”Doctector”
Generell del ◦ Vår oppgave og vårt hovedfokus ◦ Vår problemstilling ◦ Hva vi har gjort ◦ Videre utfordringer Teknisk del ◦ Grunnlaget ◦ Forklarende modell ◦ Erfaringer Demo
Dagens system på sykehus, ”kalling”. ◦ Ingen info om hvem som ønsker kontakt eller om graden av viktighet av kontakt. ◦ Avbrytende arbeidsform, unødige forstyrrelser. Vi har valgt å sette fokus på hvordan sykepleierne opplever det å kalle på klinikerne
Vil kjennskap til legenes lokasjon og tilgjengelighet påvirke sykepleieres hverdag?
Vi har laget en applikasjon for å teste virkning av kjennskap til noen sin tilgjengelighet og lokasjon Vi har testet applikasjonen gjennom scenarier på Solsiden
Lege 1 er på operasjonssal og er markert opptatt Lege 2 er på kontor B Sykepleier er på sengepost A En pasient ser ut til å ha et problem med magen. Sykepleieren ønsker å konsultere legen for å følge dette opp. Sykepleieren tar opp modulen og ser at lege1 som er visittlegen er opptatt. Ser derimot at den andre visittlegen som er lege2 er ledig og ringer denne. Legen gir beskjed om medisinering.
Applikasjonen er en prototyp og det er dermed for tidlig å kunne si noe om dens faktiske påvirkning ◦ Teste applikasjonen på et sykehus med sykehuspersonell ◦ Se på hvordan applikasjonen vil kunne påvirke samspillet mellom leger og sykepleiere
Mobiltelefoner med trådløst nettverk Trådløse Trondheim GeoPos (lokasjonstjenesten) Solsiden kjøpesenter (god dekning, innendørs)
Stor unøyaktighet i GeoPos: ◦ Få aksesspunkter ◦ Fysiske begrensinger: glasstak, murvegger Forskjellige telefoner, forskjellige målinger Bare fire soner (rom)