Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Kursmøte 2 Samtalen Kursmøte 2 Samtalen Kursmøte 2.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Steget före 1 © Irène Johansson/Hatten Förlag 1 TEMA Voksne snakker om Barnet, barnets behov og følelser Kursmøte 2.
Advertisements

– tidlig kommunikasjon
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Fra ord til liv Mars 2011.
22 tips for den faglitterære forfatteren
Gudstjeneste med Skattejakt.
¾ Et løft i livet Smakebiter fra lysbildene
Å forstå seg selv og andre
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
– det tidlige ordforrådet og den primitive grammatikken
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson 1 Kursmøte 5Verb Verb.
Unge & Rus Erfaringer og knyttet til planlegging og gjennomføring av tiltaket Unge og Rus Torsdag 4. juni 2009 Andreas Kjærnet Oddvar H. Heen, Årvoll skole.
Ord til ettertanke (Klikk for å gå videre).
Ett skritt foran 2 © Irène Johansson 1 På-vei-mot treordssetning På-vei-mot treordssetning Kursmøte 7.
Kursmøte 3 På-vei-mot f(x) setninger.
Skritt 1 er å bli klar over Guds Plan
Kursmøte 4 TEMA Voksne snakker om Det barnet gjør.
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Kursmøte 2 Kursmøte 2 Substantiv.
Penger & etikk to sider av samme sak? Henrik Syse, forsker og filosof
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Kursmøte 6 Den gode samtalen Kursmøte 6 Den gode samtalen Kursmøte 6.
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Velkommen til dette sted Velkommen inn i mitt åpne hjerte
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Oss & Dem ???.
Kursmøte 1-4 Metoden TN Tegnsatt norsk.
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Coachingsamtale © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale.
Filosofisk visdom i den kommunale hverdag
Etikk og moral i lederskap
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Kursmøte 3 System i samtalen Kursmøte 3 System i samtalen Kursmøte 3.
Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson 1 Kursmøte 6Adverb Adverb.
Steget före 1 © Irène Johansson/Hatten Förlag 1 Kursmöte 3 TEMA Voksne snakker om Barnets kropp Kursmøte 3.
Steget före 1 © Irène Johansson/Hatten Förlag 1 TEMA Voksne snakker om Det barnet er oppmerksom på Kursmøte 5.
1 Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson Kursmøte 4Adjektiv Adjektiv.
Kursmøte 3 Kursmøte 3 Konjunksjoner.
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Kursmøte 5 Språklige handlinger Kursmøte 5 Språklige handlinger Kursmøte 5.
1 Ett skritt foran 3 © Irène Johansson Kursmøte 4 Samtaleemne Kursmøte 4 Samtaleemne Kursmøte 4.
Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson 1 Ett skritt foran 4 Velkommen! Kursmøte 1-1.
Kursmøte 1-5 Kursmøte 1 Preposisjoner.
1 Ett skritt foran 3 © Irène Johansson Metoden TSS Tegn som støtte Metoden TSS Tegn som støtte Kursmøte 1-4.
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Metoden Ett skritt foran Kursmøte 1-2.
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Om barnet som aktivt lærende Om barnet som aktivt lærende Kursmøte 1-3.
Kursmøte 1-2 Hvor er barnet på vei? – mot 3- 4åringens språklige nivå.
1 Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson Metoden Ett skritt foran Kursmøte 1-3.
det første ordforrådet
Ett skritt foran 2 © Irène Johansson 1 På-vei-mot setninger der handlingen er det sentrale På-vei-mot setninger der handlingen er det sentrale Kursmøte.
Ett skritt foran 2 © Irène Johansson 1 På-vei-mot Kursmøte 5 setninger der stedet er det sentrale.
Tegnenes artikulasjon
ABRAHAM MASLOW (BILDE).
1.Blir Gud æret gjennom det? 1Kor 10:31 2.Kommer jeg til å skamme meg over å gjøre dette når Herren kommer tilbake? 1Joh 2:28 3.Er det ”av verden”?Joh.
Den vanskelige samtalen Rusforum i Nord-Østerdal
Strilatun, Seim 5.Februar 2010
Folkekirke langs nye veier. … gjør disipler, i fellesskap, langs nye veier…” (jf. Matt. 28,19) ”Mens dere går…
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
Ett skritt foran 3 © Iréne Johansson 1 Ett skritt foran 3 Velkommen! Kursmøte 1-1 – den enkle setningen og samtalen.
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Profesjonsfellesskap til beste for barn og unge Lars Gunnar Lingås Førsteamanuensis i profesjonsetikk og veiledning, fil dr
Har du et problem – har du også kunnskap.
Den entusiastiske lærer
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
Kartlegging og observasjon 2008 Tone Sunde. OBSERVASJON er et bindeledd som kobler teoretisk innsikt til praktisk erfaring (Gunnestad s 77)
Livsmot og livsmestring -Kunnskap om sunnhet som grunnlag – Martha Bjelland Bø – Sagavoll folkehøgskole.
Avd. møte(r) mai 2014 | Skyss Kundesenter |
Myndiggjorte medarbeidere i pleie- og omsorg – hvorfor og hvordan?
Samtaletrekk B – Samarbeid
Velkommen til Løft Presentasjon av case, sett i lys av hvordan Løft jobber med ettervern. Belyst ved Løft - metodikk v/Roar Andersen.
Utskrift av presentasjonen:

Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Kursmøte 2 Samtalen Kursmøte 2 Samtalen Kursmøte 2

Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 2 Å samtale er å samarbeide Hvordan blir vi bedre til å gi barnet en mer aktiv rolle i samarbeidet ? En period av frustration för de vuxna Ditt bidrag og mitt bidrag Hva er våre forventninger – hvordan kan de endres?

Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 3 Å samtale er å samarbeide Hvordan blir vi bedre til å avlese barnets ytringer? En period av frustration för de vuxna Ditt bidrag og mitt bidrag Hva er våre forventninger – hvordan kan de endres?

Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 4 Å samtale er å skape mening i fellesskap Hvordan blir vi bedre til å dele barnets oppmerksomhet ? En period av frustration för de vuxna Man trenger noe å koble innholdet til Det finnes faktorer i situasjonen

Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 5 Hvordan blir vi bedre til å dele barnets erfaringsverden? En period av frusration för de vuxna Det finnes faktorer i felles bakgrunnskunnskap Å samtale er å skape mening i fellesskap Man trenger noe å koble innholdet til

Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 6 Hvordan blir vi bedre til å leve oss inn i barnets tankeverden? Det finnes alltid et stort rom for tolkning Å samtale er å skape mening i fellesskap Man trenger noe å koble innholdet til

Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 7 Hvordan blir vi bedre til å la barnet beholde sine rettigheter ? En period av frustration för de vuxna Begge har rettigheter og plikter Å samtale er å skape mening i fellesskap