Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements


Jobbsøking.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Hvordan nå ut i Media ? NASOL-orkestrene og forholdet til media.
Hva er en sak - hvordan komme på?
Informasjonssjef Christian Fossen
Rett på sak.
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
Veien mot arbeidslivet Jobbsøking
Grav i all hast Siri Gedde-Dahl.
Her kan du lese om: Hvor finner du de ledige jobbene?
Media håndtering og kommunikasjon
Østlendingen og skolene i tospann
Medie- og informasjonskunnskap Bydel Vestre Aker 24. oktober 2007.
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Markedsføring og pressearbeid
TIPS OG RÅD TIL MUNTLIGE FRAMFØRINGER
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
Hvorfor?  Markedsføring  Informasjon  Rekruttering  Mobilisering  Har vi noe å fortelle?  Det er kjekt…
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Lokal synlighet Hva? Hvorfor? Hvordan?
Naturvernforbundetskolen: Hvordan drive et lokallag Tema på foredraget: Lokallag; medlemmer, sak, økonomi og administrativt Tid: ca 30 min For mer info.
Helsesøsterkongressen 24
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Kommunens informasjonsstrategi
Politikeropplæring 11. januar 2012
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Kommuneundersøkelsen 2004 Halvparten av de informasjonsansvarlige i kommunene er i stab direkte under rådmannen En tredjedel av kommunene har ansatt egne.
Kommunikasjon. Det virker på meg som om kirka noen ganger er redd for at budskapet ikke holder mål. Selvfølgelig holder det mål! Trond Viggo Torgersen.
Muntlige presentasjoner
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
OM UHO og påvirkning av omgivelsene Temakurs om markedsføring for NFF, 9. juni 2005 Ingeborg Dybvig,informasjonssjef UHO.
Målrettet mediearbeid - Hvordan selge dine saker til pressen
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Informasjonsarbeid Nasjonalforeningen for folkehelsens fylkesårsmøte og inspirasjonsseminar i Hedmark og Oppland 19. – 21. mars 2010.
Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor?
Hva er kommunikasjon?.
- Og annet politisk påvirkning.
VI SKRIVER PRESSEMELDINGER informasjonssjef Erik Hansen Byrådslederens avdeling Kommunenes Hus, 17. oktober 2001 Oslo kommune Byrådet.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Krise: fare & mulighet.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Mandal kommune Informasjon om valg Trine Merete Vasby.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Verdensdagen for psykisk helse
Seksuelle SMiso Rogaland.
MIN BÆREKRAFTIGE KOMMUNE En nettavis for klassen.
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK – prosjektleder for ”Nye nettsider for videregående skoleri Akershus fylkeskommune”.
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
Nord-Trøndelag fylkeskommune Hvordan takle media bedre? Informasjonssjef Roger Rein.
Hagelagenes nettsider
Sett av tid til spørsmål på kursene
Roede-kurslederen på Facebook
Ulvejakt og media.
MEDIA.
Hagelagenes nettsider
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6

Hovedbudskap Ring! Ring! Ring!

Viktigste satsning 2009 Lokale media er vår viktigste informasjonskanal Alle må ha en informasjonsplan for å få tilskudd Alle arrangører bør ha en informasjonsansvarlig Tre medieoppslag pr arrangør

Hvorfor informasjonssatsning Media er viktig fordi åpenhet er viktig Mediearbeid handler om å skape åpenhet Mediearbeid handler om å skape dagsorden

Informasjonsarbeid Informasjonsplan Oversikt over informasjonsprodukter – Annonser, løpesedler, plakater, brosjyrer, facebook-grupper, internett Medieplan Oversikt over antall medieoppslag dere ønsker å få til Oversikt over hvilke lokale medier dere ønsker å benytte Oversikt over telefonnummer og kontaktinfo til redaksjonene

Mediarbeid Alle har kompetanse til å bli medieekspert! Du trenger to ting – Telefon – Budskap

Jobb nummer 1 Ta kontakt i god tid Alt for mange tar ikke kontakt Alt for mange ringer for sent Du og journalisten er i samme båt Ring redaksjonen Be om å få snakke med vaktsjef Si at du har en god sak Si hva du skal gjøre Si hva som er budskapet Tilby å sende skriftlig informasjon / presseinfo

Budskap Kort og konsist Tabloid og poengtert Folk og journalister husker sjelden mer enn 3 ting. Hva Hvem Hvor/ når

Hjelpemiddel Presseinfo – Kan aldri erstatte direkte kontakt! – Kun et hjelpemiddel – Aldri mer enn en A4-side Overskrift Ingress Brødtekst Kontaktinformasjon Foto med billedtekst

Lokale medieoppslag Lokalaviser er Verdensdagens viktigste informasjonskanal Hver arrangør bør ha tre omtaler i media – Forhåndsomtale første arrangørmøte – Forhåndsomtale verdensdagsarrangement – Hovedomtale verdensdagsarrangement

Gjør det! Bedre med en god plan i dag enn en perfekt plan i morgen Ring! Ring! Ring! Tips – Få elever på videregående til å lage informasjonsplan og medieplan