Rutiner for saksbehandling EFP v. prosjektopprettelse

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
Advertisements

GRUPPE 14 Bygging i 100-metersbeltetGruppe F
Maritim Aa-registrering – presentasjon og praksis
1 KvalitetsLosen: Prioriteringer og framdrift innenfor oppvekst  Det vil (kontinuerlig) komme til flere arbeidsområder under ”Ikke påbegynt”.  Oversikten.
E-melding HALD-kommunene
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system.
Kurs i rapport, regnskap og bilagshåndtering, 2012
Overgang til elektronisk personalarkiv
1 Def. utvekslingsstudent –tar del av graden sin ved NTNU –kort opphold –ofte fra samarbeidsuniversitet –ingen finansiering fra NTNU (noen unntak) Innkommende.
Royal Ministry of Culture and Church Affairs idrettsanlegg.no Seniorrådgiver Morten Roa Kultur- og kirkedepartementet, Idrettsavdelingen E-post:
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Når ble funksjonen opprettet? Vi skal se litt på funksjonen OPL og ansvarsområder Fagfunksjonen Operativ Leder.
1 Leonardo da Vinci Mobilitetsprosjekter Bergen, Tore Kjærgård og Siv Andersen.
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom Mitt liv, mine valg Lærings- og mestringskurs for mennesker med progressiv muskelsykdom.
Administrativ organisering Et foreløpig utkast som er sendt ut for innspill – identifikasjon av administrative behov Noen områder gjenstår – men vil bli.
Vurdere deltidsstillinger omgjort til heltid
Møte med kontorsjefene Bakgrunn Bestilling fra Universitetsdirektøren tilknyttet IHR: Innen skal det foreligge standard rutiner.
Basware Purchase Management
PA -Prosjektregnskap Utrulling UiB 2009
Elektronisk saksbehandling og arkiv
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ePhorte
Planarbeid. Studieplanen Omtalt i forskiftens §2. Kurset skal være i samsvar med en studieplan som er forhåndsgodkjent av studieforbundet. En plan som.
Prosjektavslutning og sluttrapport
Gjennomgang av gruppearbeid til bolk A - DRI Dag Wiese Schartum, AFIN.
Enkel godkjenning i ePhorte SharePoint
Per Schjølberg-Henriksen Oslo 27. oktober 2004 Forskningsbasert kompetansemegling Erfaringer fra TEFT og IRC Forskningsbasert kompetansemegling Metoder.
Nettverksmøte for LP –
11 Nettverksmøte for lokal prosjektstøtte (LP)
«EAs Prosjektoppskrift» Marianne M. Rieber-Mohn
IHR eksternt finansiert virksomhet Resultater av arbeidsgruppe 2 Sluttrapport tilrettelegging økonomistyring EFV-V plangruppen 2.februar 2014.
Dato: 9. mars 2015 Rammer og retningslinjer for eksternfinansiert virksomhet ved UiO Kursholdere: Terje Bakke og Thomas Kjensli.
Norsk Logopedlag Konferanse for logopeder i privat praksis
IHR – Studier Referansegruppe – nettverksmøte for studieledere 25. november 2011 – Jenny Nornes.
Innpassing/godkjenning IHR studentutveksling Leangkollen.
1 Prosjektopplegg-A3 for: Studentmobilitet – godkjenning og innpassing, gruppe 1 Eier: Universitetsdirektøren, UiO Dato: 21,september 2011 Studenter er.
Redesign lokalopptak Forslag Camilla & Åshild.
Redesign lokalopptak Forslag Camilla & Åshild.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ephorte To metoder for godkjenning: 1.Send til godkjenning til 1 person – enkel godkjenning 2. Send til godkjenning.
Prosjektprosessen ved ISM. Markedskontakt Følge med muligheter for finansiering og være oppdatert på finansieringskilder og deres krav. Lokal prosjektstøtte.
Saksgangen i ansettelsessaker Pr oktober Ansettelsessak/rekruttering En ansettelsessak skal dokumentere ansettelsesprosessen og at: - lover og retningslinjer.
Saksgangen i tilsettingssaker
Samhandling mellom kriminalomsorgen, NAV og kommune
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
First Level Controller
Saksgangen i ansettelsessaker
Rekrutteringsstrategi SU - prosjektbeskrivelse
Kartlegging av arbeidsoppgaver og kompetanse
Kap. 4 Matrikkel Matrikkel Kap. 3 Diverse byggeblanketter 2018.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Erfaringer med biobankloven. Seniorrådgiver Vibeke Dalen
19 September, 2018 Sjekkliste for beslutningspunkter (BP) knyttet til HiOAs prosjektmodell For mellomstore og store prosjekter - verktøy for prosjekteier.
20 September, 2018 Sjekkliste for beslutningspunkter (BP) knyttet til HiOAs prosjektmodell For mellomstore og store prosjekter - verktøy for prosjekteier.
Palliativ plan i Profil
Palliativ plan i Profil
Rutine for avviksbehandling i NRI
SKOLEKVOTER v/ Elisabeth Borthen
ÅRSHJUL JANUAR: Driftsstyret godkjenner: budsjett
Videregående opplæring for voksne
Hva med deg som vil satse, men ikke via Team Boligpartner?
Videregående opplæring for voksne - kort om søknadsprosessen for deltakere til to-årig prosjekt RM og TIP Marit Nygård Roth, rådgiver Seksjon veiledning.
Hva er saken? Vi ser for ofte at legeattester leveres de siste dagene før innlevering av masteroppgave og ber om forlenget frist med uker eller måneder.
Prosjektmodellen Otto Husby Cimple AS.
SØKNAD OM OPPTAK Utdanningskrav (PhD kandidaten er formelt kvalifisert) Ansettelsesforhold og finansiering (PhD kandidaten ansatt og finansiert i 3 år.
Prosjekt UiO: Saksbehandling og arkiv
Utskrift av presentasjonen:

Rutiner for saksbehandling EFP v. prosjektopprettelse Finansieringskilde Arkivverdig korrespondanse relatert til søknadsprosessen sendes fra kontorsjef til arkiv. Prosjektleder Prosjekt vurderes opprettet Avslag prosjekt Prosjekteier Kontrakt må utarbeides Økonomi/Budsjett Kontrakt tilsendt FA Kontrakt utarbeides i samarbeid med fakultetsadministrasjonen. Fortrinnsvis skal UiOs standardkontrakt anvendes. Sendes til fakultetsadministrasjon for gjennomsyn. Dersom kontrakt avviker fra standardkontrakt skal den sendes FA for juridisk vurdering. Kontrakt godkjennes av prosjekteier ved signatur Kontorsjef utarbeider totalbudsjett i samarbeid med økonomikonsulent og prosjektleder/eier. Budsjett returneres instituttleder for godkjenning og signatur. Tildelingsbrev / NFR - kontrakt. Skal sendes til Arkivet for registrering. Fakultets-administrasjon informerer om innvilget søknad. Kontrakt godkjennes av prosjekteier ved signatur . Alle andre typer kontrakter sendes til fakultetsadministrasjon for gjennomsyn. Dersom kontrakt avviker fra standardkontrakt skal den sendes FA for juridisk vurdering. Kontrakt godkjennes av prosjekteier ved signatur Kontorsjef sender avslag, samt evt. klage på avslag, til arkiv m/ kopi til prosjektleder/søker Fakultets adm. Økonomikonsulent /superbruker oppretter prosjektet. Kontrakt/tildelingsbrev m/godkjent budsjett sendes til arkiv sammen med skjema for prosjektopprettelse. Budsjett legges innen 6 uker i ADI Arkiv Kontorsjef sender godkjent kontrakt og budsjett til finansieringskilde med kopi til prosjektleder

Rutiner for saksbehandling EFP v. prosjektendringer Finansieringskilde Prosjektleder Prosjekteier Økonomi FA Det utarbeides ny kontrakt i samarbeid med økonomikonsulent og prosjektleder /- eier. Sendes fra kontorsjef til fakultets adm. for gjennomsyn. Fortrinnsvis skal UiOs standardkontrakt anvendes. Dersom kontrakt avviker fra standardkontrakt skal den sendes FA for juridisk vurdering. Kontrakt godkjennes ved signatur av prosjekteier Kontorsjef reviderer budsjett i samarbeid med økonomikonsulent og prosjektleder /eier. Ny/endret kontrakt godkjennes av instituttleder Revidert budsjett Fak .adm. Arkiv Ny kontrakt m/ eventuelt revurdert budsjett sendes til arkiv i tillegg til annen korrespondanse Kontorsjef sender ny kontrakt med godkjent budsjett til finansieringskilde med kopi til prosjektleder

Rutiner for saksbehandling EFP v. prosjektavslutning Finansieringskilde Prosjektleder Prosjekteier Fak. adm. Økonomi Kontorsjef innhenter fullstendig informasjon fra prosjektleder Økonomikonsulent utarbeider sluttrapport i samarbeid med kontorsjef og prosjektleder/ eier. Sluttrapport sendes instituttleder for godkjennelse. Kontorsjef/økonomikonsulent sender sluttrapport til finansieringskilde med kopi til prosjektleder Arkiv Sluttrapport Melding om prosjektavslutning gjøres av økonomikonsulent til Regnskapsseksjonen og kopi sendes sammen med sluttrapport til arkiv og assisterende fakultetsdirekør