NorAlumni
Det begynte med: «The New Argonauts»
Konseptet NorAlumni ”Brain circulation” og samfunnsnytte Markedsføring og relasjonsbygging for ”AS Norge” Bedre synergi mellom utdanning, næringsliv og forskning Felles portal for norsk forskning og utdanning
Inspirasjon fra Nederland
NorAlumni – felleskap og merverdi Paraply for alumninettverk hvor det allerede er nettverk etablert (Kina) Felles plattform for nye alumnimarkeder – India, Brasil… Felles markedsføring av norsk forskning og utdanning – Expo, utdanningsmesser mm Lokal tilstedeværelse og «AS Norge garanti» – kobling til Innovasjon Norge/UD Løfter alumnivirksomhet på et politisk nivå
NorAlumni – en paraply
NorAlumni Kina Web «Getting to Know Norway» Lansering september 2010 Sekretariat på ambassaden i Beijing
Målgruppe og fokus Målgruppe – Studenter – Næringsliv – Universiteter og høgskoler Fokus – Mobilitet – Nettverk – Rekruttering for norsk næringsliv
NorAlumni Japan Team Norway (IN, Embassy) Web / Nyhetsbrev Lansert februar 2011
Målgruppe og fokus Målgruppe Studenter Forskere Næringsliv Universiteter og høgskoler Fokus Forskningssamarbeid Nettverk
2011 – Fra pilot til drift Web: utvikling, drift Organisering Getting to know Norway Trondheim i februar
Aktiviteter i Norge Koble studenter med næringsliv Welcome to Norway Stort potensial
Spørsmål?