PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kombinatorikk for lærerstudenter
Advertisements

Bakgrunn Noen eksempler er avanserte for deltakere som starter på null. Derfor bør man for bruke tavle / flipover eller enda bedre: Gi deltakerne kort.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Hvordan bruke en videokanon
utnytte ledg rom/medløpspasning
Askøy Sjakklubb Ungdom
Regiondommerkurs Norges Bordtennisforbund. UTSTYR -bordet Midtlinje Spilleflate Endelinje Side.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
En innføring i spillet: Lag En Setning
Ei dramatisering Mathias– fritt etter Johan Herman Wessel
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
En fantastisk reise gjennom turnerings-administrasjon
FORELDREMØTE 2012 Barnefotball 6 – 12 år
(Konf+årstall)-QUIZ (dette er en mal som må tilpasses lokalt, la kreativiteten få fritt spillerom! Tilpass etter tema og opplevelser dere hadde i løpet.
Brukerveiledning til NHOs PowerPoint-mal
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Vårkurs 2008  Jørn Egelund  Straffesparkreglementet Brukes kun ved straffesparkkonkurranse
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
Skritt 1 er å bli klar over Guds Plan
Kapittel 2 Delkontrakt, utgang og slem. Fra sist (1) • NS spiller mot ØV • To deler • Meldedel bestemmer • hva som bli trumf og hvor mange stikk som skal.
5 Øk lesesynsfeltet. 5.1 Lesesynsfeltet, lesehastigheten og oppfatningen •Når du fikserer blikket på et sted i teksten, kan du bare lese bokstavene og.
Velkommen til dommerkurs
Oppstart Hoveddel Avslutning Hver elev taster et 7-sifret tall. Det skal ha fire tall før komma og tre sifre etter komma og det skal ikke inneholde.
Hvordan spille Yukigassen snøballkamp
Enkel forklaring av hvordan bygge nettverk i euroSMART!
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Grunnleggende begreper i personopplysningsloven (legaldefinisjoner)
Eksempel AOA (Activity On Arc)
Geometriske figurer… Beregnet på småskoletrinnet, 1. eller 2. klasse
Lær bridge med Mo Bridgeklubb
Gode eller dårlige kort Kapittel 3. Fra sist Melder i stigende rekkefølge fra 1kl (ru – hj – sp) til 7NT Kontrakten er bestemt når de 3 neste spillerne.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Retningslinjer fra NTBF Serve - Oppførsel NBTF - Dommerkomiteen.
Askøy Sjakklubb Ungdom
dekke opp innenfor egen 16-meter
10 regler for å skrive for web
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
INF 4130 Eksamen 2008 Gjennomgang.
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
SPILL BRIDGE 1 KAPITTEL 3 OG 4 SANDEFJORD BRIDGEKLUBB 21. OKTOBER 2014.
VELKOMMEN TIL BRIDGEKURS! SANDEFJORD BRIDGEKLUBB 14. OKTOBER 2014.
FOTBALLQUIZ.
Grunnleggende begreper i personopplysningsloven (legaldefinisjoner)
1 INF oktober 2010 Stein Krogdahl Foreløpige foiler Dagens program: –Første time: Kap 23.5: Trær og strategier for spill med to spillere –Andre.
Brøk, desimaltall og prosent
Matematikk 1 årskurs 26. oktober 2009
Bjørn Erik Korum Hansen & Knut Slatleim.  På klubbhus(30 min):  Nyheter  Formasjoner og småspill teori  Ordet åpent erfaringer til nå:  Fornøyd med.
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
Foreldrekurset Matematikk – spillene. Nettsteder:
Pizzalotteri Egge Gutter 16. Gjennomføring av Pizzalotteri …. Trenger ikke å søke Lotteritilsynet pga omfang. Hefte er nummerert fra 001 – 100 Trykke.
Introduksjon til bridge
Honnørpoeng Spill med trumf Lektion 2.
Utskrift av presentasjonen:

PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen

Vanskelighetsnivå: Vanskelighetsgrad: Antall spillere: Antall kort: Meningen med spillet: 10 år og oppover. For de yngste kan det være hensiktsmessig å spille uten de grønne kortene i starten. Ved å spille med alle kortene er vanskelighetsgraden såpass høy at elever i ungdomsskolen får utfordringer. Flere varianter. Vanskelighetsgraden avhenger av hvor mange farger man velger å spille med. 2. Ved flere deltagere spiller man på lag. Hele kortstokken kan brukes. Hver spiller starter med halve bunken. Å få alle kortene, eller å ha flest kort etter avtalt spilletid er over.

Hver spiller får halve bunken med kort. Dine kort befinner seg nederst på bildet, mens motstanderens kort er på den andre siden av bordet.

Begge spillerne tar opp det øverste kortet i bunken sin og legger det frem på bordet, med forsiden opp. Spillerne forsøker så å finne verdiene til hvert sitt kort. Den med størst verdi vinner kortene og legger dem i en egen ”samlehaug” til side for hovedbunken sin. Dersom begge spillerne får samme verdi på kortene sine, blir det ”krig”. Vi kommer inn på hva dette innebærer etter hvert.

Du har verdien 0,29 mens motstanderen har 0,281. 0,29 > 0,281. Du vinner kortene og samler dem inn vil venstre for bunken din.

Spillerne begynner nå på runde 2 og legger derfor opp ett nytt kort hver. Det er hele tiden om å gjøre å ha størst verdi. Denne gang er det motstanderen som ”trekker det lengste strået” (13,28 > 12,252).

Motstanderen samler inn kortene han vant og legger dem i en egen bunke som er begynnelsen på samlehaugen hans.

Spillerne er nå kommet til runde 3. Du har trukket et grønt kort der det står at verdien til kortet er tilnærmet lik 0,73. Du får også vite at tallet på kortet opprinnelig hadde fire siffer. Hvordan skal spillerne nå avgjøre hvem som vinner runden? Her må spillerne tenke seg godt om. Poenget er av de ikke vet den eksakte verdien til det fire sifrede tallet. De må derfor finne ut både den høyeste og den laveste verdien det fire sifrede tallet kunne hatt. Spillerne finner ut at høyeste verdi på det grønne kortet er 0,734. Laveste verdi blir 0,725. I og med at man ikke kan slå fast at din verdi er større en motstanderen, blir det uavgjort. Uavgjorte omganger avsluttes med krig for å kåre en vinner.

I de tilfeller der det blir krig skal begge spillere legge ut ytterligere tre kort, med baksiden opp. Disse legges delvis over det første kortet og blir en del av ”potten”. Deretter legger hver spiller frem et fjerde kort, denne gangen med fremsiden opp. Den med størst verdi vinner alle kortene som er lagt ut på bordet, og legger dem i samlehaugen sin.

Det fjerde kortet ditt blir igjen et grønt kort. Motstanderens 0,2479 vil bare bli 0,2 om man runder av til to siffer. Du har tilnærmet lik 0,3. Uansett hvilken verdi kortet ditt opprinnelig hadde, er den større enn motstanderen verdi. Høyeste mulig verdi på ditt kort er 0,34. Tilsvarende er laveste verdi 0,25. Du vinner krigen og samler inn alle utspilte kort.

Runde 4 er i gang og nå er du svært heldig! Du trakk et spesialkort med en sjørøver papegøye. Disse spesialkortene vinner alltid over andre kort. I de tilfeller der begge spillerne trekker et slikt kort, blir det krig.

I og med at du var så heldig å trekke et spesialkort med bilde av en papegøye, vinner du omgangen og samler inn utspilte kort. Spillet fortsetter på samme måte som angitt inntil en av spillerne sitter med alle kortene, eller avtalt spilletid er over. Vinneren er den som sitter igjen med alle kortene, eventuelt flest kort.