Www.miljolare.no Redaksjons møte 26 januar 2006. www.miljolare.no Dagsorden 1.Dagsorden og deltaker presentasjon 2.Kort om redaktør oppgavene 3.Opplæring.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
 Forelesere og QA-ressurser til NHH sitt kurs i prosjektledelse – januar og februar  Reviderte vedtekter («bylaws») og forskrifter for PMI Norway Chapter.
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Miljørådgiver i grønn hverdag
Bruke Nettverk for miljølære første gang. Hvem - hva - hvor •Deltaker - vanligvis en skole •Område - det geografiske stedet som er undersøkt •Aktivitet.
Velkommen til Pensjonsforum Dagsorden  Erfaringer fra Sverige  Pensjonssystem og pensjonsmarked i endring v/Joakim Palme – VD Instituttet.
Mål for elevrådskoleringen:
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Ole Jakob Johansen Ph.D VAV
Onsdag 25. mai – 18.15Velkomsthilsen og introduksjon – 19.00Vann som økosystemer - Jonathan Colman, UMB Vannforvaltningens ABC -
UkeAktiviteterTema/InnholdMål Uke 1STIKKBALL Man: Alle Tirs: Alle Ons: 3. og 4. trinn Tors: 1. og 2. trinn STIKKBALL Man: Stikkball Tirs: Fotball Ons:
Velkommen til ledersamling i Akershus Røde Kors 23. september 2009
Aktivitetsskolen Rosenholm Infohefte 2013
Bærekraftig utvikling
Webredaktørmøte 14. Desember 2010 – Tryvann. Agenda • Jakten på stjernene • Nye forskningssider • Prosjektoversikt emigrering • Neste websamling • Planer.
Forskerskoler – nøkkelen til en bedre PhD-utdanning?
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Redaksjons møte 16 november 2005.
Energinettverket 25. august 2005 Generelt om miljolare.no.
Energiaktiviteten ” Sjekk skolens energibruk” Energinettverket 25. august 2005.
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Miljøsertifisering av barnehager og skoler i Bærum
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
1 Det økonomiske opplegget for kommunesektoren i 2009.
Levanger kommune Rådmannen Presentasjon av foreløpig forslag til formannskapet Økonomiplan En presentasjon av Foreløpig forslag.
Kapittel 14 Simulering.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Miljøsertifisering av videregående skoler
Kap 06 Diskrete stokastiske variable
Institutt for naturforvaltning (INA)
Overgangsprosjektet NY GIV
”nye” forskning.no Nina Kristiansen, februar 2008.
Nettverk for miljølære Et samarbeid mellom skoler, forskning og forvaltning En moderende møteplass for å praktisere miljøundervisning i eget lokalmiljø.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
FAU og Styreopplæring Velkommen til opplæring og erfaringsutveksling foreldretillitsvalgte Fra barneskolene er det invitert 3 fra hver skole: FAU.
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Medlemsutvikling PETS/Distriktssamling Langesund 28. mars – 29 mars D 2290 E. Omdal.
Aktivitetsmiddelsøknadene Samhandling mellom AIR og klubbene.
Med forskning på timeplanen - Europaseminar oktober 2006.
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
Utviklingsavdelinga KU i praksis - slik gjorde vi det Vurdering og sortering av innspill i arbeidet med arealdelen for Ål kommune Berit Heitmann.
Samdata 2012 Somatikk.
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Presentasjon 2009 Miljøkalender til alle hjem i Ski involverer unge.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Refleksjoner over funn i ARK
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
Bibliotekprosjekt Spjelkavik barneskole
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
Myra skole – foreldremøter Høsten 2011 Informasjon
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
Forslag til årets VA-tiltak ENØK HOLEN RA
Thon Hotel Backlund, Levanger
PLANER FOR ELDREOMSORGEN I BERGEN
Økoprofil - en miljøvurderingsmetode
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
KOSTRA og miljødata og rapportering Julie L. Hass Seksjon for miljøstatistikk, SSB.
Aktivitetstimen Gruben ungdomsskole Mo i Rana. Bakgrunn Ønske om å stimulere ungdom til mer idrettslig aktivitet i skoletida Idrettslig aktivitet der.
Førskoledag 15. juni Hordvik skole
Nettverk for miljølære Olaug Vetti Kvam Skolelaboratoriet i realfag Universitetet i Bergen Bergensvassdrag 26. august 2004.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Budsjettarbeid i styret
ÅRSHJUL - ET VERKTØY FOR FYR-ARBEID
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
En presentasjon av et TUBU-prosjekt ved Ski videregående skole
Utskrift av presentasjonen:

Redaksjons møte 26 januar 2006

Dagsorden 1.Dagsorden og deltaker presentasjon 2.Kort om redaktør oppgavene 3.Opplæring i innholdsoppdatering 4.Tidsbruk på redaktør oppgavene 5.Hvordan skal innholdet være – diskusjon 6.Neste møte

Redaktørene Avfall og gjenvinning Biologisk mangfold Deltakelse og demokrati Energi Forbruk, ressurser og fordeling Friluftsliv og naturopplevelser XXX, SFT XXX, Sabima Lone Pålshaugen, Idebanken Bjørn Moskull, NEE Lone Pålshaugen, Idebanken XXXXX

Redaktørene Helse, inneklima og skolemiljø Interessekonflikter Klima og luftkvalitet Kulturminner Naturområder Vannressurser Bodil Innset, NILU Faye Benedict, UMB Inga Fløisand, NILU XXXXXX, RA XXXXXX, Sabima XXXXXX, UiB

Redaktøroppgaver 1  Driftsansvar, temaside + aktivitetsside  Introtekster  Nyheter  Artikler  Lenker  Rapportmal  UiB og NILU skal dekke nyhetene på forsiden

Oppdatere artikler og lenker Forbedre rapportmal Lage nyheter Forbedre introtekst

Intro beskrivelsen Artikler og lenker

Redaktøroppgaver 1  Driftsansvar, tema + aktivitet  Introtekster  Nyheter  Artikler  Lenker  Rapportmal Hver 6 måned Hver måned Hver 3 måned Hver 6 måned

Hvordan oppdatere innhold?

Redaktøroppgaver 1  Driftsansvar, tema + aktivitet  Introtekster  Nyheter  Artikler  Lenker  Rapportmal Hver 6 måned Hver måned Hver 3 måned Hver 6 måned 1 dag 2 dager ½ dag ½ 1 dag

Tidsbruk per oppgave Oppgave  Introtekster  Nyheter  Artikler  Lenker  Rapportmal Årlig drift  16 timer  160 timer  16 timer  Sum: 224 timer Oppstart  8 timer  4 timer  8 timer  Sum: 32 timer

Redaktøroppgaver 1 - revidert  Driftsansvar, tema + aktivitet  Introtekster  Nyheter  Artikler  Lenker  Rapportmal Hver 6 måned Hver måned Hver 3 måned Hver 6 måned 6 timer 10 timer 3 timer 6 timer

Tidsbruk per oppgave - revidert Oppgave  Introtekster  Nyheter  Artikler  Lenker  Rapportmal Årlig drift  12 timer  100 timer  12 timer  Sum: 148 timer Oppstart  8 timer  4 timer  8 timer  Sum: 32 timer

Ansv. Redaktør - Prosjektleder Astrid Sandås, Utdanningsdirektoratet  : Redaktør – Teknisk Redaktør – Tekstinnhold Brage Frøland, Skolelab, UiB Geir Endregard, NILU  :  :

Nyheter  Fra skolenes arbeid  Skolers resultater  Spennende bruk  etc  Om utbedringer/nye aktiviteter  Om nytt bakrunnsstoff  Om prosjekter/kampanjer Hele hensikt er å hjelpe lærerne/rektorer o.l til å se brukspotensialet i undervisningen. Samtidig skryte av skoler er også bra ovenfor elevene.