LIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPES LIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPES T2 Kristen tro og liv & Relasjonsledelse 2 Roald Kvam Bibelskolen Bildøy.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

THAILAND.
Litt mer om PRIMTALL.
”Se, vi går opp til Jerusalem”
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Et bekymringsløst liv – er det mulig? Matteus 6,23-34
Tjenesten & Nådegavene
Kristen tjeneste har med mer enn nådegaver å gjøre Oppdage gavene.
Fra ord til liv November 2008.
Markets for Factor Inputs
Klar til tjeneste?.
MBS OmsorgsSkolen - Vennesla
Menighetsutvikling – hva og hvordan?
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Forsamlingen en plass å leve. Forsamlingen en plass å leve. Et livsfellesskap: Joh.15,1-5Rom.12,4-5.
Bibelskolen Bildøy Bergen
HVA SKAL JEG VELGE? 1T eller 1P.
Fra ord til liv januar 2010 Fra 18. til 25. januar feirer man i mange land i verden uken for bønn om kristen enhet, mens i andre land legges denne feiringen.
Rekkeklemmeliste Alle kabler som skal ut av skapet(stativet) kobles til rekkeklemmer. For å ha en oversikt over hvor enden av ledningene skal kobles, bruker.
Smittende tro Det kommende året vil vi fokusere på: Hvordan…
LIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPES LIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPES T2 Kristen tro og liv & Relasjonsledelse 2 Roald Kvam Bibelskolen Bildøy.
Liv til vekst Del 1 Fra forbrukere til disipler Eddie Gibbs: Ministry Categories 2 Paid Staff 2% Ministry of the “laity” in the church 18% Laity who.
Johannes 16, Om sorg og glede
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
HVA SKAL JEG VELGE? 1T eller 1P.
Rekkeklemmeliste Alle kabler som skal ut av skapet(stativet) kobles til rekkeklemmer. For å ha en oversikt over hvor enden av ledningene skal kobles, bruker.
Leksjon 18 - mekanikk - s. 54 – 66 Viskositet. Modellforsøk
Foredrag holdt av Rassmus Verlo
TROSOPPLÆRINGSPLAN FOR RØNVIK MENIGHET
Tre håndfuller vann for livet.
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
Tro - å komme til tro - å dele troen i hverdagen - å leve i tro (ut av båten)
Fellesskap med Gud.
Tro & Tilhøre Gode vaner for å pleie forholdet til Jesus.
Lukas 9,57-62, Jesus krever alt
Om Luthersk dåpsteologi og dåpens betydning for trosopplæring

1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Hjelp, jeg har blitt / er klubbleder !
1.Blir Gud æret gjennom det? 1Kor 10:31 2.Kommer jeg til å skamme meg over å gjøre dette når Herren kommer tilbake? 1Joh 2:28 3.Er det ”av verden”?Joh.
  Verdibasert kultur-endring som basis for prestasjonsutvikling Foredrag Cupfinale-seminaret 19.januar 2013  ”Det viktigste er at vi trener og forbereder.
Bibelskolen Bildøy Bergen
De 10 bud 10 måter å elske på.
Om det som truer fellesskapet Greiner på det gode treet.
"God bagasje på livets reise."
Folkekirke langs nye veier. … gjør disipler, i fellesskap, langs nye veier…” (jf. Matt. 28,19) ”Mens dere går…
Jes 40,13 Hvem har målt Herrens Ånd, og hvor er mannen som kunne gi Ham råd og tilføre Ham kunnskap? Rom 11,34 For hvem har kjent Herrens sinn? Eller hvem.
Joh 10,36 kan dere da si om Ham som Faderen helliget og sendte til verden: Du taler gudsbespottelig, fordi Jeg sa: Jeg er Guds Sønn? Joh 5,18 Derfor forsøkte.
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
Godt Håp Eivind Rognsvåg
Matt 1:23: Se, jomfruen skal bli med barn og føde en sønn, og de skal gi ham navnet Immanuel - det betyr: Med oss er Gud. For et barn er oss født, en sønn.
Visjon og verdier for NaMu Norge.
1 Peter 2,4-5 Kom til ham, den levende steinen, som ble vraket av mennesker, men er utvalgt og dyrebar for Gud, og bli selv levende steiner som bygges.
Bibeltime på Sørlandssommer 2014
SPØRREUNDERSØKELSE JENTER BAKGRUNN FOR UNDERSØKELSEN: ØNSKE Å INNVOLVERE FORELDRE MULIGHET FOR AT TRENERE KAN FÅ MER SYSTEMATISK TILBAKEMELDING.
Joh 14,6 Jesus sier til ham: Jeg er veien, sannheten og livet
VERDENS VIKTIGSTE OPPGAVE
SMP = +(F1*L1) = +(10N*2m) = +20Nm
Begrepsbruk og definisjoner i lover Dag Wiese Schartum.
Missional menighet – missionale kristne Tiden – kallet - veien Hva kommer dette til uttrykk i vår kultur – her hos oss? Fotfeste kan svikte.. Vi kan.
Idrettens kvinner og kvinners idrett: fakta og visjoner Ørnulf Seippel Institutt for samfunnsforskning Munthesgt. 31, 0260 Oslo, Norge
Naturlig menighetsutvikling?
Stemmesedler fordelt på listene (ved første gangs opptelling) Foreløpig opptelling av forhåndsstemmer Tidlig Innenriks x antall/ sent innkomne Godkjente.
Konfirmantundervisning i Hole menighet 2012/2013
Pietismen og konfirmasjonen ”Å vekke folket” Pietisme kaller vi den retningen som kom til Norge på begynnelsen av 1700-tallet. Pietistene.
1 Kan noen virkelig tro at Jesus stod opp fra de døde?
Elverum Håndball Yngres - Visjon ”Ekte idrettsglede i et mestringsorientert læringsmiljø!”
Hvordan du ser på mennesket, både deg selv og andre.
Trenerløypa Trener 1 Alpint
Utskrift av presentasjonen:

LIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPES LIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPESLIFESHAPES T2 Kristen tro og liv & Relasjonsledelse 2 Roald Kvam Bibelskolen Bildøy BergenT2 Kristen tro og liv & Relasjonsledelse 2 Roald Kvam Bibelskolen Bildøy Bergen

LIFESHAPES Et liv i læring Et liv i balanse Et liv i rytme Et liv som trener disipler

4-kanten Et liv som trener disipler Illustrerer de faser disipler erfarer på veien til modenhet og multiplikasjon. Gir innsikt i relasjonsledelse (Mark 10:42-45). 4-kanten hjelper oss til å forstå: –Hvordan vi føler oss i ulike faser. –Hvordan vi møter utfordringer i ulike faser.

D1/ L1 Disippelen1 Mye entusiasme og mestringsfølelse. Lite erfaring og kompetanse. Lederen1 Lederfokus: Tydelighet og retning. Jeg gjør – Du ser Tekst Mark 1:15-20

D1/ L1 D2/ L2 D2 Lite entusiasme og mestringsfølelse Fortsatt lite erfaring og kompetanse L2 Lederfokus: Visjon og tilgjengelighet Jeg gjør – Du hjelper Tekst Joh 6:66-69 Luk 12:32-34

D1/ L1 D2/ L2 D3/ L3 D3 Voksende entusiasme og mestringsfølelse. Økende erfaring og kompetanse. L3 Lederfokus: Samhold og trening. Du gjør – Jeg hjelper Tekst Joh 15:12-17

D1/ L1 D2/ L2 D3/ L3 D4 Stor entusiasme og mestringsfølelse. Mye erfaring og kompetanse. Skrekkblandet fryd. L4 Lederfokus: Delegering og detaljer Du gjør – Jeg ser på Tekst Matt 28:17-20 Joh 20:19-20 D4/ L4

Jeg gjør – Du ser Jeg gjør – Du hjelper Du gjør – Jeg hjelper Du gjør – Jeg ser