Total systemhåndtering – for bedre vannkvalitet Avd

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ørnulf Wiig Installasjon AS
Advertisements

SERVICE PÅ NØDLYS OG LEDESYSTEMER
Erfaringer fra internrevisjon
Unni Henriksen Hygienesykepleier Helgelandssykehuset HF
Innkjøpsseksjonen Innkjøpssystemet - historikk •Forprosjekt 1999 •Konkurranse 2000 •Pilotprosjekt •Implementering på alle skolene
Mento Hose Management Floating Production Storage Offload Bulk Loading
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
Operasjonsavdelingene og T-DOC Trondheim, 22. september 2009
Tilfredshetsundersøkelsen 2008 Tilbakemeldinger til studentene og oppfølging i LUNA.
Revisjon ved Rikshospitalet den 11. – 18. desember 2007.
PUS-forum Trondheim, 30. november 2010
Sikring av vannkvalitet på hovedinntak på helseforetak.
Rapportering til departementet Seminar NPH, 16. januar 2007.
Medisinsk tekniske tjenester Organisering Internhandelmodellen Stig Koteng, avd.sjef, MTA MTFL, 27. mai 2009.
Foto: Jo Michael Nasjonalt program for leverandørutvikling Leverandørutvikling – kommunen som aktiv aktør - Innovative anskaffelser som drivkraft til kommuneutvikling.
Erfaringskonferanse om Funksjonsvurdering i Attføringsbedrifter for IA bedrifter Elsa Sæbø, Rådgiver NAV arbeidslivssenter Akershus.
”Gode investeringsprosesser i Oslo kommune”
Faggrupper. Hvilke faggrupper finnes det? Intern OS Dev Drift Sosial Sikkerhet Alle må være med i minst én faggruppe!
Samhandling Mye av informasjonsoverføringen i helsevesenet har hittil foregått på papir eller via telefon. Det har tidligere ikke eksistert noen nasjonale.
FUNNKe Regionalt kompetanseløft innen elektronisk samhandling ALF – drift og rutiner ved Lars-Andreas Wikbo Line Nordgård.
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
FAU Møte 3. september 2013 Velkommen Registrering ved døren.
Hva må vi ha prosedyrer på Hygienesykepleier Hege Lundmark
1 Orientering Erfaringskonferanse Funksjonsvurdering Torsdag 15. Februar 2007 Attføringskonsulent Håkon Bjørklund.
Samkommunestyret – Grete Ludvigsen 1 Orientering til samkommunestyret Samkommuneplan.
Validering og rutinekontroll av sterilisering med vanndamp
Resultatbasert omfordeling (RBO)
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Organisering med oppgave- og ansvarsfordeling på prosjekt
Landsmøte i Medisinsk teknisk forening april 2006 Stavanger Rådgiver Bård Skage Informasjon fra Nasjonal kompetansegruppe for behandlingshjelpemidler.
Kp 4 Målformulering Godt formulerte mål skal:
Drift og vedlikehold - videre prosess Eirik Øvstedal 28. september 2010.
NOx MÅLINGER - ALTERNATIVE METODER
Stiftelsen RNV - Rent Norsk Vann Paneldebatt - ledd 3+4 private/profesjonelle brukere Deltakere Anne Marit Muri, Ansv. Redaktør - Vi i Villa Egil Lingass,
Stortingets ombudsmann for forvaltningen
NVHs kvalitetssystem Allmøte på NVH: Lov om universiteter og høgskoler Krav til systemet: ▪§ 1-6. Kvalitetssikring (1)Universiteter og høyskoler.
Elektronisk saksbehandling og arkiv
HANDLINGSPLAN FOR UNIVERSELL UTFORMING Prosjektleder: Oddrun Helen Hagen, SWECO Samferdsels- etaten.
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
Gruppe for sanntidstjenester - GFS Årsplan Hovedmål: Mål 1: Avvikling av gammel telefoni-infrastruktur Mål 2 Videreutvikle Sip-infrastruktur med.
Elektronisk meldingsutveksling
9-kommunesamarbeidet i Vestfold Status og resultater Langesund 10. mars 2005 Torill Lønningdal adm leder 9k.
Overvåking Feilhåndtering
ENERGI- OG KLIMAPLAN KONGSVINGER KOMMUNE Kongsvinger kommune ønsker velkommen til møte for oppstart av Energi- og Klimaplan for Kongsvinger 13. august.
(12) Ordstyrer setter oss på sporet Hvilke utfordringer står vi overfor når vi skal vurdere om vannforsyningen har tilstrekkelige hygieniske.
Tiltaksgjennomføring ved Modum industri AS Nøkkelprosesser.
Planlegge og prioritere tiltak
Felles regnskap og lønn Langesund 10. mars 2005 
UTARBEIDET AV INGER-LISE STOKKE
MAI 2013 Hur säkerstaller vi drift och skötsel av minireningsverk? 1 Seminar – Uddevalla mai 2013 Avviksbehandling Erik Johannessen, Ph.D.,
Microsoft System Center Operations Manager 2007
Hovedprosjekt 40E Knut-Håvard Olsen Service Management Improvement Ventelo.
Hvitvasking Kostnader/merarbeid /flere meldinger Sikkerhetssjef Ole Jørgen Eiterå SpareBank1 Gruppen AS 14.September 2005.
JM Hansen Installasjon AutomasjonMaritim Kommunikasjon til vegg:
1 Pasientsikkerhetsvisitter Adm. dir. Einar Magnus Strand.
Treindustriens Brannkontroll.
Privatskolesamling Kjetil Digre avdelingsdirektør / avdeling for statistikk 27. april 2011.
KOMPENSASJONS-ORDNING MED REFUSJON AV MERVERDIAVGIFT FRA (PÅ HØRING NÅ) DIVISJONSDIREKTØR ASKJELL UTAAKER.
Dialogkonferanse Behovene
Oppgavefordeling mellom seksjonene
Forenkle, forkorte og forbedre
Oppfølging av regionale planer PH og TSB
Felles kvalitetssystem for universitetsmuseenes samlingsforvaltning
Hvordan kan akkreditering bidra til færre ulykker i industrien
25. desember 2018.
Erfaringer fra Oslo kommune – slik gjør vi det i Gerica Erfaringskonferanse i Kristiansand12. oktober Camilla R. Holm, Oslo kommune.
Oppgavefordeling mellom seksjonene
Utskrift av presentasjonen:

Total systemhåndtering – for bedre vannkvalitet Avd Total systemhåndtering – for bedre vannkvalitet Avd. leder Prosjekt, Dion Christensen Aqua Unique Norge AS Vannkonferansen 2007 21. - 23. August 2007

Innhold: Forprosjekt Gjennomføring av tiltak Service og oppfølging Eksempler på installasjoner

1. Forprosjekt Forundersøkelse Befaring Innsamling av dokumentasjon Bildemateriale Kartlegging av installasjon

1. Forprosjekt Uttak av analyser Valg av parameter Akkreditert analysetaking Analysevurdering Konsekvensutredning

1. Forprosjekt Tilstandsvurdering Forslag til tiltak Nødvendig service/oppfølging Konkluderende rapport Dialog angående rapport og tiltak

2. Gjennomføring av tiltak Effektivisere driftsrutiner Effektivisere vedlikehold Evt. endre eksisterende installasjon Intern rens/desinfeksjon

2. Gjennomføring av tiltak Innmontere nytt utstyr Installere vannbehandlingsenheter Igangsetting av nye systemer Opplæring i nye rutiner Kvalitetssikring av tiltak

3. Service og oppfølging Opplæring i driftsrutiner Serviceavtale Analysetakingsrutiner Vedlikeholdsrutiner

3. Service og oppfølging Jevnlige servicebesøk Kvalitetssikring av drift Dokumentere effekt av tiltak Serviceberedskap

4. Eksempler Offentlig sektor

4. Eksempler Sykehus

4. Eksempler Industri

4. Eksempler Privat husholdning