KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Undersøkelse om Skolefrukt Gjennomført for høsten 2007 med Questback Kortversjon.
Advertisements

Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Besøkende på Klikk.no Demografisk profil besøkende på Klikk.no Basert på brukerundersøkelser på Bolig, Foreldre, Helse, Kjendis, Mat, Mote, Motor, Friluft.
Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Merkevareundersøkelse Stavanger-regionen
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Kapittel 14 Simulering.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Digitale læremidler i den videregående skolen Utarbeidet for: Den Norske Forleggerforening, Utdanningsforbundet, Elevorganisasjonen og NFF. Utarbeidet.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Questback 2012 Questbacken er basert på svar fra de som har vært til veiledning ved Karrieresenteret i Nord- Trøndelag. Det var ca. 325 som svarte i 2012,
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Videregående skole Videregående skole Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Juleunders ø kelsen Norge Synovate for Nordea.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
BAKGRUNN På oppdrag for Boligbrygg Oslo KF har Synovate MMI gjennomført en kundeundersøkelse for å kartlegge holdningene til Boligbyggs omdømme og servicekvalitet.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Innowalk Brukerundersøkelse 2009.
Natur-og miljøbarometeret 2008 En undersøkelse utført av TNS Gallup Dette er det åttende Natur- og Miljøbarometeret Undersøkelsens fremste mål er å kartlegge.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Kjønn?Spørsmål 1: SvaralternativAntall% 1. Kvinne Mann7875 Antall svar:104 Snitt:1.75.
Innbyggerundersøkelsen Forutsetninger 2012 antall svar % 2010 antall svar 39513,4% Samme fordeling kjønn 59 % kvinner – 41% menn Høyere andel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Brukerundersøkelsen 2011 Bergen. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne i Hordaland.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Utskrift av presentasjonen:

KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009

Om undersøkelsen Undersøkelsen ble gjennomført på web – lagt ut som sak og annonse på klikk.no/friluft Undersøkelsen lå ute i perioden 8. desember januar respondenter fullførte undersøkelsen Tre personer ble trukket ut som vinnere av et års abonnement på hhv. Jakt, Alt om Fiske og Villmarksliv

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse (ekstraspørsmål)

Sammendrag - Demografi De fleste brukerne på Klikk Friluft er menn i alderen år Brukerne har noe høyere utdannelse enn landsgjennomsnittet De fleste (68%) er gift eller samboer 61% har barn, og mange av barna er voksne Brukerne har høy inntekt, høyere enn befolkningen generelt. Brukerne er spredt jevnt over hele landet, men er overrepresentert i Nord-Norge og på Vestlandet og underrepresentert i Oslo/Akershus

Sammendrag – Bruksmønster De fleste har hørt om Klikk Friluft via søkemotor og linker/henvisninger fra andre nettsteder 60 % besøker Klikk Friluft ukentlig Andre temaområder av interesse er trening, mat og reise 69% har besøkt andre vertikaler Alle vertikaler har vært besøkt av brukerne til Klikk Friluft, men Klikk Reise og Klikk Mat er de vertikalene brukerne har besøkt mest 62% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted 79% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev

Sammendrag – Inntrykk 81% er godt fornøyd med Klikk Friluft totalt sett. (26% er svært godt fornøyd) De fleste opplever Klikk Friluft positivt, dvs. de fleste er enige i alle utsagn om Klikk Friluft. Det de fleste er enig i er at Klikk Friluft… –er troverdig –gir gode tips og ideer –er nyttig –har godt redaksjonelt innhold

Sammendrag – Konkurrenter Brukerne ble spurt om å vurdere Klikk Friluft i forhold til sine konkurrenter når det gjelder innhold, nytteverdi og oversiktlighet. Generelt kan vi si at de opplever Klikk Friluft som like bra eller bedre på alle områdene: –Nettavisen.no/friluftsliv, helenorge.no og friflyt.no oppleves som dårligere –Turistforeningen.no og jeger.no oppleves som like gode Mange svarer ”vet ikke” på disse spørsmålene

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse

73 % menn Base: 146

Mange (41%) av brukerne er i alderen år Base: 145 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Brukerne på Klikk Friluft har i større grad høyere utdannelse enn befolkningen generelt Base: 150 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

68 % er gift eller samboer Base: 149 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

61 % har barn Base: 150

Mange har voksne barn Base: 5-39

Brukerne har høyere husstandsinntekt enn befolkningen generelt Base: 139 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Brukerne er underrepresentert i Oslo/Akershus og overrepresentert i Nord Norge og på Vestlandet Base: 141 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse

De fleste har hørt om Klikk Friluft via søkemotor og linker/henvisninger fra andre nettsteder Base:

60 % er inne på Klikk Friluft ukentlig Base: 150

Andre temaområder av interesse er trening, mat og reise Base: 10-77

69 % har besøkt andre vertikaler Base: 150

Brukerne besøker også i stor grad Klikk Reise og Klikk Mat Base: 18-54

62 % har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted Base: 149

79 % kunne tenke seg å motta nyhetsbrev Base: 150

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse

81 % er godt fornøyd med Klikk Friluft totalt sett (26 % er svært fornøyd) Base: 150

Brukerne er generelt svært godt fornøyd med Klikk Friluft Base:

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse

Innholdet i Klikk Friluft oppleves som bedre eller like bra som konkurrentenes, men mange vet ikke Base:

Klikk Friluft oppleves som mer eller like nyttig som konkurrentene, men mange vet ikke Base:

Klikk Friluft oppleves like oversiktlig som sine konkurrenter, men mange vet ikke Base:

Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse

Fotturer i fjell, skog og mark er den mest populære fritidsaktiviteten Base: