Årets store mønstring for sjøtransporten

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MYTER OG VIRKELIGHET OM LUFTFART OG MILJØ
Advertisements

Barnas Stasjon – et nettverkstiltak
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Del 2: Personlig økonomi.
Erfaringer fra 8 års (2004 – 2011 ) Krabbefiske
Hvordan tar vi dette videre? Markeds- og logistikksjef Rolf Aarland, Trondheim Havn 5. juni 2012 Velg sjøveien.
OSLO JAZZFESTIVAL Sponsormuligheter 2012 – ) Jazzfestival sponsor 2) Hovedsponsorer 3) Enkeltkonserter 4) Annonsering i festivalmagasin –
Daglig leder program Samling 2, sept. Hensikt.
Dyreparken på 300 sekunder.
Arbeidsmøte: Effektiv havnelogistikk og flere kunder Oslo Havn, 3. desember 2013.
Undervisning i personlig økonomi Ungdomsskole
Verdens vakreste containerrute 10. mai – 22. oktober 2012.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
mai Havneforeningens Lederprogram Barcelona Foto: Joachim S. Müller.
2013. Kart- legging Arrange- ment Over- føring Deltagere • Havner • Rederi • Speditører.
Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v
American Express – Ny medlemsfordel i YS
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
Av Beate Magerholm, Drammen kommune
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
GodsFergen - Fremtidens kystlogistikk
Logistikk  Billigst mulig  Uten tap av service  Miljø er ekstra bonus.
Nor Lines – det unike transportsystem.
KRITISKE SUKSESS FAKTORER I VALG AV TRANSPORTØR
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen SHORT SEA KAN OVERTA MYE AV VEITRAFIKKEN, MEN HVA ER SUKSESS KRITERIENE? GARDERMOEN 12 JANUAR 2012.
Hvordan kan DU forandre verden? HVEM ER DINE FORBILDER?
”En enslig svale gjør ingen sommer”
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
Program : Møtested: Gildehallen, Aass Bryggeri Kl : Ankomst/registrering/kaffe Kl : Høstmøtet åpnes v/ Grethe Hartviksen.
HTV konferanse Program: –Status samhandlingsreformen – sett fra KS’ perspektiv” v/Therese Sivertsen er rådgiver i KS Helsesatsing region vest.
CIP – Competitiveness and Innovation Programme KS 10. september 2009 Marthe Haugland.
Vi håper og tror det kommer 4-5
Kunnskapsminister Kristin Halvorsen Hamar, 22. mai 2012.
Bønder støtter bønder! Bondelaget samarbeider med Utviklingsfondet om landbruksprosjekt i Malawi Du og ditt lokallag kan bidra med viktig støtte til.
Sett inn synes eller tro.
”Flyttelasset” Trafikanten + Ruter = Sant April 2012.
Logistikknettverk Buskerud15 februar Logistikknettverk Buskerud Presentation by: Christian Amundrød.
COCA COLA DRIKKER AS SOM LOGISTIKK OG TRANSPORT- BEDRIFT
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
1 Washington Mills AS 1 Logistikkonferansen Velg sjøveien i Trondheim Velger Washington Mills også sjøveien i fremtiden? Hvorfor bruker vi sjøtransport.
Arrangement. Mer last Fokus 1.Transportkjøper «i høysetet» 2.God dialog: Sosialt og faglig 3.Faglig høy kvalitet.
«Velg Sjøveien» Trondheim 5. juni 2012 Bruk sjøtransport, bli rik ! Arne Jakobsen Gründer/CEO.
Logistikk Billigst mulig Uten tap av service Miljø er ekstra bonus.
Logistikk Billigst mulig Uten tap av service Miljø er ekstra bonus.
Hva skal til for at mer gods i dagligvarebransjen
Base til Base Initiativet, realisering av Vei til Sjøambisjonen, i ett bredt partnerskap som inkluderer myndighetene Velg Sjøveien! Konferanse Tromsø,
REMA Distribusjon Norge AS Distribunal Narvik Hjalmar Larssen Daglig Leder .
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen VELG SJØVEIEN 2012 Bergen SJØVEIEN – NOE MER ENN OVERSJØ VIDAR KARLSEN ADM. DIREKTØR DFDS LOGISTICS.
Rotary Distrikt 2260 Klubbfokus 2009 / DISTRIKTSPROGRAMMER v/Johan Hovdedalen GSE – Group Study Exchange Mentoring TSR – Tall Ships Races Ungdomsutveksling.
Sjøtransportprosjektet Gardermoen 11. jan 2012
Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012.
Foto: Jo Michael Godsfergen Tom Rune Nilsen,
Dr.ing. Jan Tore Pedersen
Mediehåndtering Kommunikasjon og media i Europeisk mobilitetsuke 2009 Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik.
Hans Kristian Haram, Shortsea Promotion Center Norway
Videokonferanse som miljø- og kostnadsbesparende tiltak GRIP Forum 5. Juni 2003 Carsten Skog Coop Norge AS.
Sørlandsbanen i Agder-fylkene - Kristiansandsområdet og jernbane
Samarbeide for å overleve? Mulighetene er der…og MÅ tas 5 September 2014 Grafisk bransjeforenings landsmøte 2014.
DET ER BEDRE Å BYGGE BARN ENN Å REPARERE VOKSNE
2+2= 5 Felles markedsføring av sjøtransport Anne Kristin Hjukse, informasjonssjef Oslo Havn.
Velg sjøveien Erfaringer så langt – veien videre.
Per Schjølberg-Henriksen Oslo 27. oktober 2004 Forskningsbasert kompetansemegling Erfaringer fra TEFT og IRC Forskningsbasert kompetansemegling Metoder.
Vibeke Lund, Kjedeleder Officer AS Gulltasten Quality Hotel Expo Bedriftsmarkedet er et fieldgame.
1 SKAL DU HJELPE KFUK-KFUM NÅR VI SLUTTER?. 2 VI FIKK SÅ MYE GLEDE I KFUK-KFUM I Y’S MEN FORTSATTE DET.
Stavanger Turnforening Hvorfor samarbeide med STF i merkevarebyggingen? Stavangers desidert største idrettslag –Pr. dato medlemmer. Disponerer.
Kommentarer Bred Godsanalyse Oktober overlevering Bred samfunnsanalyse av godstransport - 2 Drammen havn, 4. september 2015.
Rådsmøte PRC Jostein. Tulipanaksjonen 2014 Felles løft mot nye høyder Skal bli et fyrverkeri av en aksjon – I din bydel – I sentrum – På lokale.
Velg sjøveien Larvik Forutsigbar sjøtransport = samarbeid mellom aktørene.
Shortsea Promotion i Norge Ved Hans Kristian Haram Ålesund 2010.
Mindre utslipp og smarte logistikkløsninger.
Utskrift av presentasjonen:

Årets store mønstring for sjøtransporten Velg sjøveien – 2012 Årets store mønstring for sjøtransporten

Sparer 15% Kjell Bornhorst Daglig leder Visafo Visafo som presenterer her i dag

48% av importvolumet er overført fra bil til sjø Marianne Steenstrup: Hadde vi vist om det hadde vi gjort det for lenge siden!

Tiltak  Markedsføring ”Jeg tror mange i næringslivet i Drammen ikke er klar over hvilke muligheter denne containerlinjen gir!” Roger Nilsen, Aas Bryggeri  

Konferanse Vareeiere Speditør Agent Linje

Tre hovedbudskap Penger Service Miljø

Verdens vakreste godsreise Fra havn til havn 16 havner Mai-oktober 2012 Stafett på godskip Container=stafettpinne Aktiviteter Media Arrangement Mulighetsrapport Mål: Avdekke behov

20-100 gjester i hver havn Gjester = Transportkjøpere = Vareeiere og speditører

Coop’s fremtidig valg Coop transporter cirka 10% av sine volum inngående fra Europa ved bruk av ShortSea løsninger. Hva må til for å øke volumene? Tid Frekvens Annet? Coop ser etter smarte sjøløsninger som kan konkurrere med nåværende transportløsninger på vei/ bane.

1 million tonn Identifisere transportbehov. 70.000 i hver havn. Fra vareeier og speditører.

Kampanjepris Trailerlast Gir omtale

Invitasjon og kampanjeweb Invitasjon > Program > Påmelding > Oppfølging

Arrangement Sosialt og faglig. Kunden i høysetet!!

Annonser og reportasjer Logistikkpressen Lokalpressen Internet

Media «Events» Pressemeldinger Boksen flyttes Politikker med på reisen! Samle behov Innstilling på Gardermoen!

Sponsorer 15 havner 450.000 Hovedsponsorer 200.000 Andre rederier 120.000 Organisasjoner 140.000 Totalt 910.000 (Ubesvart = 270.000)

Budsjett – kr 1.000.000 Konseptjobbing 150 000,- Film og presentasjon 250 000,- Kampanjeweb og invitasjon 150 000,- Materiell, annonsemaler 150 000,- Container 150 000,- Diverse 150 000,-

Tidsplan – Utkast* Tromsø to 10. mai Narvik ma 14. mai Bodø ti 22. mai Trondheim ti 5. jun Ålesund on 13. jun Bergen to 22. jun Karmsund on 15. aug Stavanger on 22. aug Rotterdam Kristiansand Borg Moss Drammen Larvik Grenland Oslo on 17. okt Gardermoen ma 22-23. okt * Under bearbeiding

Organisering Kampanjestyre Ledelse Hovedområder Hver havn Logistikkforeningen LTL DFDS Logistics Nor Lines Norsk Havneforening Ledelse Hans Kristian Anne Kristin Morten Norvang Hovedområder Containeren – Anette Media – Anne Kristin Arrangement – Beate Sosiale media – Daniel Hver havn Arrangementskomité Bruk Maritimt Forum og LTL!

Eksponering av sponsorer Sosialt samvær Taletid Tilgang til transportbehov Eksponering i container Omtale i nyheter og media Kontaktdetaljer på web

Hovedsponsorer Prioritert taletid Eksponering i kampanjefilm Fokus i containeren Mer omtale Slot-tid på Gardermoen