Webredaksjonsmøte 17. juni Velkommen. Agenda 1. Velkommen 2. Imagemap 3. ECSS- status 4. Bruk av multimedia på nih.no 5. Søkeoptimalisering – sjekkliste.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
HVA ER ?.
Datakurs i heimesida Skei hotell 15.mai  Søk opp på internett  Last ned Google Chrome – gratis  Gå inn via Google Chrome når du skal inn på pensjonistforbundet.
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Et hjelpemiddel for å lage litteraturlister/kildelister.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Opprett avansert nyhetsbrev Oppgave: Opprette et nyhetsbrev med flere underliggende sider. Underliggende sider vil vises med tittel, ingress og ingressbilde.
Brukerveiledning for gruppeledere
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Hvordan lager du en konto?
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Intranett: Hvordan komme i gang
Hvordan intervjue en forsker?
Lage e-post med bilde som vedlegg
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Brukerveiledning til NHOs PowerPoint-mal
Salg og markedsføring på internett – muligheter for Vekstbedriftene 22. okt 2009, Nina Furu.
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Webredaksjonsmøte 15. september Velkommen. Agenda 1. Hvem oppretter og oppdaterer ansatte? 2. Søkeoptimalisering – sjekkliste og informasjon 3. Demonstrasjon.
Webredaksjonsmøte 14. jan Agenda • Presentasjonsrunde, møt Monica! • Flash/bannerfelt, ny bruk nå frem til 15. april. • Oppsummering fra kvalitet.no.
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
1 (Helst) alle, men minst 1 i gruppa oppretter følgende: Personlig hjemmeside (indexside) Lenkeside / Generell faglig ressurside (Side med generelle allmennlærerfaglig.
Manual for skoleavis i 6. klasse
Muntlige presentasjoner
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Wikipedia Wikipedia er leksikon på Internett. Wikipedia blir utgitt av den ideelle organisasjonen Wikimedia Foundation. Wikipedia har over 18 millioner.
Hvordan lager du en konto?
Bruk av iPad. Bruk av berøringsskjerm Det anbefales å bruke fingrene eller en digital penn, IKKE bruk skarpe gjenstander da det kan ødelegge skjermen.
Blogging med Google Blogger
Webredaksjonsmøte 25. februar.. Agenda: Ny brukermanual for Epi- nih Ny ansattprofil - status implementering "Nye" studie sider Statistikk Nytt søk Webseminar.
Webredaksjonsmøte 26. april Agenda Bilder og bildebehandling Sundvollen- websamling Arkivstruktur for bilder og dokumenter Administrativt, transport.
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
Webredaksjonsmøte 25. september Velkommen. Agenda 1. Sundvollen- program - hjemmelekse 2. Googel analytic 3. Delegering av nyheter på Innersvingen 4.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Allmøte på USIT Vortex 3.0 og nytt fritekstsøk for UiO Tomm Eriksen Webseksjonen, USIT 29. september 2011.
Sponsor og Annonser.
10 regler for å skrive for web
Grunnkurs i webpublisering
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
10/18/11 Skrive for nett Skriveuka 2011 Tengel Aas Sandtrø Pedagogisk utviklingssenter.
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
KUNST & HÅNDVERKSBLOGG
INF 295 Algoritmer og datastrukturer Web-spider Oblig 3 Hans Fr. Nordhaug (Ola Bø)
Lesing og lesestrategier
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
Nyhetskrigen. Uke 46 2, Vinne dagens store sak Nyheter Sport Kultur Underholdning.
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
MIN BÆREKRAFTIGE KOMMUNE En nettavis for klassen.
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK. Prosjektleder ”Nye nettsider for Veiledningssentrene i Akershus”. Kontaktinfo:
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK – prosjektleder for ”Nye nettsider for videregående skoleri Akershus fylkeskommune”.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Større synlighet på nett Håvard Vognild 2. mars
Hagelagenes nettsider
Digital startpakke kurs 3
En litt forenklet versjon
Åtte skrivetips for bibliotekarer
Brukerhåndbok versj. 1, 3. februar 2013
Slik skriver du godt innhold på uib.no
Hagelagenes nettsider
Utskrift av presentasjonen:

Webredaksjonsmøte 17. juni Velkommen

Agenda 1. Velkommen 2. Imagemap 3. ECSS- status 4. Bruk av multimedia på nih.no 5. Søkeoptimalisering – sjekkliste og informasjon 6. 2 dagers webworkshop på Sundvollen 7. Statistikken, vi bytter til Google analytics 8. Status nytt søk

Imagemap Johnny presenterer

ECSS- mediedekning Like muskuløs, bare litt tynnere? Hvordan spise for å bygge musker? Virkelig så sunt? Norsk trenerstil dårlig eksportvare Topptrent og utbrent Fysisk aktivitet og trening for gravide Menn i håndball – femi eller macho? Hvordan få best utholdenhet? Er sport viktig for inkludering? Øst-Afrikas birkebeinere Hanne Fedmeepidemien- konstruert Sport og lidenskap Genetikk og trening Bruk av multimedia på nih.no

ECSS- følg med på nettet Live streaming av forelesninger Daglig oppdateringer Pressesenter

Bruk av multimedia på nih.no Se eksempel Kom med tips om saker som kan egne seg som lydfil eller video

Søkeoptimalisering Hva er status ord NIH vil være synlige på? Disse må vi da ”jobbe” inn på alle nivåer, fra bilder til hovedinformasjon, se sjekkliste.

Overskrift – få med nøkkelord i denne. Om du ikke klarer dette, er det da veldig viktig å få med nøkkelordene i Tittel. Men helst vil vi Få med nøkkelordet her også. Dette er din tittel på dokumentet. Det er denne som sees oppe, helt øverst i det blå feltet på ett nettsted. Her må du få med nøkkelordet Helt i starten på tittelen. Feks: Idrettsutdanning – Norges Idrettshøgskole Maks ca. 63 tegn – nøkkelordet først – så evt en fordel og til slutt Norges Idrettshøyskole. Dette er din ingress. Her bør du få med dine nøkkelord. Husk å ikke Optimalisere for mange nøkkelord/fraser på en side. 1-3 er å anbefale. Her legger du inn bilde. Husk å lage en alternativ beskrivelse på bildet. Hva er bildet av? En alt tag kan sees om du legger musa over bildet og du Vil da få opp en gul liten boks med tekst. Her skal du få lagt inn nøkkelordet Ditt, men det må selvfølgelig da kunne knyttes opp mot hva bildet faktisk er. I dette tilfellet har vi valgt ”Studenter i idrettsutdanning på NIH2008” Brødtekst: Her skal du også på en naturlig måte få inn dine nøkkelord, helst også i noen mellomoverskrifter. Husk at det faktisk er veldig brukervennlig når man Optimaliserer riktig. Lenketekster : Det er å anbefale å lage lenker med nøkkelord i. I denne artikkelen laget vi en lenke helt nederst som het: Les mer om idrettsutdanning ved NIHLes mer om idrettsutdanning ved NIH

Dette er din meta description. Denne har Google en tendens til Å hente opp i søkeresultatet som de to beskrivelseslinjene under ”overskriften” på ett resultat, såfremt nøkkelordet man har Søkt på finnes i denne. Så her anbefales det å lage en selgende Og lokkende tekst med nøkkelord. Her er din meta keywords – denne sees bare av søkemotorer og Den kan også finnes i kildekoden. Denne er i dag ikke spesielt viktig, Men om du har tid og mulighet, så kan du gjerne skrive inn nøkkelord Som er relevant til teksten du har skrevet. Her gjelder ”Less is more”. Maks 15 ord, men jo færre jo bedre.

Webworkshop på Sundvollen 09 - Forslag på dato: - Torsdag 24. sept og fredag 25. sept - Torsdag 1. okt og fredag 2. okt - Torsdag 8. okt og fredag 9. okt

Webworkshop på Sundvollen 09 - Tema: - Nye forskningssider og seksjonssider - Søkeoptimalisering - Andre forslag?

Statistikken Vi går over til googel analytic Xtractor varer fram til 16. september

Unike besøkende, utvikling Perioden jan – mai 08 sammenlignet med 09 gir en økning på 26 % Sammenligner vi mai 09 med mai 08 er økning på hele 49 %

Mest populære sider Status søk

Vi har i lengre tid jobbet med Making Waves om et nytt og bedre søk Det nærmer seg slutten….