Fysikksimuleringer på sksk.no/fysim

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Del Rett Veiledningstjeneste om opphavsrett og undervisning Jens Breivik Norgesuniversitetet
Advertisements

v/Trine Aakermann faglig leder Dysleksi Norge
Slik bruker du vår nettbutikk!
Regning i alle fag Ungdomstrinnsatsningen
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
Brukertesting •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
ELEKTRISK ENERGI FRA FORNYBARE OG IKKE-FORNYBARE ENERGIKILDER UNGDOMstrinnet vurderingskriterier til underveisvurdering Navn:____________________________________________________________________.
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
GROW modellen.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram
Utfordringer og muligheter i praksiskonsulentordningen Innlegg til PK-samling, Kirkenes 2. juni 2010 Øystein Fossen/Kristin Reichborn Kjennerud, Arbeidsforskningsinstituttet.
Yrkesopplæringsnemndenes rolle i fylkeskommunenes arbeid med dimensjonering av utdanningstilbudet Kari Fyhn rådgiver Udir, Avdeling for fag- og yrkesopplæring.
Innføring i fagdidaktikk – samfunnsfag 1
Regneark II IN 102 Forelesning 4.
Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med.
Tekst, bilde og komposisjon
ERGO FYSIKK 1 nettsted.
Pedagogisk ledelse i Den gode Akershusskolen
Magnetisme og elektrisitet – nære slektninger
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Kompendium i Sensorteori
FOU prosjekt ved Sjøkrigsskolen
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
Bruk av digitale stellarium i astronomiundervisningen Olav Holm Kvitsund Gymnas Landskonferansen for fysikkundervisning,
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Noen tips om PowerPoint
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering mandag 18.9 Lesing av data fra fil og skriving av data til fil. Side 411 – 4.. Kap 4.
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
Reidar Kyllesdal Plugin for NDLA i it’s learning.
Grunnleggende pedagogikk,
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2014 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Kraft og bevegelse Kap 9.
123 Data - Førstehjelp Krokelvdalen Skole. Hva skal vi lære Slå på/av datamaskinen Hva som må til for å komme på internett Hvilke typer kommunikasjonsformer.
INF 295 Algoritmer og datastrukturer Forelesning 5 Algoritmeanalyse Hans Fr. Nordhaug (Ola Bø)
MÅLRETTET MILJØARBEID
Forstudie Nå situasjonen: dagens situasjon med ulemper og fordeler
Transistorer – en alternativ presentasjon
Myter – organisasjon og ledelse i barnehagen
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Velkommen som student Anne-Beathe Mortensen-Buan
Magnetronen Viktig komponent i radar og mikrobølgjeovn Enkel modell for virkemåten til magnetronen Går ikkje inn på detaljert forklaring av vekselverknaden.
1 Intro kartlegging Matematikk LUB Fredag Elise Klaveness.
Velkommen til MG Rover Norge Serviceskolen. MG Rover Norge Serviceskolen Kurs innhold Hva er elektrisk strøm Magnetisme Vekselstrøm og likestrøm Blyakkumulatoren.
Elektro 1 SUBARU NORGE AS MG ROVER NORGE. Kurs innhold Hva er elektrisk strøm Hva er elektrisk strøm Magnetisme Magnetisme Vekselstrøm og likestrøm Vekselstrøm.
Fysikksimuleringer på sksk.no/fysim
Newtons lover.
Sett inn bilde av produktet her
Elektrisitet og magnetisme
Elektrisitet og magnetisme
Sett inn bilde av produktet her
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Brukermedvirkning i praksis – bruk av FIT
Transistorer – en alternativ presentasjon
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
Fokus på matematikk Skien kommune hadde i årene frem til 2013 svake resultater i matematikk Kommunene satte derfor i gang en felles satsing for å løfte.
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
Kommunikasjonsformer
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
10 Konjunkturledigheten
Dataanalyse CanSat.
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Utskrift av presentasjonen:

Fysikksimuleringer på sksk.no/fysim   Hvor finnes gode simuleringer/animasjoner? Bruk søkemotor eller en samling (det finnes mange). Vår anbefaling:  http://sksk.no/fysim

Hvordan bruke animasjoner i undervisningen?   -    Demonstrasjoner i timen       -    Diskusjonsoppgaver i timen -    Individuelle oppgaver knyttet til en animasjon.      Svarene kan registreres og følges opp.      Utviklet/under utvikling på Sjøkrigsskolen

  Eksempler: 1.      Demoer i timen. Ex 1:     Tvungne svinginger. Frekvens og resonans Ex 2:    Radarbølge i bølgeleder Ex 3:    Halvlederfysikk: Dioden i lederetning og sperreretning Ex 4:     Dioden i lederetning. Mer detaljert modell Ex 5:     Modell av npn transistor

  2.     Fellesoppgaver/diskusjonsoppgaver i timen. Ex 1:    Om induksjon: Forklar det du ser! Ex 2:    Om induksjon: Forklar det du ser  Hvorfor stopper bevegelsen? Hvordan blir polene på spolen? Hvis tid: Ex 3:    Oppgave til dere. Oppgaven er å skissere en fluks-tid graf.   

3.    Individuelle oppgaver/ Animasjon med oppgavedel De ferdige oppgavene ligger her, under knappen "Oppgaver". Ex 1:     Grafisk forståelse. Rettlinjet bevegelse Ex 2:     Hvordan virker en fasestyrt radar?   Administrasjon av klasser og testresultat.

Oppfordring til alle: Har dere gode animasjoner, send adressen til oss! Har dere idéer til spørsmål til en konkret animasjon? Kontakt oss, så kan vi i fellesskap lage et opplegg.   Kommentarer/idéer til forbedringer? Kontakt oss!