Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Mediehåndtering Kommunikasjon og media i Europeisk mobilitetsuke 2009 Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Mediehåndtering Kommunikasjon og media i Europeisk mobilitetsuke 2009 Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik."— Utskrift av presentasjonen:

1 Mediehåndtering Kommunikasjon og media i Europeisk mobilitetsuke 2009 Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik

2 Nasjonal koordinering Nasjonal pressemelding fra VD Koordinert presseopplegg i byene Budskap: –Ordførerne i 14 byer står i spissen for årets mobilitetsuke –”Bedre byklima”, understreker viktigheten av lokale tiltak for å bedre livskvaliteten i byene Faktaark med høydepunkter og kontaktpersoner

3 Medieoppslag Opoint medieovervåking Totalt ca 70 oppslag Gode lokale tiltak og kulturelle aktiviteter skapte medieinteresse Mediespinn på hovedbudskap

4 Eksempler

5 Eksempler forts. bt.no nyheter Kampanje på rådhusveggen Klatrere fra brannvesenet hengte tirsdag opp et banner på 300 kvadratmeter på rådhuset. Banneret er en del av kampanjen «Europeisk mobilitetsuke», der målet er å motivere til økt bruk av miljøvennlig transport. Hovedformålet med kampanjen er å få flest mulig til å la bilen stå, og heller gå, sykle eller bruke kollektivtransport til jobb og skole. Det er Samferdselsetaten i Bergen Kommune som har det lokale ansvaret for kampanjen. De retter fokuset mot skoler og bedrifter, og skal hele uken gi informasjon og råd om hvordan man kan legge om til smartere transportløsninger.

6 Hva skjer i 2010? Nasjonal markering –Pressemelding med hovedbudskap nasjonalt Suksesskriterier: –Opprette kontakt med pressen –Spinne videre på nasjonal markering –Gode lokale tiltak og aktiviteter –Samle en pakke med gode pressesaker –Radio/TV –Samarbeid: SVV/kommuner/partnere!


Laste ned ppt "Mediehåndtering Kommunikasjon og media i Europeisk mobilitetsuke 2009 Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google