Årets store mønstring for sjøtransporten Velg sjøveien – 2012 Årets store mønstring for sjøtransporten
Sparer 15% Kjell Bornhorst Daglig leder Visafo Visafo som presenterer her i dag
48% av importvolumet er overført fra bil til sjø Marianne Steenstrup: Hadde vi vist om det hadde vi gjort det for lenge siden!
Tiltak Markedsføring ”Jeg tror mange i næringslivet i Drammen ikke er klar over hvilke muligheter denne containerlinjen gir!” Roger Nilsen, Aas Bryggeri
Konferanse Vareeiere Speditør Agent Linje
Tre hovedbudskap Penger Service Miljø
Verdens vakreste godsreise Fra havn til havn 16 havner Mai-oktober 2012 Stafett på godskip Container=stafettpinne Aktiviteter Media Arrangement Mulighetsrapport Mål: Avdekke behov
20-100 gjester i hver havn Gjester = Transportkjøpere = Vareeiere og speditører
Coop’s fremtidig valg Coop transporter cirka 10% av sine volum inngående fra Europa ved bruk av ShortSea løsninger. Hva må til for å øke volumene? Tid Frekvens Annet? Coop ser etter smarte sjøløsninger som kan konkurrere med nåværende transportløsninger på vei/ bane.
1 million tonn Identifisere transportbehov. 70.000 i hver havn. Fra vareeier og speditører.
Kampanjepris Trailerlast Gir omtale
Invitasjon og kampanjeweb Invitasjon > Program > Påmelding > Oppfølging
Arrangement Sosialt og faglig. Kunden i høysetet!!
Annonser og reportasjer Logistikkpressen Lokalpressen Internet
Media «Events» Pressemeldinger Boksen flyttes Politikker med på reisen! Samle behov Innstilling på Gardermoen!
Sponsorer 15 havner 450.000 Hovedsponsorer 200.000 Andre rederier 120.000 Organisasjoner 140.000 Totalt 910.000 (Ubesvart = 270.000)
Budsjett – kr 1.000.000 Konseptjobbing 150 000,- Film og presentasjon 250 000,- Kampanjeweb og invitasjon 150 000,- Materiell, annonsemaler 150 000,- Container 150 000,- Diverse 150 000,-
Tidsplan – Utkast* Tromsø to 10. mai Narvik ma 14. mai Bodø ti 22. mai Trondheim ti 5. jun Ålesund on 13. jun Bergen to 22. jun Karmsund on 15. aug Stavanger on 22. aug Rotterdam Kristiansand Borg Moss Drammen Larvik Grenland Oslo on 17. okt Gardermoen ma 22-23. okt * Under bearbeiding
Organisering Kampanjestyre Ledelse Hovedområder Hver havn Logistikkforeningen LTL DFDS Logistics Nor Lines Norsk Havneforening Ledelse Hans Kristian Anne Kristin Morten Norvang Hovedområder Containeren – Anette Media – Anne Kristin Arrangement – Beate Sosiale media – Daniel Hver havn Arrangementskomité Bruk Maritimt Forum og LTL!
Eksponering av sponsorer Sosialt samvær Taletid Tilgang til transportbehov Eksponering i container Omtale i nyheter og media Kontaktdetaljer på web
Hovedsponsorer Prioritert taletid Eksponering i kampanjefilm Fokus i containeren Mer omtale Slot-tid på Gardermoen