18.07.2014Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Personlig pålogging – samme Bruker og Passord som på internett
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Medlemsnettet Foreløpig må dere taste inn hele adressen. Direkte link kommer snart.
ESS – opplæring av sluttbrukere
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
BraWeb Bestilling.
Portal ansatt selvbetjening
Programmet er laget for å ivareta alle rutiner
Lage og sende MMS 1b Lage MMS MMS er en type melding på mobiltelefon.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Endringer i FSI-løsningen ved oppgradering av SAP
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Hvordan lager du en konto?
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
ESS – opplæring av sluttbrukere
Lage e-post med bilde som vedlegg
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
For å åpne Internett trykker du på i startskjermbildet. Når du klikker i adressefeltet, blir det en blå bakgrunn på den nettadressen som står der, og det.
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet -Praktisk arbeid.
Kontakter i Gmail •De første e-postadresser som elevene skal bruke på kurset, bør legges inn i kontaktlisten i Gmail før kurset starter. •Da slipper eleven.
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Oppdatering for Windows Update Windows Update er viktige oppdateringer for din PC. Disse skal i utgangspunktet komme første tirsdag i hver måned, men de.
Søknad om utstyrsmidler for grupper. Finn ”verktøykassa til gruppa Klikk på ”søknad om midler” Du får opp bilde for innlegging av brukernavn og passord.
OPP2011 Agresso 5.5 tirsdag Kl. 09:00-11:00 Oslo kommune
Nytt HR-system  Info lederforum
Del 14 - Vikarmodulen Gat kurs, rev.5.3 ( ) Copyright © gatsoft as.
Innføring i bruk av Dashboard
1 ANSATT Reise registrert og lagret elektronisk SAKSBEHANDLER 1. godkjenner Kontrollerer at reisedata er konsistente Returner reise for korrigering LEDER/
Pålogging i portal Alle ansatte må fra 20. april logge seg på portalen. Tittel på presentasjonen
Tittel på presentasjonenSide Portal for leder En leder vil finne sine oppgaver fordelt på 2 mappekort Mappekortet Leder selvbetjening tilsvarer.
Hvordan lager du en konto?
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Basware Purchase Management
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Reiseregninger i HR-portalen
Finne og gå til et chatterom Bruk søk i Lync til å finne rom som du har tilgang til. 1.I hovedvinduet i Lync klikker du kategorien Chatterom. 2.I søkeboksen.
KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ePhorte
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Enkel godkjenning i ePhorte SharePoint
Pålogging i portal 1/4 Påloggingsbildet hentes fra
Tittel på presentasjonenSide Pålogging i portal 1/4 Påloggingsbildet hentes fra Fordi bruker er.
© 2012 Microsoft Corporation. Med enerett. Legge til en kontakt Din kontaktliste forenkler kommunikasjonen, og du ser tilstedeværelses- og kontaktinformasjon.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ephorte To metoder for godkjenning: 1.Send til godkjenning til 1 person – enkel godkjenning 2. Send til godkjenning.
Avdeling for kliniske systemer Oppgradering av DIPS Classic versjon til Merete Ask 21 og 22/1-15.
DFØ-app Selvbetjening på mobilen. Hva er DFØ-app? DFØ har lansert en mobil-app som en tilleggstjeneste til selvbetjeningsportalen (der du fører reiseregninger).
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
Opplæring SAP Portalen
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
Min Tid Tekn/adm ansatte
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Utgiftsrefusjon Hver dag sendes det ut en e-post til de godkjennere som har nye oppgaver i sin innkurv. Du bruker utgiftsrefusjon når du har hatt utlegg.
Utgiftsrefusjon Hver dag sendes det ut en e-post til de godkjennere som har nye oppgaver i sin innkurv. Du bruker utgiftsrefusjon når du har hatt utlegg.
Utskrift av presentasjonen:

Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Portal ledere En leder kan ta ut informasjon om sine ansatte under mappekortet ”Leder selvbetjening” I innkurven ligger alle utestående oppgaver, f.eks: –godkjenning av reiser, overtid og fraværssøknader

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Leder selvbetjening – Generell informasjon I åpningsbildet får lederen opp informasjon om seg selv Klikk på Medarbeiderutvalg, deretter Medarbeidere egen enhet og informasjon om ansatte i egen avdeling vil være tilgjengelig Informasjonsboksene kan åpnes og lukkes

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Generell informasjon Klikk på ansatt og informasjon om den enkelte blir tilgjengelig I dette bildet har lederen mulighet til å se på den enkeltes –lønnshistorikk, konteringsinformasjon, fraværsdager, persondata og ansiennitet

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Kontaktinformasjon Marker den personen du ønsker informasjon om –Du vil nå få informasjon om blant annet de pårørende

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Rapporter - hjelp Felles for alle rapporter Beskrivelse av hver enkelt rapport Klikk på ønsket rapport

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Rapportbestilling Legg inn Periode Legg inn Utvalg –Ønsker en oversikt over egen avdeling, finn fram til Medarbeider egen enhet Klikk på Velg alle –Ønsker du kun en person, marker kun denne ene personen. Holder du CTRL-tasten nede, kan du velge flere personer Klikk på rapportresultat for å starte rapporten

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Resultat - Fødselsdagsrapport Fødselsdato og alder

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Resultat - Reiseoversikt Resultat av reiseoversikt i en gitt periode –Klikk på reisenummer og du kommer direkte inn i reisen

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Innkurv Klikk på Innkurv –Avdelingsoversikt fravær blir automatisk tilgjengelig Behandling av –Reiser, overtid ( kun for de som registrerer fremmøte i SAP ) og fravær gjøres fra mappekortene Oppgaver

Avdelingsoversikt fravær Informasjonen i åpningsbildet er kun lederes fravær. For å få frem avdelingens fravær velg Medarbeider egen enhet og legg inn periode –Dagens dato vil være markert med oransje –Fargen på fraværet forteller status på fraværet

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Behandling av en reiseregning Klikk på ønsket reise og reiseregningen kommer frem

Reiseregningen Ta de nødvendige kontrollene, klikk på Tilbake ( du kommer da til et bilde hvor du får 4 valg – se neste foil ) –2. godkjenners viktigste oppgave er å bekrefte at den ansatte hadde tillatelse til å ta reisen –Grønn markering – under disse mappekortene er det lagt inn noen data

Reiseregningen Her har du fire valg –Godkjenn reisen Reisen utbetales ved neste reisekjøring –Returner Reisen Ansatte må korrigere reisen, opprett vedlegg og send reiseregningen i retur til den ansatte –Avvis refusjon av utgiftstyper Avvis reisen og returner til ansatt –Avbryt og behold oppgaven i innboks Dersom du vil behandle arbeidsflyten på et seinere tidspunkt

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Behandle en fraværssøknad Klikk på fraværsmeldingen som skal behandles

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Behandle en fraværsmelding Fraværsmeldingen kommer opp i nytt skjermbilde Godkjenning: Klikk på Godkjenn, deretter Kontroller Avvis: Klikk på avvis, se neste foil

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Behandle en fraværsmelding Klikk på Avvis –Skriv deretter inn en melding til ansatt i feltet ” Merknad for søker” –Klikk på Kontroller, deretter Avvis og søknaden kommer tilbake til ansatt

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Stedfortreder Klikk på ikonet, deretter Administrer stedfortrederregler Nytt vindu kommer opp Klikk på Opprett regel

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Definer stedfortreder for oppgaver Skriv inn hele eller del av stedfortreders navn - Klikk på Velg Du får opp et nytt bilde som bekrefter at personen finnes - Velg Overfør - Velg deretter Fortsett i det første bildet

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Definere stedfortreder for oppgaver Nytt bilde kommer opp. Her kan du angi om stedfortreder skal kobles opp direkte (umiddelbart) eller fra en konkret dato. Husk å lagre Du kommer tilbake til det første bildet hvor stedfortreder er oppdatert

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Stedfortreder Alle godkjennere skal ha en stedfortreder Ikke ”hvemsomhelst” kan være din stedfortreder En stedfortreder må ha de samme rollene og autorisasjonen som den personen han/hun skal være stedfortreder for Du kan deaktivere/slette stedfortreder/legge inn ny når du selv ønsker

Side © Senter for statlig økonomistyringSelvbetjening og arbeidsflyt Godkjenning av overtid Natt til den 15. hver måned starter en arbeidsflyt med overtid og reisetid til utbetaling Poster, som er godkjent før den 28. blir med på neste lønnskjøring