-34
Må ha mulighet for å oppnå kontakt Walkie- talkie Mobiltelefon Telefon

16 Førstehjelp s.33 Må være førstehjelpsfolk til stede: Norsk Folkehjelp
Røde kors Forsvarets Sanitet Luftambulansen Kontakt med nærliggende lege/sykehus

17 Dopingkontroll s.33 Må tilrettelegges for dopingkontroll Eget rom
Bord og stoler Toalett Drikke

18 Økonomi s.35 Startkontingent Startkapital Sponsoravtaler Annonsesalg
Kiosk/kafe Programsalg Inngangsbillett

19 Kiosk/ kafe s.37 Kafeteria Kiosk Grilltelt Kantine

20 Sosiale tilstelninger s. 38
Deltakerfest Bankett Middag Ledertreff

21 Innkvartering s.40 Sørg for at alle får et sted å bo
Tilbud med forskjellig prisnivå Vær tidlig ute med bestilling Hotell Skoler Klubbhus Forsamlingshus Vandrehjem Hytter Haller

22 Etterarbeid s.34 Resultatlister legges på nettsiden Stevnerapport
Startavgift TD rapport Rydde Levere leid utstyr Takkebrev til sponsorer

23 Et godt arrangement Godt humør God struktur og orden
Et sted du har lyst til å komme tilbake til!


Laste ned ppt "HURRA! Vi skal arrangere friidrettsstevne!"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google