Hvordan kan vi i større grad ta i bruk humor i yrkesopplæringen? Oppgave 7 PPU 2010 – 2011 Ida Hjerkinn, Stein Pettersen-Ervik, Kristian Laier Nybø, Marcel.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Stressmestring & Mindfulness i skolen
Advertisements

Fra barnehage til Vgs: RELASJONER GODE BYGGE Å Motsatt av mobbing…..
Ida, Kristian, Marcel, Sveinung, Stein Oppg 7 PPU
Velkommen DET ER MITT VALG Et utviklingsprogram for arbeid
Saman om ein betre kommune
Positiv ledelse av barn
Mestring og forebygging av depresjon
”Å lære å leve på jobben – å lære å jobbe med livet”
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Problemstilling: Hvordan kan vi i større grad ta i bruk humor i yrkesopplæringen? Oppgave 7 PPU 2010 – 2011 Ida Hjerkinn, Stein Pettersen-Ervik, Kristian.
Depresjon og rusmiddelproblemer
Noen illustrasjoner til Svebaks foredrag (NB
Hvordan kan vi i større grad ta i bruk humor i yrkesopplæringen? Oppgave 7 PPU 2010 – 2011 Ida Hjerkinn, Stein Pettersen-Ervik, Kristian Laier Nybø, Marcel.
Steinar Gjerde -lærer ved Fagskolen i Gjøvik
Aktivitet på Mestringssenteret
STRESSRESPONS.
KS – de største arbeidsgiverutfordringene Per Kristian Sundnes Områdedirektør KS Arbeidsliv
UNGDOMSTEAMET ET TILTAK I BARNEVERNTJENESTEN ET TILTAK I BARNEVERNTJENESTEN.
SAMFUNNSPROSJEKTERi DISTRIKT 2275 DISTRIKT 2275 PDG Per Ottesen Leder for Samfunnsprosjekter.
HOVEDOMRÅDER UNDERVISNING/ORGANISERING EKSAMENSRESULTATER UDV/VALGFAG
(Barne-og ungdomspsykologi)
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Erikson og Freuds stadier
Overskudd Trygghet Kjærlighet Respekt Lojalitet Nærhet Latter Omsorg Anerkjennelse Begeistring Felles interesser Tid for.
HiAk - RFF Intensjonsavtalen mellom RFF og HiAk har materialisert flere handlinger. Det skal arbeides med flere prosjekter innenfor: PPU – planlegge oppstart.
Tidsskrift for Den norske lægeforening 1982; Temahefte om Fysisk aktivitet.
BRUK AV DATA I BARNEHAGE/SKOLE
Et opplegg for å bygge livskompetanse og samhold
Tanker om barnehagens læringsmiljø
Informasjon til skolens ansatte om skoleprogrammet VIP
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
Problemstilling: Hvordan kan vi i større grad ta i bruk humor i yrkesopplæringen? Oppgave 7 PPU 2010 – 2011 Ida Hjerkinn, Stein Pettersen-Ervik, Kristian.
Hvordan kan vi i større grad ta i bruk humor i yrkesopplæringen? Oppgave 7 PPU 2010 – 2011 Ida Hjerkinn, Stein Pettersen-Ervik, Kristian Laier Nybø, Marcel.
-ikke bare for zippylæreren…
ZIPPYS VENNER Du står fritt til å gjøre denne presentasjonen mest mulig til din egen. Legg gjerne til konkrete bilder og tekst du ønsker å ha med, og du.
Noen illustrasjoner til Svebaks foredrag. Noen grunnleggende fakta om livets gang som det er bra å bli klar over tidlig Ingen velger sine gener Ingen.
Oppmerksomhet og nærvær (ON)
Gruppe for seponering av B-preparater
Slåtthaug ungdomsskole
”Vi vet at vennskap er viktig for både barn og voksne”
Fysiologiske tilnærminger
Pedagogikkprosjekt Cato, Doris, Randi, Nils og Ingebjørg.
PPU1, uke Eli Kari Høihilder
Emosjon, spenning, stress
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
Arbeidsoppgave (1) NB: På eksamensdagen vil det bli gitt 2 – to – eksamensoppgaver, hvorav 1 – en – skal besvares. Eksamensoppgavene gis innenfor pensum.
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Pedagogiske smakebiter 6. sept Sitat: According to most studies, people`s number one fear is public speaking. Number two is death. Death i number.
Sosial kompetanse. Ferdigheter og villighet til å løse en konkret oppgave En kompetanse vi trenger for å fungere godt sammen med andre –Kompetansen viser.
Visdom Beredskap til å lide Kunnskap Organisering Gjestfrihet Barmhjertighet Sjelesorg Kunstnerisk kreativitet Musikk Håndverk Gi Hjelpe Frivillig fattigdom.
Vennegrupper. KJENNETEGN PÅ VENNEGRUPPER:  Faste smågrupper som holder sammen over tid  Grupper sammensatt av lærer  Gutter og jenter i samme gruppe.
Utsagn om språklæring Det er viktig å skape positiv forventning hos elevene. Vi lærer best når vi har det morsomt Hjernen vår har en ubegrenset evne til.
Pårørendestress Stipendiat Ingvild Saltvedt Enhet for anvendt klinisk forskning NTNU, Trondheim.
Juninytt HURRA!! Månedens jubilanter: Thomas blir 27 år 12.juni
Regulering for inkludering
STRESSMESTRINGSKURS for kreftpasienter og pårørende
Halvårspresentasjon i ungdomskunnskap
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Studentaktive undervisningsformer
Partssammensatt samarbeidsutvalg 10.november 2014
Sosial kompetanse og psykisk helse.
Finanskrisen og pengepolitikken
(Barne-og ungdomspsykologi)
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan kan vi i større grad ta i bruk humor i yrkesopplæringen? Oppgave 7 PPU 2010 – 2011 Ida Hjerkinn, Stein Pettersen-Ervik, Kristian Laier Nybø, Marcel Kraft, Sveinung Myrnes

Metoder Hovedgrupper: Under forelesning Under vurdering Til lek med fag Til gruppebygging Som oppkvikkere

Hotseat Nå skal dere være med på et gameshow i amerikansk stil

Vygotskij

Den didaktiske relasjonsmodellen

Metode

Kvantitativ forskning

Piaget

Mesterlære

Steinerpedagogikk

Humor

M.A.K.V.I.S.S

Kreativitet

Humorteori Fysiologi Humor på jobben Humor i undervisningen Yrkesrelasjon

Fysiologisk virkning Forlenger livet? Motvirker søvnløshet, angst og depresjon

Humor på jobben Evne til å takle kriser Reduserer sykefravær Redusert gjennomtrekk Øker innovasjon og kreativitet Øket lønnsomhet og styrket omdømme

Humor i undervisningen Bedre klassemiljø Variasjon Reduserer stress Musikk

Yrkesrelasjon Styrket kollegialt samhold Stereotypier

Resultater Litt om erfaringene med noen metoder

Kommentarer? Spørsmål?